خانهاخبار
بررسی طراحی Nova 3e؛ میان‌رده جدید و زیبای هوآوی

بررسی طراحی Nova 3e؛ میان‌رده جدید و زیبای هوآوی

نوا ۳ ای یکی از جدیدترین گوشی شبه‌پرچمدار عرضه شده توسط هوآوی است که بهترین ویژگی‌ها را با خود دارد. با همراه باشد تا از جزییات طراحی زیبای این گوشی بیشتر آگاه شوید.
۱۳۹۷/۱/۲۷

به گوش‌های بالا‌رده‌ای که بسیاری از ویژگی‌های پرچمداران را با خود به ارمغان دارند، شبه پر‌چمدار گفته می‌شود. یکی از جدیدترین شبه پرچمداران گوشی هوآوی پس از Mate 10 Lite با نام تجاری Nova 3e در بازار کشورمان شناخته می‌شود. فروش این شبه پرچمدار‌ زیبا قرار است به زودی به صورت رسمی آغاز شود. با توجه به امکانات عالی و قیمت مناسب نووا ۳ ای پیش‌بینی می‌شود این گوشی تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید یک گوشی بالارده شود و استقبال فراوانی را از سوی خریداران تجربه کند. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های بخش طراحی Nova 3e و تجربه‌کاربری‌ای که یک کاربر حین دست گرفتن آن دارد بپردازیم.

image

طراحی کلی قاب پشتی نووا ۳ ای از آنر ۹ الهام گرفته شده اما خطوط نور که به صورت بازتابی زیبا به چشم کاربر می‌خورد نرم‌تر شده است. قاب پشتی که دارای دو لنز دوربین اصلی است نشان می‌دهد با یک گوشی قدرتمند سر و کار داریم!

image

جنس قاب پشتی شیشه ‌است اما به راحتی خط و خش نمی‌گیرد. یکی از مشکلاتی قاب شیشه‌ای دارد این است که به راحتی جای اثر انگشت کاربر روی آن‌ باقی می‌ماند و نوا ۳ ای نیز از این قاعده مستثنا نیست. فریم اطراف گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. هوآوی به خوبی توانسته رنگ فریم و قاب پشتی را شبیه به یکدیگر بسازد و همین موضوع باعث شده تا ظاهر کلی نوا ۳ ای از طراحی یکپارچه ‌ای برخوردار باشد. 

image

با این که نوا ۳ ای از قابلیت بازگشایی گوشی به وسیله تشخیص چهره بهره می‌برد اما هوآوی ریسک نکرده و سنسور اثرانگشت را در جای خوبی قرار داده و حذف نکرده است. حسگر اثر انگشت کاملا در جای مناسبی قرار گرفته است و می‌توان گفت اگر کمی بالا یا پایین‌تر بود کاربر به راحتی نمی‌توانست گوشی خود را به وسیله این سنسور قفل گشایی کند. 

پس از معرفی آیفون ۱۰ توسط اپل، بسیاری از کمپانی‌ها تصمیم گرفتند تا شیوه اپل را در زمینه طراحی صفحه‌نمایش دنبال کنند. هوآوی نیز تصمیم گرفت تا شبه‌پرچمدارش را برای اینکه شکل و شمایلی مشابه پرچمدارش پی ۲۰ داشته باشد، نوا ۳ ای را با صفحه‌نمایشی عرضه کند که دارای ناچ باشد.

image

یکی از نکات قوت نسل دوم صفحه‌نمایش FullView که در نوا ۳ ای به کار رفته، بریدگی کوچک آن است. این بریدگی تقریبا نصف بریدگی پرچمدار ۹۹۹ دلاری اپل است و همین دلیل باعث شده تا در لبه‌های قسمت بالای صفحه‌نمایش بتوان جزییات بیشتری مانند درصد باتری و دیگر موارد را مشاهده کرد.

image

در قسمت پایین صفحه‌نمایش شاهد حاشیه نه چندان زیاد هستیم که لوگوی HUAWEI بر روی آن درج شده است. بر خلاف پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو درنوا ۳ ای خبری از دکمه هوم و سنسور اثر انگشت پایین صفحه نمایش نیست. نوا ۳ ای به دلیل حاشیه ناچیز اطراف صفحه‌نمایش به جز قسمت پایینی که آن هم چندان زیاد نیست، در کل گوشی خوش‌ دستی است.

image

وزن این گوشی با صفحه‌نمایش ۵.۸۳ اینچی و نسبت با ابعادش قابل قبول است در هنگام کار با آن نسبت به پرچمداری مانند iPhone X دستتان دیرتر خسته می‌شود. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور همگی در یک طرف قرار دارند. این دکمه‌ها با فاصله و در جای بسیار مناسبی قرار گرفته‌اند که باعث شده کارکردن با آن هم برای کاربران چپ دست و هم برای کاربرانی که راست دست هستند راحت باشد.

image
نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۱/۲۹
تو بخش امنیتی برای Huawei nova 3e بخش‌های جذابی در نظر گرفته شده. اولین بخش امنیتی گوشی سنسور اثرانگشت هست.
این سنسور در قاب پشتی دستگاه دیده می ‌شه و برای فعال کردنش به فشار هیچ کلیدی نیاز نیست و فقط کافی هست انگشتی که از قبل براش تعریف کردید رو روی اون قرار بدید تا در زمانی حدود 50 صدم ثانیه اثرانگشت شما رو شناسایی و قفل صفحه رو باز کنه.
مثل بقیه گوشی ‌های هوآوی که سنسور اثرانگشتشون در قاب پشتی هست این سنسور علاوه بر باز کردن قفل صفحه می ‌تونه تو تعامل شما با گوشی به کمکتون بیاد. تو بخش تنظیمات سنسور اثرانگشت بخش‌هایی وجود هست که به شما امکان می‌ ده علاوه بر اینکه از این سنسور برای باز کردن قفل صفحه استفاده می ‌کنید برای کارهایی مانند پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن بار یا بستن آن، عکس گرفتن، پاسخ دادن به تماس‌ها و قطع کردن صدای آلارم استفاده کنید.
نکته مهم در اینجا این هست که برای انجام این کارها نیازی نیست تا از انگشتی که برای باز کردن قفل گوشی تعریف کردید استفاده کنید بلکه می‌تونید هر کدام از انگشتانتون را برای این کار به کار ببرید.

جهان آرمانی

۱۳۹۷/۱/۲۹
بیشتر قسمت های Nova 3e، تغییرات بزرگی رو داشتن که می‌تونه طرفداران هوآوی و همینطور هرکسی که دنبال یه میان رده خاص با امکانات بالا و همینطور قیمت مناسب هستند رو هیجان زده کنه و جدیدترین گوشی هوآوی را به محصولی متفاوت تبدیل کرده.
نمایشگری که با پنل LCD ساخته‌شده و فناوری به‌کاررفته تو این گوشی LTPS هست که جدیدترین تکنولوژی موجود تو صفحه نمایش گوشیاس.
این نمایشگر رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشی‌های قبلی داره؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 5.8اینچی‌اش، حدود 435 پیکسل را تو هر اینچ جا داده که برای این سایز بزرگ صفحه نمایش واقعا جذاب و خاص هست.
این اولین‌بار هست که تو گوشی‌های هوشمند نمایشگر تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده و نسبت صفحه نمایش به قاب جلویی گوشی بیش از 90 درصد هست.
این مشخصه در کنار لبه های براق قاب اصلی، جلوه ای لوکس به هوآوی Nova 3e بخشیده.
قاب پشتی هم از شیشه ساخته شده و براق هست. این بدنه ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی داره در مقابل این که اکثر گوشیای براق تولید شده تو بازار مثل سامسونگ و آیفون خش پذیری خیلی بالایی دارن

رامتین

۱۳۹۷/۱/۲۹
یکی دیگه از قابلیت های برجسته Nova 3e دوربین سلفی با کیفیت اون هست که از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرونی و لنز عریض 78 درجه با ضریب اف f/2.0 تشکیل شده که مطمونا یکی از قوی ترین دوربین های سلفی بین گوشیای موجود تو بازار هست.
هواوی اعلام کرده سخت افزار پیشرفته در کنار الگوریتم های نرم افزاری ویژه این موبایل، ثبت پرتره های حرفه ای رو برای کاربر ممکن میکنه، مثلاً قابلیت Perfect Selfie برای زیباسازی چهره به شکل طبیعی یا Light Fusion برای افزایش جذب نور در محیط های تاریک.
هواوی Nova 3e به افکت های واقعیت افزوده نیز مجهز شده که با استفاده از اون ها می تونید ماسک های مختلف را به چهره خود اضافه کنید یا پس زمینه تصویر رو تغییر بدید. با این امکانات بی نظیری که هواوی روی این گوشی معرفی کرده مطمئنا یکی از جذاب ترین گوشیای موجود تو بازار سال 2018 خواهد بود
واقعا هواوی تو خیلی از زمینه ها مثل دوربین حرف اولو میزنه

علیرضا

۱۳۹۷/۱/۲۹
یه دقتی که هواوی همیشه تو طراحیاش داره ارگونومی مناسب هست وقتی کاربر گوشیو گرفته دستش مثلا اگه نوت 8 رو تو دستتون گرفته باشید میبینید که اصلا حس جالبی رو به آدم منتقل نمیکنه، علاوه بر اینا اصلا هم تو جیب جا نمیشه نوت 8
حاشیه‌های باریک نمایشگر در کنار ضخامت ۷.۴ میلی‌متری nova3e، ارگونومی بسیار مناسبی رو برای این گوشی به ارمغان آورده ،
این گوشی هم به خاطر نزدیکی ابعادش به nova 2 plus که من دارم به‌راحتی تو دست جای می‌گیره و با وجود بهره‌بردن از نمایشگر ۵.۸۴ اینچی، کار کردن یک‌دستی با آن به‌سادگی امکان‌‌پذیر هست.
بهره‌بردن از پنل‌های شیشه‌ای 2.5D در کنار فریم فلزی، لذت دوچندانی رو برای کاربر به همراه داره و حس استفاده از یک پرچمدار بی نظیر با قیمت خیلی مناسب تر رو برای محصول میان‌رده‌‌ی هواوی ایجاد و به کاربر منتقل می‌کنه.
Huawei Nova 3e در سه‌رنگ آبی، مشکی و صورتی به بازار عرضه می‌شه که با براقیت خاصی که تو معرفیش دیده شد همه رنگ هاش بی نظیر و خاص هستند که این براقیت زیبایی گوشی رو دو چندان میکنه به نظرم هواوی در حال حاضر بهترین شرکت تولید کننده گوشی تو بازار هست که با پشتیبانی و خدمات مناسبش تو کشورمون آدم رو بیش از پیش ترغیب میکنه برا خریدش

احسان

۱۳۹۷/۱/۲۹
هواوی با عرضه nova 3e نشون داد که علاوه بر تبحری که تو نوآوری و طراحی گوشیای پرچمدار داره، نگاه ویژه ای هم به میان رده ها داشته
هواوی قبل از شروع عرضه‌ی سری جدید گوشی‌های پرچمدار خودش با نام‌های P20 & P20 pro، نسخه‌ی P20 lite رو وارد بازارهای جهانی کرد؛ البته این گوشی در بازار چین و بازار ایران با نام Huawei Nova 3e عرضه می ‌شه. هواوی با nove3e سعی داره تا طراحی مدرن پرچم‌دارای کنونی را بیش از هر زمان دیگه ای، وارد دنیای گوشی‌های هوشمند میان‌رده کنه
شاید بشه بدیهی‌ترین ویژگی nove3e رو سبک طراحی اش دونست؛
هواوی تنها شرکتی محسوب می‌شه که در محصول میان‌رده‌ی خودش هم از نمایشگر کم‌حاشیه و کشیده با بریدگی باریکی در لبه‌ی بالایی استفاده کرده.
نمایشگر Fullview ،nova3e به جز بریدگی کوچیکی در لبه‌ی بالا و حاشیه‌ی باریکی در لبه‌ی پایین، بخش عمده‌ای از پنل جلوی گوشی را در اختیار داره و به‌لطف نسبت تصویر ۱۹:۹ خودش، تجربه‌ی فراگیری رو در اختیار کاربر قرار می‌ده. نمایشگر Nova 3e از پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل خود، رنگ‌ها را با دقت مناسبی به تصور می‌کشه و روشنایی هم بی نظیره.