خانهاخبار
ویژگی‌های احتمالی ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ

ویژگی‌های احتمالی ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ

انتظار می‌رود که سامسونگ امسال ساعت هوشمند Gear S4 خود را رسما معرفی کند. در این مطلب به مهم‌ترین ویژگی‌های احتمالی این گجت پوشیدنی هوشمند اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۷/۱/۱۴

شایعه‌های متعددی منتشر شده است که ادعا می‌کنند کمپانی سامسونگ ساعت هوشمند بعدی خود را به نام Gear S4 در دست توسعه دارد. همچنین در خلال ماه‌های اخیر بارها شاهد انتشار اسناد طرح‌های ثبت شده مختلف از ساعت‌های هوشمند این غول تکنولوژی بوده‌ایم و درباره ویژگی‌های احتمالی این جانشین Gear S3 حدس‌هایی می‌زنیم. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب فهرستی تهیه و همه ویژگی‌هایی را که امیدواریم در این گجت هوشمند تازه معرفی شوند، در آن درج کنیم.

image

علاوه بر سرعت عملکرد بیشتر (با پردازنده اگزینوس 7270) و افزایش طول عمر باتری (البته طول عمر Gear S3 از بسیاری از ساعت‌های هوشمند هم رده‌اش هم بالاتر است) انتظار می‌رود که Gear S4 از ویژگی‌های بیشتری در زمینه سلامتی و حفظ تناسب اندام بهره ببرد. برای مثال، کمپانی اپل با معرفی قابلیت پایش و کنترل ضربان قلب در ساعت‌های هوشمند خود، نامش را برای همیشه در صنعت گجت‌های پوشیدنی سلامت حک کرد. ظاهرا سامسونگ هم متوجه شده است که مجهز شدن ساعت‌ها و گجت‌های پوشیدنی هوشمند به حسگر ضربان قلب حالا به یک ترند محبوب تبدیل شده و برای جلب نظر کاربران باید این ویژگی را به ساعت‌های بعدی خودش هم اضافه کند. همچنین گفته می‌شود که این غول تکنولوژی در حال آزمایش ویژگی‌های پیشرفته پایش وضعیت خواب در Gear S4 است اما احتمالا قابلیت‌های سلامتی بیشتری هم به آن اضافه می‌کند. سامسونگ حسگر ضربان قلب را از چند سال پیش روی گوشی Galaxy S5 رسما معرفی کرد اما هنوز در زمینه توسعه حسگر پایش فشار خون به موفقیت چشمگیری دست نیافته است.

image

همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ یک حسگر اپتیکال تازه در دوگانه پرچمدار Galaxy S9 و S9 Plus خود تعبیه کرده که قادر است میزان فشار خون کاربر را با دقت بالا گزارش کند. پیش از آنکه پیش بینی کنیم یا امیدوار باشیم که این غول تکنولوژی ساعت هوشمند تازه Gear S4 را به چنین حسگری مجهز کند، بهتر است به تصویر طرح فاش شده که در ادامه این مطلب آمده است، نگاه کنیم. با توجه به طرح و مندرجات درون تصویر شاهد هستیم که سامسونگ چنین ایده‌ای را از پیش در نظر داشته و طرحش را هم رسما به ثبت رسانده است. این غول تکنولوژی قصد دارد امکان پایش و کنترل فشار خون کاربر را حالا روی ساعت‌های هوشمندش هم فراهم آورد و امیدواریم که Gear S4 سامسونگ اولین ساعت هوشمند این کمپانی با چنین ویژگی مفیدی باشد.

سامسونگ در یک پتنت دیگر همچنین امکان استفاده از حاشیه‌های بدنه ساعت هوشمند را به عنوان صفحه نمایش به ثبت رساند. در این پتنت‌های مختلف همچنین شاهد طراحی بند ساعت با باتری یا پنل OLED منعطف و برخی طرح‌های خارق العاده در زمینه طراحی دوربین بودیم که از احتمال تعبیه شاتر دوربین درست در میانه ساعت هوشمند خبر می‌داد. البته که همه چیز امکان پذیر است اما حالا که بحث پیش بینی درباره ویژگی‌ها و توانایی‌های Gear S4 پیش آمده است، کنجکاویم بدانیم اصلا چه قابلیت‌هایی در این گجت هوشمند تازه با توجه به مدل آن مورد نیاز خواهد بود و چه قابلیت‌های متفاوت دیگری قرار است به ساعت هوشمند مدل Sports 2 اضافه شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ecco

۱۳۹۷/۳/۲۶
تاریخ احتمالی انتشار جهانی این محصول ؟؟؟

ذاکری

۱۳۹۷/۱/۱۴
با سلام
در این مطلب اشتباهی رخ داده است که لطفا برطرف کنید . نوشته اید : " ظاهرا سامسونگ هم متوجه شده است که مجهز شدن ساعت‌ها و گجت‌های پوشیدنی هوشمند به حسگر ضربان قلب حالا به یک ترند محبوب تبدیل شده و برای جلب نظر کاربران باید این ویژگی را به ساعت‌های بعدی خودش هم اضافه کند." ؟؟!!!
در حالی که هم ساعت gear s2 ؛ هم s3 و هم gear sport که این آخری ساعت خود بنده است دارای حسگر ضربان قلب می باشند !! فکر کنم منظور شما شاید حسگر فشار خون بوده است که اشتباه نوشته اید !