خانهاخبار
مشخصات گوشی Nokia 9 فاش شد؛ عرضه پرچم‌دار جدید HMD با سه دوربین

مشخصات گوشی Nokia 9 فاش شد؛ عرضه پرچم‌دار جدید HMD با سه دوربین

در تصویری که اخیراً منتشر شده است، مشخصات رسمی گوشی پرچمدار آینده شرکت HMD به نمایش گذاشته می‌شود. ظاهراً Nokia 9 با سه دوربین در پنل پشتی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۱۴

از زمانی‌که شرکت HMD تصمیم گرفت تا گوشی‌های نوکیا را مجدداً به بازار عرضه نماید، طرفداران برای معرفی رسمی پرچم‌دار حقیقی این شرکت لحظه‌شماری می‌کنند؛ محصولی که بتواند با پرچم‌داران سامسونگ و آیفون‌های اپل به رقابت بپردازد و انتظارات را برآورده نماید. به‌نظر می‌رسد که HMD از این خواسته کاربران آگاه است و تصمیم دارد با عرضه Nokia 9، بازار گوشی‌های هوشمند را متحول نماید.

به‌تازگی، مشخصات سخت‌افزاری گوشی Nokia 9 فاش شده است که تمامی قابلیت‌های پرچم‌دار جدید شرکت HMD را فاش می‌کند. در لیست ارائه شده، اشاره می‌شود که شرکت HMD از دوربین با لنزهای ساخت Zeiss استفاده خواهد کرد. عرضه Nokia 9 با سه دوربین، منطقی به‌نظر می‌رسد؛ آن هم در شرایطی‌ که هوآوی ادعا می‌کند P20 Pro با سه دوربین، برترین گوشی‌هوشمند در زمینه عکاسی است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، HMD از ترکیب سه سنسور 41 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی و 9.7 مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد که مانند دوربین به‌کار گرفته شده در گوشی Huawei P20 Pro است. سنسور 41 مگاپیکسلی که در دوربین این گوشی به کار گرفته شده است، دهانه لنزی متغیر F1.5 تا F2.4 دارد؛ مانند ویژگی که پرچم‌دار Galaxy S9 Plus سامسونگ ارائه می‌دهد. در لیست مشخصات فاش شده، به فلش Xenon نیز اشاره می‌شود. 

image

آن‌طور که پیداست، گوشی جدید Nokia تنها 7.3 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت؛ طول و عرض این گوشی به ترتیب 150.6 و 75.2 میلیمتر عنوان شده است. شرکت HMD برای پرچم‌دار جدید خود از یک نمایشگر OLED با اندازه 6.01 اینچ و رزولوشن QHD استفاده کرده است؛ ظاهراً نمایشگر گوشی جدید HMD، نسبت ابعاد 18:9 دارد که به یک روند مرسوم در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. این سازنده فنلاندی، هنوز گوشی پرچم‌داری با نمایشگر 18:9 معرفی نکرده است و تنها یک گوشی با نمایشگر کشیده دارد که در نمایشگاه MWC 2018 با نام تجاری Nokia 7 Plus از آن رونمایی شده بود.

در لیست به‌دست آمده، همچنین اشاره می‌شود که Nokia 9 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود و موفق به دریافت گواهی IP68 شده است. این مدل از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد و باتری 3900 میلی‌آمپر ساعت دارد؛ با توجه به پشتیبانی گوشی از قابلیت شارژ سریع، باتری نوکیا می‌تواند در مدت 30 دقیقه تا 60 درصد شارژ شود. HDM جدیدترین پرچم‌دار با برند Nokia را با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه خواهد داد و مدل رده‌بالای آن را با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد.

برای عکاسی سلفی نیز گوشی Nokia 9 به سنسور 21 مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین ثانویه نیز از لنز Zeiss بهره می‌گیرد. به همراه مشخصات رسمی، تصویری از گوشی Nokia 9 منتشر شده است که طراحی احتمالی این مدل را به نمایش می‌گذارد؛ در تصویر ارائه شده، به پروژه اندروید وان اشاره می‌شود و انتظار داریم Nokia 9 به نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 مجهز شده باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

hadi

۱۳۹۷/۱/۱۵
من اصلن کاری به نوکیا یا بقیه کمپانی ها ندارم سواله من اینه که یه کاربر معمولی که رشتش عکاسی نیس و یه گوشی غول میخواد دوربین سه گانه به چه دردش میخوره تازه کسی هم که رشتش عکاسیه صد درصد دنباله گوشی ای که دوربین خوب داشته باشه نمیره میره دوربین حرفه ای میخره حالا دوربین دوگانه رو میگیم خوبه سه بعدی میکنه و غیره ولی اخه سه گانه به چه درد میخوره چند وقت بعدم لابد میخوان چهارتا بزارن و چند وقت بعدش پنجتا و یواش یواش پشت گوشیامون میشه پره لنز

کامران

۱۳۹۷/۱/۱۴
سلطان

علی

۱۳۹۷/۱/۱۴
اهان از اینجاست که دیگه نوکیا رجز میخونه برای برندها.اگه همین امکاناتو داشته باشه و دوربیناش واقعی و با کیفیت باشه فعلا حرف نداره تو گوشیها

حسین

۱۳۹۷/۱/۱۴
یه چیزی تو مایه های فوق العاده

محمد T

۱۳۹۷/۱/۱۴
این نوکیا هم کشته خودشو یه نوکیا ۹ میخواد بده ۶ ماهه مشخصات احتمالیش داره درز میکنه
اول گفتن دوربینش رو کارل زایس میزنه بعد دیدن دوربین دوگانه مد شده گفتن دوربین دوگانه هست ولی خبری از کارل زایس نیس
یه مدت گدشت دیدن گوشی بدون لبه مُد شده گفتن بدون حاشیه هست الانم تا دیدن دوربین ۳ گانه اومده به کار گفتن ما هم از غافله عقب نمونیم دوربین سه گانه دادن
فکر کنم این گوشی هیچوقت نیاد!