خانهاخبار
تولید تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام به سامسونگ سپرده خواهد شد

تولید تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام به سامسونگ سپرده خواهد شد

آن‌طور که پیداست، سامسونگ موفق شده است تا فرآیند آماده‌سازی فرآیند ساخت 7 نانومتری خود را شش ماه پیش از موعد، به اتمام برساند. به همین جهت، تولید اسنپدراگون 855 احتمالاً به سامسونگ واگذار خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۲۰

آن‌طور که پیداست، سامسونگ در نهایت تراشه‌ پرچم‌دار جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 را تولید خواهد کرد؛ به‌نظر می‌رسد که شایعات گذشته مبنی بر تولید این تراشه توسط TSMC و عدم توانایی سامسونگ در توسعه فرآیند ساخت 7 نانومتری، صحت نداشته باشد. البته ممکن است کوالکام با TSMC به توافق نهایی رسیده باشد اما این امکان همچنان وجود دارد که کوالکام در نهایت، سامسونگ را به صنایع نیمه هادی تایوان (به اختصار، TSMC) ترجیح دهد؛ علت این موضوع، آماده‌سازی فرآیند ساخت 7 نانومتری تراشه‌ها توسط سامسونگ، شش ماه زودتر از موعد اعلام شده است. البته تولید تراشه با این فرآیند ساخت تا نیمه دوم سال 2018 امکان‌پذیر نیست اما از آنجایی‌که کوالکام در سال جاری میلادی، پردازنده‌ای با لیتوگرافی 7 نانومتری ارائه نخواهد داد؛ چندان جای نگرانی وجود ندارد. انتظار داریم تراشه اسنپدراگون 855 در پایان سال 2018 معرفی شود.

image

سامسونگ برای توسعه چیپ‌ست‌های آینده از لیتوگرافی 7 نانومتری EUV (تابش شدید اشعه ماورا بنفش) استفاده خواهد کرد و همین موضوع باعث شده است تا تراشه‌های جدید در زمینه مصرف انرژی و کارآیی، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشند؛ ضمن اینکه زمان چرخه تولید و خطاهای احتمالی در توسعه چیپ‌ست‌های جدید کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث شده است که سامسونگ در مقایسه با TSMC، در اولویت قرار داشته باشد.

حال که سامسونگ موفق شده است تا فناوری ساخت 7 نانومتری EUV را توسعه دهد، به مهندسان خود دستور داده است تا کارهای اولیه را برای آماده‌سازی فرآیند ساخت 5 نانومتری به انجام برسانند. تا پیش از این، انتظار می‌رفت کوالکام برای توسعه تراشه‌ پرچم‌دار اسنپدراگون 865 با سامسونگ در اواخر سال 2019 مجدداً همکاری داشته باشد؛ با این‌حال در صورتی‌که سامسونگ در نیمه دوم سال 2018 نسبت به تجاری‌سازی لیتوگرافی 7 نانومتری اقدام کند، این احتمال وجود دارد که کوالکام همچنان این شرکت را برای همکاری انتخاب نماید. در حال‌حاضر، چیپ‌ست اسنپدراگون 845 که قدرت‌مندترین تراشه کوالکام برشمرده می‌شود؛ از فرآیند ساخت 10 نانومتری بهره می‌گیرد و گوشی‌های مختلفی از جمله پرچم‌داران Galaxy S9 سامسونگ و Xperia XZ2 سونی از آن استفاده می‌کنند. لازم به‌ذکر است که مقامات سامسونگ، کوالکام و TSMC نسبت به این گمانه‌زنی هیچ واکنشی نشان نداده‌اند؛ به همین جهت، مشخص نیست اطلاعات منتشر شده تا چه اندازه صحت دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امین

۱۳۹۷/۱/۲۱
فقط سامسونگ میتونه این کارو بکنه

samuel1987

۱۳۹۷/۱/۲۰
بدون بررسی ها و نظرات دیگر اگر این خبر حقیقت داشته باشه که برای من تفاوتی نداره تولید کننده Samsung باشه و tsmc پلتفرم اختصاصی و کم مصرف بهینه و سرعتی سال 2019 سامسونگ با نام احتمالی اگزینوس 9820 که گفته شده شاید تا سرعت 3.1
گیگاهرتزهم تنظیم بشه که گفته شده بود 7نانومتری نخواهد بود خوشبختانه 7 نانومتری میشه چون طبیعتن سامسونگ توانایی تولید رو داره طبق این خبر ، در خبری در همین سایت GSM قبل از این خبر از سوی آقای جهانی که همیشه اخبار جذاب هست در مورد exynos 9820 مطالعه کنید جالب خواهد بود