خانهاخبار
کمپانی ZTE به دنبال توسعه گوشی هوشمند با بریدگی حاشیه دوگانه

کمپانی ZTE به دنبال توسعه گوشی هوشمند با بریدگی حاشیه دوگانه

به دنبال ترند شدن طراحی بریدگی حاشیه، حالا کمپانی ZTE قصد دارد دو گوشی هوشمند تازه را با طراحی بریدگی حاشیه دوگانه توسعه دهد.
۱۳۹۷/۲/۹

کمپانی ZTE و مخصوصا دپارتمان طراحی و توسعه موبایل آن در حال حاضر در شرایط نامساعدی قرار دارند. این سازنده در حال حاضر اجازه ندارد از پردازنده‌های کوالکام در محصولات هوشمند خود استفاده کند و همچنین شایعه شده است که امتیاز استفاده از اندروید را هم به زودی از دست خواهد داد. بدین ترتیب می‌توان صراحتا اعلام کرد که کسب و کار گوشی‌های هوشمند ZTE در بحرانی‌ترین نقطه خود قرار دارد. از طرفی به نظر می‌رسد که این سازنده قصد دارد همچنان به راه خود ادامه دهد چراکه طراحی‌های تازه‌ای از یک گوشی هوشمند آن منتشر شده است.

image

کمپانی ZTE اخیرا طرح یک گوشی هوشمند تازه را تسلیم دفتر ثبت SIPO کرده است. در این طرح نوین شاهد یک گوشی هوشمند با دو بریدگی حاشیه در قسمت بالا و پایین پنل نمایش هستیم. البته پیش از این هم شاهد انتشار تصاویر رندر شده گوشی دیگری از ZTE به نام Iceberg بودیم که دو بریدگی حاشیه تقریبا هم اندازه در قسمت‌های بالا و پایین صفحه نمایش آن دیده می‌شد. با توجه به این طرح‌های تازه به نظر می‌رسد که ZTE چینی واقعا به طراحی بریدگی حاشیه علاقه مند شده است و قصد دارد نسخه‌های مختلفی از آن را در آینده توسعه دهد. البته بریدگی حاشیه طرفداران خاص خودش را از سال گذشته تا به حال جذب کرده است و از طرفی مخالفان بسیاری هم دارد. اقدام ZTE در جهت تعبیه بریدگی حاشیه دوگانه در دو طرف بریدگی هم می‌تواند راهکار جالب توجهی باشد چراکه همه ترندها نقطه ضعف دارند و سازندگان مختلف می‌توانند بعد از محبوب شدن این ترندها با اعمال تغییرات اندک و اصلاح تقاط ضعف‌شان از آن‌ها به نفع خودشان بهره ببرند.

image

با توجه به تازه‌ترین طراحی ZTE متوجه برخی تفاوت‌ها میان‌شان می‌شویم. طراحی تازه ZTE برخلاف Iceberg که بریدگی پهنی بالای صفحه داشت، مانند اسنشال فون اندی رابین طراحی شده است. در بریدگی بالای صفحه این گوشی تنها حسگر سلفی قرار گرفته و اندازه‌اش هم نسبتا کوچک است. در طرف دیگر هم شاهد بریدگی حاشیه کمی بزرگتر هستیم که ظاهرا دکمه فیزیکی خانه / حسگر اثرانگشت در آن تعبیه شده است.

طراحی‌های ثبت شده معمولا راه درازی تا به تحقق پیوستن در پیش دارند. همچنین با در نظر داشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ZTE و روابط ناپایدارش با دولت آمریکا، انتظار می‌رود که توسعه یکی از این طراحی‌های جالب توجه حداقل تا نیمه سال 2019 به طول بینجامد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۲/۹
یه دونه خودش مسخرس اینکه دوتا داره واقعا گند زدن تو هرچی طراحی

منصور

۱۳۹۷/۲/۹
خیلی عجیبه! وجود بریدگی یه جور نقصه با این وجود صرفا چون اپل این نقصو تو آیفونش گذاشت دیگه همه باید بزارن!!!
تازه اپل مجبور بود بخاطر اینکه تکنولوژی تشخیص چهره رو تو گوشی جا بده این بریدگی‌رو گذاشت بقیه شرکتا چی دارن که باید براش بریدگی بزارن تو صفحه؟!
حالا یکی‌کم بود این شرکت میخاد دوتا بزاره، هدف کم کردن حاشیه بود حالا حاشیه هی داره بیشتر میشه