خانهاخبار
iOS 11 روی 76% دستگاه‌های سازگار نصب شده است

iOS 11 روی 76% دستگاه‌های سازگار نصب شده است

اپل در تازه‌ترین گزارش خود درباره iOS ادعا کرده است که در حال حاضر 76% از دستگاه‌های هوشمند iOS آن به iOS 11 مجهز شده‌اند.
۱۳۹۷/۲/۷

صفحه پشتیبانی App Store اپل که به‌صورت دوره‌ای سطح نصب نسخه‌های تازه منتشر شده سیستم عامل iOS را توسط کاربران گزارش می‌کند، دیروز تازه‌ترین گزارش خود را منتشر کرد: سیستم عامل iOS 11 در تاریخ 22 آوریل 2018 روی حدودا 76% از دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS نصب شده است. در مقایسه با آن، iOS 10 سهم 19 درصدی دارد و سایر نسخه‌ها هم روی تنها 5% از دستگاه‌ها نصب شده‌اند.

image

از آنجا اپل گزارش تفکیکی در این باره ارائه نمی‌کند، نمی‌توان تشخیص داد که اصلا چند درصد از دستگاه‌های هوشمند آن قادر هستند به iOS 11 ارتقا یابند اما بدون در اختیار داشتن این اطلاعات همچنان می‌توان ادعا کرد که رقم 76% آمار جالبی را به نمایش می‌گذارد. در مقایسه با iOS اجازه دهید به آمار سیستم عامل محبوب اندروید هم اشاره کنیم. نمودار اقتباس اندروید در صفحه توسعه دهنده اندروید در وب‌سایت گوگل به نمایش درآمده است و نشان می‌دهد که در تاریخ 16 آوریل تنها 4.6% از کاربران اندروید از نسخه‌های 8.0 و 8.1 اندروید اوریو بهره می‌برند در حالی که بخش عمده این کاربران همچنان سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند.

image

نرخ دریافت و نصب iOS 11 نسبت به iOS 10 با کاهش مواجه شده و این موضوع احتمالا به خاطر گزارش باگ‌های متفاوت در آن رخ داده است. آخرین نسخه iOS اصلی در 6 نوامبر 2017 توانسته بود سهم 52% را از آن خود کند در حالی که کمتر از 2 ماه از تاریخ انتشار آن می‌گذشت. کمپانی اپل نمودار خود را پس از آن در 18 ژانویه امسال به روزرسانی کرد و نشان داد که iOS 11 در آن زمان روی 65% از دستگاه‌های هوشمند نصب شده بود.

image

iOS 11.3.1 در حال حاضر آخرین و تازه‌ترین نسخه این سیستم عامل به شمار می‌رود و نسخه iOS 11.4 در وضعیت بتا به سر می‌برد. انتظار می‌رود که این غول تکنولوژی iOS 12 را در رویداد WWDC 2018 خود که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، منتشر کند. گفته می‌شود که در این نسخه تازه به جای معرفی ویژگی‌های جدید بیش از هر چیز بر پایداری سیستم تأکید شده است. این ویژگی‌های معدود شامل بهبود FaceTime در کنار بهینه‌سازی سرعت عملکرد و رفع باگ‌های موجود خواهند بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

moein

۱۳۹۷/۲/۷
خخخخ واقعا جالب بود اندرویدی هایه بیچاره فقط۵درصدشون میتونن اریو روداشته باشنم تازه باکلی تاخیر ولیiosبه طور همزمان برای همه گوشی هایه آیفون درهمه جا میاد وتاسالهاپشتیبانی میشود