خانهاخبار
توییتر نیز داده‌های کاربرانش را به کمبریج آنالیتیکا فروخته است!

توییتر نیز داده‌های کاربرانش را به کمبریج آنالیتیکا فروخته است!

در گیر و دار رسوایی فیس‌بوک بابت فروش اطلاعات کاربران به کمبریج آنالیتیکا، خبر فروش داده‌های کاربران توییتر به همان مجموعه افشا شد.
۱۳۹۷/۲/۱۰
image

در روزهای اخیر فیس‌بوک به دلیل آنکه اولا به کمریج آنالیتیکا اجازه داده تا داده‌های خصوصی کاربران را از پلتفرم خود گردآوری کند و ثانیا به دلیل مخفی نگه داشتن این کار،‌ با انتقاداتی شدید مواجه است. اما اکنون روشن شده که توییتر داده‌های کاربرانش را مستقیما به شرکت مورد نظر فروخته است!

پس از افشاگری هفته گذشته تلگراف، توییتر با تایید این خبر عنوان کرد که دیگر آگهی‌های تبلیغاتی کمبریج آنالیتیکا استفاده نمی‌کند.

سخنگوی توییتر با تایید این عدم استفاده افزود: «توییتر سیاستی جدید اتخاذ کرده تا هرگونه آگهی از تمامی حساب‌های متعلق به کمبریج آنالیتیکا را معلق کند. این تصمیم از آن رو گرفته شد که مشخص گردید مدل کسب و کار کمبریج آنالیتیکا به نحوی بنیادین با رویه‌های کسب و کار توییتر متناقض است».

البته بین اقدام توییتر با فیس‌بوک تفاوتی عمده وجود دارد،‌ چرا که فیس‌بوک داده‌هایی را در اختیار کمبریج آنالیتیکا قرار داده بود که قاعدتا تنها برای دوستان صاحب حساب فیس‌بوکی قابل دسترسی است،‌ درحالیکه داده‌های توییتر تقریبا برای عموم در دسترس‌اند. با این حال بین خواندن توییتها با جمع‌آوری انبوه به منظور تجزیه و تحلیل رفتار کاربران اختلافی آشکار وجود دارد.

طبق خبر تلگراف،‌ فروش این داده‌‌ها ۱۳٪ درآمد توییتر در سال گذشته را تامین کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

M

۱۳۹۷/۲/۱۱
پس از پیام رسان سروش استفاده کن خیلی خوبه فوق العاده مطمعن

محمدرضا

۱۳۹۷/۲/۱۱
والا اپراتورها اطلاعات شخصی ما رو از بیخ و بن به شرکت های تبلیغاتی میفروشن و کسی جیکش درنمیاد . طرف زنگ می زنه می گه آقای فلانی ، فرزند فلانی به ش.ش فلان ، از شرکت فلان فلان تماس می گیرم برای ... !!! خب این اطلاعات رو از کجا آوردی دقیقا ؟!؟!؟!؟!؟!

داوود

۱۳۹۷/۲/۱۱
اون از فیسبوک!!
اینم از توئیتر!!!
واقعا این شرکتای خارجی اصلا بهشون اعتمادی نیس.

محمد

۱۳۹۷/۲/۱۰
خدا میدونه چقدر اطلاعات به کجاها فروختن که هنوز گندش در نیومده

امین

۱۳۹۷/۲/۱۰
الان اگه اپ ایرانی بود میگفتن میمیریم ولی از اپ ایرانی استفاده نمکنیم.
ولی خوب توییتر و فیسبوک ماله از ما بهترونه
#غرب_زدگی