خانهاخبار
گوگل به دنبال تولید لپتاپ دوکاره با صفحه نمایش دوگانه

گوگل به دنبال تولید لپتاپ دوکاره با صفحه نمایش دوگانه

گوگل اخیرا چند طراحی مختلف در زمینه لپتاپ‌های دوکاره به ثبت رسانده است. تازه‌ترین طرح این غول تکنولوژی یک لپتاپ نوین با دو صفحه نمایش مجزاست.
۱۳۹۷/۱/۱۸

کمپانی گوگل اخیرا طرح تازه‌ای را از یک لپتاپ دوکاره با دو صفحه نمایش مجزا تسلیم دفتر ثبت USPTO کرده است که شبیه سایر لپتاپ‌ها با قابلیت دوکاره به نظر نمی‌رسد. این لپتاپ برخلاف سایر کامپیوترهای تبدیل پذیر دوکاره با چرخاندن صفحه نمایش از سمت لولای میانی و انتقال صفحه کلید به قسمت پشت، به تبلت تبدیل نمی‌شود بلکه به نظر می‌رسد که دارای دو صفحه نمایش مجزا باشد که صفحه ثانویه آن در قسمت پشتی قرار گرفته است و باعث می‌شود کاربر اجربه بهتری از تعامل با آن کسب کند. همچنین مشکل لمس سهوی صفحه کلید توسط کاربر در این لپتاپ دوکاره تازه رفع خواهد شد.

image

از طرفی باید تأکید کنیم که ثبت این طرح از سوی گوگل نمی‌تواند تأیید کند که این غول تکنولوژی قطعا توسعه چنین لپتاپ کاربردی و نوینی را در دست دارد و همچنین نمی‌توان احتمال ساخت و تولیدش را هم به کلی نادیده گرفت. همه ما می‌دانیم که این غول تکنولوژی مانتین ویو چندین و چند پتنت مختلف به ثبت رسانده است و در این میان باید به طرح معروف لپتاپ تبدیل پذیر آن با صفحه نمایش دوگانه که به نظر می‌رسد از سری Chromebook باشد و از قابلیت تا شدن و تقسیم به دو قسمت کاملا مساوی پشتیبانی کند، اشاره کنیم. همین پتنت نشان می‌دهد لپتاپ مذکور ممکن است از دو نیم مساوی و مشابه تشکیل شود و احتمالا هر نیمه آن قادر خواهد بود به طور مجزا فعالیت کند یا به طور کلی یک لپتاپ نوین با قابلیت تبدیل پذیری را ایجاد کند. علاوه بر این موارد، به نظر می‌رسد لپتاپ نوین گوگل با نمایشگر دوگانه همچنین از صفحه نمایش حساس لمسی هم بهره ببرد.

کمپانی گوگل همچنین چندی پیش طرحی را از یک لپتاپ با قاب رویه حساس به فشار ثبت کرده بود که شبیه این پتنت تازه به نظر می‌رسد. پتنت مذکور ظاهرا مربوط به یک Pixelbook بهینه سازی شده مجهز به درب با پد مخصوص لمسی بود که کاربر را قادر می‌ساخت با لمس درب لپتاپ آن را باز کند. بر اساس مندرجات پتنت فوق الذکر، درب لپتاپ با لمس کاربر باز می‌شد تا از باز شدن اتفاقی و ناخواسته آن جلوگیری شود. دوباره باید تأکید کنیم که ثبت این پتنت‌ها توسط گوگل الزاما به معنی توسعه و معرفی چنین محصولات هوشمندی در آینده نزدیک نیست اما می‌توان با توجه به جزئیات آن‌ها متوجه شد که این غول تکنولوژی کالیفرنیایی حداقل در اندیشه چنین طراحی‌های خلاقانه‌ای است. تنها زمان می‌تواند در این باره قضاوت کند و نشان دهد چه طراحی‌هایی سرانجام عملی می‌شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)