خانهاخبار
گوشی ارزان قیمت Mi 6X شیائومی با 6 گیگابایت رم و طراحی بدون حاشیه معرفی شد

گوشی ارزان قیمت Mi 6X شیائومی با 6 گیگابایت رم و طراحی بدون حاشیه معرفی شد

میان رده سطح بالای تازه شیائومی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی رسما معرفی شد. این گوشی بدون حاشیه تنها 316 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۷/۲/۵

کمپانی شیائومی امروز گوشی Mi 6X را به عنوان جانشین Mi 5X از سال گذشته، معرفی کرد. این گوشی نسبت به نسل قبلی در موارد متعددی بهبود یافته است و برای مثال از طراحی ظاهری بدون حاشیه و دوربین اصلی با لنزهای دوگانه بهره می‌برد. همچنین شایان ذکر است که Mi 6X ارزان‌ترین گوشی با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 به شمار می‌رود.

image

 

طراحی ظاهری و پنل نمایش

گوشی Mi 6X شیائومی از پنل پشتی خمیده از جنس فلز به کمک تکنولوژی CNC بهره می‌برد. سازنده این گوشی برای این منظور که گوشی تازه خود را باریک‌تر و با ضخامت 7.3 میلی متر طراحی کند، مجبور شده است جک هدفون 3.5 میلی متری آن را حذف کند. Mi 6X در رنگ‌های صورتی، قرمز، آبی، طلایی و مشکی معرفی شده است و روانه بازار خواهد شد.

image

 

خطوط آنتن در پنل پشتی این گوشی به شکل U طراحی شده‌ و مانند نسل قبلی در لبه‌های بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی با چینش عمودی در گوشه بالا سمت چپ و حسگر اثرانگشت کمی پایین‌تر در میانه عرض تعبیه شده‌اند. حسگر اینفرارد در لبه بالایی فریم Mi 6X و پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی این گوشی قرار گرفته‌اند. میان رده تازه شیائومی همچنین از دو بلندگوی اصلی بهره می‌برد که در لبه پایینی دو طرف پورت ارتباطی طراحی شده‌اند.

image

 

دوربین دوگانه اصلی و حسگر سلفی

دوربین دوگانه اصلی که در پنل پشتی گوشی Mi 6X قرار گرفته است دو لنز 12 مگا پیکسلی Sony IMX486 با دیافراگم 1.75 و اندازه پیکسلی 1.25 میکرون به همراه لنز ثانویه 20 مگا پیکسلی Sony IMX376 با قابلیت بزرگنمایی دوبرابر دارد و حسگر سلفی آن هم 20 مگا پیکسلی Sony IMX376 مشابه لنز ثانویه دوربین اصلی است.

image

image

 

دوربین اصلی دوگانه در این گوشی به گونه‌ای تنظیم شده است که به طور خودکار در نور روز به 12 مگا پیکسلی اصلی رجوع می‌کند تا تضاد نور در تصویر پرتره بیشتر اعمال شود و در نور کم مانند موقعیت شب هم به طور خودکار به لنز 20 مگا پیکسلی دوم رجوع می‌کند تا نور بیشتری جذب شود. این دوربین همچنین از هوش مصنوعی بهره می‌برد و قادر است تا 206 نوع منظره مختلف را شناسایی و با اعمال تغییرات آن‌ها را برای ثبت تصاویر بهتر بهینه کند. دوربین گوشی Mi 6X شیائومی همچنین قادر است امکان ترجمه هم زمان را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و هندی فراهم آورد.

image

image

 

همان‌طور که گفتیم، Mi 6X برای ثبت تصاویر سلفی کاربران از لنز 20 مگا پیکسلی Sony IMX376 به همراه فلش LED اختصاصی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی قادر است با امکان تشخیص 12 نوع منظره مختلف پرتره تصاویر سلفی بی نظیری را ثبت کند. دوربین سلفی در گوشی مذکور علاوه بر این شامل ویژگی‌های دیگری مانند AI Beauty و AI night Self-timer است. در آخر این دوربین سلفی همچنین در قابلیت تشخیص چهره کمک می‌کند و می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

image

 

عملکرد

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 که از AIE یا ماشین هوش مصنوعی بهره می‌برد، قلب تپنده گوشی Mi 6X شیائومی است. این گوشی توانست در ابزار AnTuTu امتیاز 139697 را کسب کند و عملکرد چیپست داخلی‌اش هم نسبت به نسل قبلی که از اسنپ‌دراگون 625 بهره می‌برد، حدودا 79 درصد بهتر شده است. این گوشی در دو نسخه با رم 4 و 6 گیگابایت معرفی شده است که حافظه داخلی هردویشان 64 گیگابایت است. ظرفیت باتری Mi 6X شیائومی معادل 3010 میلی آمپر ساعت است و از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 با توان 18 وات هم پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به همراه پوسته اختصاصی MIUI 9.5 به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده و امکان نمایش و پشتیبانی از پنل تمام صفحه را فراهم کرده است. این گوشی همچنین به دستیار صوتی هوش مصنوعی Xiao که ماه گذشته به همراه پرچمدار Mi MIX 2S سازنده معرفی شده بود، مجهز شده است.

قیمت و تاریخ نهایی عرضه

اغلب گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 به قیمت 475 دلار در بازار به فروش می‌رسند اما نسخه سطح بالای Mi 6X به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است اما تنها 316 دلار قیمت دارد. نسخه‌های دیگر 64 گیگابایتی آن هم با حافظه رم 4 و 6 گیگابایت به ترتیب 256 و 285 دلار قیمت گذاری شده‌اند.

image

 

این گوشی از 3 روز دیگر در فروشگاه‌های آنلاین چین در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما هنوز تاریخ عرضه آن در سایر بازارها اعلام نشده است. لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Mi 6X شیائومی احتمالا با نام تجاری Mi A2 در سرتاسر جهان معرفی و عرضه خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۷/۲/۵
این مشخصات با این قیمت فوق العاده ست اگه واقعا راست گفته باشند