خانهاخبار
مدیر تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل به استخدام اپل درآمد!

مدیر تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل به استخدام اپل درآمد!

پس از انتقادهای فراوان از عملکرد دستیار هوشمند اپل، این کمپانی به استخدام افراد متخصص در زمینه هوش مصنوعی اقدام کرده است. اپل حالا مدیر سابق بخش هوش مصنوعی گوگل را به استخدام خود درآورد است و ظاهرا قصد دارد وضعیت Siri را بهبود ببخشد.
۱۳۹۷/۱/۱۸

بر اساس گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز جان جیاناندریا، مدیر بخش تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل، اخیرا از سمت خود استعفا داده و به استخدام کمپانی اپل درآمده است.

اپل هم در این باره اعلام کرده که جیاناندریا قرار است مدیر مسئول استراتژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این کمپانی شود و مدیر مستقیمش هم تیم کوک، مدیر عامل اپل، باشد.

تیم کوک در ایمیلی که برای سایر همکارانش در کمپانی اپل ارسال کرده است و نیویورک تایمز هم به آن دست یافته، جان جیاناندریا را مورد تحسین قرار داده است. در متن این ایمیل آمده است که : «جان هم مانند ما برای حفظ امنیت و رویکرد متفکرانه‌مان درباره پیشرفت کامپیوترها در عین شخص‌تر شدنشان اهمیت ویژه‌ای قائل است. تکنولوژی ما باید با همه ارزش‌هایی که از نظر خودمان اهمیت دارند، غنی شود».

به نظر می‌رسد که استخدام جان جیاناندریا به دنبال انتقادهای گسترده درباره Siri صورت گرفته باشد. Siri دستیار هوشمند اختصاصی اپل است که دستگاه‌های مختلف اپل مانند آیفون، مک، آیپد، هوم پاد و Apple TV به آن مجهز شده‌اند. بسیاری از کاربران و کارشناسان معتقدند که Siri در مقابل سایر دستیارهای هوشمند دیگر سازندگان مانند مایکروسافت، آمازون و گوگل از کمبودهای جدی رنج می‌برد و علت این مشکل هم توجه ویژه اپل بر امنیت است.

image

در همین راستا The Information چندی پیش یک بررسی ویژه درباره Siri منتشر کرد و در آن اشاره کرد که این دستیار هوشمند با عجله توسعه یافته است تا برای انتشار زودهنگام آماده شود. همچنین در این گزارش نوشته شده که ضعف‌های Siri درواقع نتیجه عدم ارتباط مؤثر میان تیم‌های درگیر در طراحی آن است.

جان جیاناندریا، در گوگل در سمت قائم مقام مدیر فعالیت می‌کرد و در بطن پروژه اعمال هوش مصنوعی درون محصولات هوشمند این غول تکنولوژی قرار داشت. جستجوی اینترنتی، جی میل و دستیار هوشمند گوگل نمونه‌هایی از این قبیل محصولات هستند.

جیاناندریا پیش از پیوستن به تیم همکاران اپل به مدت 10 سال در کمپانی گوگل مشغول به کار بود. او درواقع CTO استارتاپ Metaweb بود که گوگل آن را 10 سال پیش خریداری کرد و پس از آن به استخدام گوگل درآمد.

کمپانی اپل هم در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده است تا تیم افراد فعال در زمینه هوش مصنوعی را گسترش دهد و قدرتمندتر کند. این غول تکنولوژی در سال 2016 راس سالاکوتینوف، محقق معروف موسسه کارنی ملون را به استخدام خود درآورد تا رهبری تیم هوش مصنوعی را بر عهده گیرد. این کمپانی در اکتبر همان سال همچنین تیم Init.ai را (استارتاپ خدمات مشتریان که در زمینه ایجاد هوش مصنوعی به کمک پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی فعالیت می‌کردند تا بتوانند مکالمه‌های چتی میان افراد را تحلیل کنند) استخدام کرد.

لازم به ذکر است که کمپانی اپل همچنان سمت‌های خالی متعددی را برای استخدام در وب‌سایت رسمی خود معرفی کرده است و با توجه به اشاره به نام Siri به نظر می‌رسد بسیاری از این سمت‌ها مربوط به بخش هوش مصنوعی باشند. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اپل مصمم شده است توانایی خود را در این بخش بهبود ببخشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)