خانهاخبار
رکورد جالب توجه دانلود از گوگل پلی و اپ استور در ابتدای سال جاری میلادی

رکورد جالب توجه دانلود از گوگل پلی و اپ استور در ابتدای سال جاری میلادی

برای اطلاع از رکوردهای دانلود گوگل پلی و اپ استور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ و سه ماهه آغازین ۲۰۱۸ با این خبر همراه باشید.
۱۳۹۷/۱/۲۶

بر اساس گزارشات App Annie، تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۷ و یک چهارم اول سال ۲۰۱۸ رکورد شکسته‌اند. به طور مثال دانلود از مارکت‌های اپل و اندروید در بازه‌ ژانویه و مارس ۲۰۱۸، ده درصد از دانلود هرساله این مارکت‌ها بیشتر شده و به رکورد ۲۷٫۵ میلیارد دانلود رسیده است. هزینه‌های صرف شده برای اپلیکیشن‌ها نیز در زمان‌های مشابه ۲۲٪ افزایش یافته و به ۱۸٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

در سه ماهه اول امسال، تعداد دانلود‌های مارکت اندرویدی بیش از ۱۹٫۲ میلیارد و مارکت اپل بیش از ۸٫۲ میلیارد بوده است. این نشان می‌دهد کاربران اندرویدی ۱۳۵٪ بیشتر از کاربران آی‌او‌اس اپلیکیشن دانلود کرده‌اند. اپل به همان شکل سابق، از یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۷ ده درصد رشد خود را حفظ کرده است.

image

با وجود این آمار و ارقام، مارکت اپل ۸۵٪ درآمد بیشتری نسبت به مارکت اندرویدی در مدت ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۸ داشته است. پس از افزایش ۲۵ درصدی درآمد از سه ماهه اول تا آخر ۲۰۱۷، مارکت اندرویدی گوگل پلی روش افزایش ۱۰ درصدی مستمر اپل را پیش گرفت. در این شرایط مارکت اپل درآمد خود را ۲۰ درصد افزایش داد. در نتیجه به نظر می‌رسد آخرین شکاف درآمدی در یک چهارم آغازین ۲۰۱۶ بوده است.

image

 

در هر دو بازه زمانی سال به سال و فصل به فصل، موزیک، صدا و سرگرمی بیشترین سهم بازار را در مارکت اندرویدی گوگل پلی داشته‌اند. اما در مارکت اپل، اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب‌اندام رشد  بیشتری در فصل آغازین ۲۰۱۸ نسبت به فصل پایانی ۲۰۱۷ داشته‌اند. ایالات متحده بیشترین رشد مارکت اندرویدی گوگل پلی را در بر داشته است و برای اپل بیشترین رشد در ایالات متحده، روسیه و ترکیه بوده است.

image

آمار نشان می‌دهد میانگین‌ استفاده هر کاربر از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند روزانه ۳ ساعت است و در هر ماه حدود ۴۰ اپلیکیشن را استفاده می‌کند. در مجموع در پایان مارس ۲۰۱۸، مجموع تعداد اپلیکیشن‌های مارکت‌های اپل و اندروید به عدد قابل توجه ۶٫۲ میلیون رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)