خانهاخبار
تصویر رندری رسمی Moto Z3 Play به همراه مشخصات فنی

تصویر رندری رسمی Moto Z3 Play به همراه مشخصات فنی

تصویر رندری رسمی گوشی Moto Z3 Play موتورولا چندی پیش منتشر شد و برخی مشخصاتش هم به همراه آن فاش شدند. انتظار می‌رود موتورلا به زودی از این گوشی با دوربین دوگانه، پردازنده اسنپ‌دراگون 636 و طراحی بدون حاشیه به همراه حسگر اثرانگشت در کناره فریم رونمایی کند.
۱۳۹۷/۲/۸

تصاویر متعددی منسوب به گوشی تازه موتورولا به نام Moto Z3 Play اخیرا در فضای وب منتشر شدند و این گوشی را به صدر اخبار رساندند. برخی مشخصات و همچنین ابعاد احتمالی این گوشی در گزارش‌های قبلی فاش شده بودند و همین موضوع باعث شد بسیاری از طراحان تصاویر مفهومی خود را از این گوشی مبنی بر اطلاعات موجود طراحی کرده و منتشر کنند. در این میان همچنین شاهد انتشار برخی تصاویر از قاب محافظ این گوشی بودیم که بسیاری از ویژگی‌های گوشی را به طرز هوشمندانه‌ای مخفی نگه داشته بود. حالا تصاویر رندر شده تازه‌ای از این گوشی منتشر شده‌اند.

image

این تصویر توسط یک منبع موثق در اختیار خبرگزاری AndroidHeadlines قرار گرفته و صحتش هم به عنوان تصویر رندر شده رسمی گوشی Moto Z3 Play توسط همین وب‌سایت مورد تأیید قرار گرفته است. نمی‌توان گفت که جزئیات تازه و متعددی در این تصویر فاش شده اما توانسته است گوشی مذکور را در دو نمای روبرو و پشت به خوبی به نمایش بگذارد و بسیاری از شایعه‌های اخیر را هم تأیید کند. دکمه فیزیکی حاشیه پایین صفحه که معمولا حسگر اثرانگشت را هم در خود جای می‌دهد، از طراحی دستگاه هوشمند پیش رو حذف شده است و این ویژگی را پیش از این در تصاویر رندر شده قبلی هم مشاهده کرده بودیم. این تغییر در طراحی ظاهری مشخصا به خاطر تلاش سازنده در راستای تخصیص فضای بیشتر به صفحه نمایش اعمال شده است. شایعه‌های قبلی همچنین به نسبت تصویر 18:9 و پنل 6 اینچی فول اچ دی پلاس در این گوشی اشاره کرده بودند اما هنوز نمی‌توان نظر قطعی در این باره صادر کرد. حالا که دکمه فیزیکی پنل جلو در Moto Z3 Play حذف شده است، احتمالا شاهد تعبیه حسگر اثرانگشت در کناره بدنه خواهیم بود. البته این قابلیت هنوز رسما مورد تأیید قرار نگرفته است اما از آنجا که در تصویر پیش رو شاهد طراحی دکمه پاور کشیده در کناره فریم هستیم، حدس می‌زنیم که به عنوان حسگر اثرانگشت هم قابل استفاده باشد. این موقعیت در Moto Z2 Play هم به دکمه پاور تعلق داشت اما بسیار کوچک‌تر در نظر گرفته شده بود.

ویژگی دیگری که در این تصاویر تأیید شده، طراحی دوربین اصلی با لنزهای دوگانه است. این قابلیت دومین تغییر مهم Moto Z3 Play نسبت به نسل قبلی قلمداد می‌شود. اطلاعات دیگری درباره دوربین این گوشی در تصویر دیده نمی‌شود اما سایر گزارش‌های قبلی معتقد هستند که Moto Z3 Play از ماژول دوگانه با لنزهای حداقل 12 و 8 مگا پیکسلی بهره می‌برد. نکته جالب توجه دیگر در این گوشی تازه نسبت به نسل قبلی احتمال حذف جک هدفون 3.5 میلی متری از آن است چرا که در تصویر پیش رو می‌توان تقریبا همه زوایای آن را مشاهده کرد اما پورت هدفون در هیچکدام دیده نمی‌شود. جک هدفون 3.5 میلی متری در Moto Z2 Play سمت چپ پورت ارتباطی شارژر تعبیه شده بود اما این پورت حالا در Moto Z3 Play دیده نمی‌شود.

گوشی تازه Moto Z3 Play همچنین چندی پیش از FCC مجوز دریافت کرد و برخی مشخصاتش هم توسط این آژانس رگولاتوری منتشر شد. بر اساس اسناد منتشر شده از کمیسیون ارتباطات آمریکا، گوشی Moto Z3 Play موتورولا 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 قدرت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که FCC مجوز لازم را برای مدل مخصوص بازار آمریکا صادر کرده و سایر نسخه‌های مخصوص بازارهای دیگر ممکن است کمی متفاوت باشند. برای مثال در همین اسناد هم اشاره شده است که سایر نسخه‌های این گوشی احتمالا تنها 32 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌کنند. از طرفی انتظار می‌رود که موتورولا این گوشی تازه را به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هم مجهز کند. درباره این گوشی همچنین گفته شده است از دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی بهره می‌برد و ظرفیت باتری‌اش هم 3000 میلی آمپر ساعت است. علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده، Moto Z3 Play تعداد 16 پین ارتباطی هم در قیمت پایین پنل پشتی خود دارد که برای اتصال موتو مادها طراحی شده‌اند. از آنجا که طراحی پین‌ها در Moto Z3 Play مانند نسل پیشین به نظر می‌رسد، پیش بینی می‌شود که این گوشی تازه‌ ب موتومادهای قدیمی‌تر هم سازگار باشد.

هنوز مشخص نیست که موتورولا قصد دارد Moto Z3 Play را دقیقا چه زمانی معرفی کند. با توجه به این موضوع که مدل‌های تازه سری Moto G6 و همچنین Moto E5 این سازنده اخیرا رونمایی شدند، ممکن است به این زودی‌ها شاهد معرفی Moto Z3 Play نباشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)