خانهاخبار
نگاهی به پیشرفت‌های قابل توجه پردازنده A12 اپل نسبت به نسل قبل

نگاهی به پیشرفت‌های قابل توجه پردازنده A12 اپل نسبت به نسل قبل

اپل امسال گوشی‌های آیفون خود را با پردازنده A12 معرفی می‌کند. تازه‌ترین گزارش‌ها در این باره مدعی شده‌اند که این پردازنده نسبت به نسل قبلی بهبودهای چشمگیری خواهد داشت.
۱۳۹۷/۲/۲

کمپانی اپل هرسال پردازنده تازه‌ای را با آیفون‌های جدیدش معرفی می‌کند و انتظار می‌رود که آیفون‌های 2018 خود را با پردازنده A12 روانه بازار کند. این پردازنده قطعا از نسل قبلی پرسرعت‌تر و همچنین بهینه‌تر خواهد بود. اما این تغییر دقیقا چقدر خواهد بود؟ ظاهرا قرار است A12 حدود 20% پرسرعت‌تر و 40% بیشتر بهینه شود. این خبر هنوز قطعا مورد تأیید قرار نگرفته اما تازه‌ترین پیش بینی‌ها به آن معتقد هستند.

اما این ارقام چگونه به دست آمده‌اند؟ CultofMac به نقل از TSMC گزارش کرده است که انتظار می‌رود چیپست‌های تولید امسال برخلاف 10 نانومتری پارسال براساس تکنولوژی 7 نانومتری ساخته شوند. آن‌ها با توجه به همین تغییر مثبت ادعا کرده‌اند که چیپست FinFET 7 نانومتری TSMC در مقایسه با پروسه 10 نانومتری از تراکم منطقی 1.6X، 20% بهبود سرعت و 40% بهینه‌سازی مصرف انرژی بهره می‌برد.

image

TSMC اصلا به اپل اشاره نکرده است اما از آنجا که این سازنده درواقع تأمین کننده اصلی چیپست‌های اپل به شمار می‌رود، چنین بهبودها و تغییرهایی در نسل تازه پردازنده‌هایش می‌تواند برای Apple A12 هم صدق کند. البته هیچ تضمینی هم در این باره وجود ندارد اما چنین بهبودهایی در هر کمپانی سازنه‌ای کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود که کمپانی اپل آیفون‌های تازه‌اش را تا اواخر سال 2018 رسما معرفی کند. تا ماه سپتامبر هنوز زمان زیادی باقی مانده و ممکن است اطلاعات بیشتری در خلال این مدت منسوب به محصولات تازه‌اش منتشر شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

احمد

۱۳۹۷/۲/۳
هیچکدوم از این پردلزنده ها به گرد پای کرین ۹۸۰ نمیرسن

Saeed

۱۳۹۷/۲/۲
اکسینوز 9820 سام و اسنپ دراگون 855 هم تو راهه رقیب cpu اپل هستن