خانهاخبار
عینک AR اپل به پنل نمایش microLED مجهز می‌شود

عینک AR اپل به پنل نمایش microLED مجهز می‌شود

اپل قصد دارد نوعی صفحه نمایش نوین به نام MicroLED تولید کند و از آن در محصولات خود بهره ببرد. گفته می‌شود که عینک هوشمند این سازنده و همچنین اپل واچ محبوب احتمالا اولین دستگاه‌های مجهز به پنل نمایش مذکور خواهند بود.
۱۳۹۷/۱/۱۸

گوشی آیفون 10 اولین گوشی کمپانی اپل است که صفحه نمایش آن به جای LCD از نوع پیشرفته OLED در نظر گرفته شده است اما این غول تکنولوژی قصد دارد انقلابی تازه در صفحه نمایش محصولات هوشمند خود ایجاد کند. گزارش‌های متعددی اخیرا منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند اپل در حال تحقیق و توسعه نوعی صفحه نمایش MicroLED است. حالا در تازه‌ترین خبر مرتبط با این موضوع اشاره شده که اپل واچ و نسل اول عینک‌های واقعیت ترکیبی اپل قرار است اولین محصولاتی باشند که با صفحه نمایش MicroLED معرفی می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که اپل توسعه صفحه‌ نمایش MicroLED بزرگ‌تر از پنل نمایش آیفون را هم در دست دارد و ممکن است در آینده شاهد رونمایی از آیپد و مک بوک مجهز به صفحه نمایش MicroLED باشیم.

خبرگزاری DigiTimes گزارش کرده است که اپل برای تولید صفحه نمایش کوچک MicroLED با کمپانی TSMC فعالیت می‌کند. این کمپانی‌ها درواقع توسعه تخته مدار سیلیکونی را برای استفاده در اپل واچ و عینک مرموز واقعیت ترکیبی اپل در دست دارند.

image

صفحه نمایش MicroLED در اپل واچ ممکن است در اندازه 1.3 تا 1.4 اینچ ساخته شود و از نیمه دوم سال 2018 یا اوایل سال 2019 به تولید انبوه برسد. گجت هوشمند پوشیدنی دیگر اپل هم احتمالا از پنل نمایش 0.7 تا 0.8 اینچی MicroLED بهره می‌برد اما هنوز تاریخ تقریبی آغاز مرحله تولید انبوه این عینک هوشمند مشخص نشده است.

صفحه نمایش‌های MicroLED برای اپل واچ حدودا 400% تا 600% گران‌تر از صفحه نمایش OLED هستند و به همین خاطر تنها نسخه سطح بالای این ساعت هوشمند به چنین پنل گران قیمتی مجهز خواهد شد.

اپل همچنین در حال توسعه پنل نمایش بزرگ MicroLED روی تخته مدارهای مبتنی بر TFT است که می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌های بزرگی به اندازه مک بوک هم استفاده کرد. از طرفی در حال حاضر تنها محصولی که توسط اپل بزرگ‌تر از مک بوک تولید شده، iMac است. در گزارش‌های اخیر اشاره شده است که این پنل احتمالا از سال 2019 و شاید بعد از آن به تولید انبوه برسد.

همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد نسبت صفحه نمایش به بدنه را در اپل واچ‌های آینده کاهش دهد اما در حال حاضر مشخص نیست که این تصمیم به چه علتی اتخاذ شده و آیا احتمال به کارگیری پنل MicroLED در آن دخیل بوده است یا خیر. لازم به ذکر است که پنل‌های نوین MicroLED باریک‌تر از سایر پنل‌های نمایش هستند.

پیش از این هم در گزارشی دیگر گفته شده بود که اپل برنامه‌های تازه‌ای برای سری تازه کامپیوترهای مک بوک خود در نظر دارد و می‌خواهد از سال 2020 با تولید پردازنده‌های اختصاصی، در این محصولات تغییرات تازه ایجاد کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اعمال تغییرات در مک بوک‌ها و iMac آینده شامل به کارگیری صفحه نمایش MicroLED هم می‌شود یا خیر.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)