خانهاخبار
شیائومی: ما پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند را معرفی کردیم!

شیائومی: ما پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند را معرفی کردیم!

پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی چند روز پیش رسما معرفی شد و برخی مقامات اجرایی آن در مصاحبه‌های بعد از رونمایی اظهار کرده‌اند که شیائومی حالا با معرفی این گوشی تازه در بهترین و پیشگامانه‌ترین موقعیت موبایلی قرار گرفته است.
۱۳۹۷/۱/۱۰

داناوان سانگ، مدیر محصول شیائومی، به جمعی از خبرنگاران اعلام کرد که این سازنده چینی با رونمایی از گوشی سطح بالای Mi MIX 2S در پیشرفته‌ترین و پیشروترین حالت ممکن قرار گرفته است. سانگ معتقد است که گوشی مذکور نه تنها به خاطر مشخصات فنی سطح بالایش بلکه به خاطر طراحی ظاهری بی نظیر و همچنین بهترین قطعات و مواد و متریالی که در ساختش مورد استفاده قرار گرفته، در چنین نقطه پیشرفته‌ای قرار گرفته است.

گوشی Mi MIX دو سال پیش (2016) رسما معرفی شد و باید اعتراف کنیم که یکی از اولین گوشی‌های شگفت انگیز در آن سال به شمار می‌رفت. این گوشی همچنین از اولین پرچمدارانی بود که با طراحی بدون حاشیه معرفی شد و بدنه‌اش هم از جنس سرامیک ساخته شده بود. این موضوع همچنین با نسل بعدی ادامه یافت و در سومین نسل پرچمداران این سری یعنی Mi MIX 2S هم صدق می‌کند.

داناوان سانگ می‌گوید کمپانی شیائومی با معرفی Mi MIX در سال 2016 همچنین یک ترند مهم را هم به همراه آن معرفی کرد و همین ترند امروز بسیار محبوب شده است. درواقع سانگ قصد دارد بگوید که Mi MIX اولین گوشی با طراحی بدون حاشیه به شمار می‌رود که همچنین نسبت پنل به بدنه‌اش هم نسبت به سایر پرچمداران آن سال متفاوت در نظر گرفته شده بود. اغلب پرچمداران سطح بالای دو سال پیش با نسبت تصویر 16:9 معرفی شده بودند اما Mi MIX از نسبت 17:9 بهره می‌برد.

البته این سازنده حالا پیشرفت کرده و از نسبت تصویر 18:9 در پرچمدار تازه خود استفاده کرده است. این غول تکنولوژی چینی همچنین سازنده ایست که گوگل را وادار کرد تا نرم افزار سیستم عامل خود را با نسبت تصویرهای مختلف سازگار کند.

image

داناوان سانگ همچنین اضافه کرده است که کمپانی شیائومی با معرفی Mi MIX 2S نه تنها در حرف ادعا می‌کند که در نقطه عطف فعالیت موبایلی قرار دارد بلکه در عمل هم ثابت می‌کند که با رونمایی از این پرچمدار در برخی زمینه‌ها پیشگام شده است. جالب است بدانید که Mi MIX 2 که سال گذشته معرفی شد هم توانست 3 جایزه مهم را در زمینه‌های متفاوت کسب کند.

از طرفی محصولات موبایلی شیائومی سالها پیش چندان محبوب و موردتوجه نبودند و اغلب کارشناسان و کاربران معتقد بودند که این سازنده چینی در طراحی گوشی‌های خود از آیفون‌های اپل الهام می‌گیرد اما حالا همه چیز به نفع شیائومی تغییر کرده است. گوشی‌های هوشمند سری Mi MIX شیائومی همیشه زیبا بوده‌اند و این نوع طراحی منحصر به فرد هم احتمالا همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین لازم است بگوییم داناوان سانگ و سایر مدیران شیائومی معتقدند Mi MIX 2S در حال حاضر یک گوشی پیشگام و منحصر به فرد دیده می‌شود اما مشخص نیست تا 6 ماه آینده چه اتفاقی در صنعت موبایل رخ دهد و تا آن زمان چه نوع طراحی ظاهری یا مشخصاتی بیشترین توجه را به خود جلب کند.

از طرفی شیائومی هم قرار نیست پا روی پا بگذارد و منتظر بماند تا سایر رقبا گوی سبقت را از او بربایند. سانگ در این زمینه یادآور شده است که کمپانی شیائومی قصد دارد صرف نظر از روند محبوبیت ترندهای مختلف بازار موبایل، آنچه به نفع مشتریان است را در طراحی محصولاتش به کار ببرد. گفته می‌شود که این سازنده چینی در تلاش است تا همیشه بهترین و سطح بالاترین تکنولوژی‌ها را در گوشی‌های پرچمدار خود تعبیه کند.

برخی کارشناسان و مهندسان شیائومی تصور ویژه‌ای از آینده موبایل دارند و گوشی هوشمند با ورق‌هایی از جنس شیشه هم در این آینده دیده می‌شود. از طرفی این موضوع در طراحی Mi MIX 2S مخصوصا نسخه مشکی آن دیده می‌شود. شیائومی در طراحی این گوشی تلاش کرده است با رنگ مشکی بازی کند و حتی ماژول دوربین را هم با همین رنگ به صورت پنهان‌تر به دید بیننده برساند.

به نظر می‌رسد که فلسفه شیائومی از "ساخت چین" به "بازطراحی در چین" تغییر یافته و در تلاش است تا به ایجاد و معرفی ترندهای تازه هم کمک کند. گوشی‌های شیائومی در چین ساخته می‌شوند اما شبیه سایر محصولات هوشمند چینی به نظر نمی‌رسند بلکه بسیار زیباتر هستند. همچنین لازم است اشاره کنیم که طراحی گوشی Mi MIX هم توسط یک طراح غیرچینی به نام فیلیپ استارک نهایی شده و همین امر به شکل گیری و جهت گیری اصلی گوشی‌های سری Mi MIX شیائومی از همان ابتدا کمک کرده است.

شیائومی حالا بیش از هر چیز بر طراحی ظاهری Mi MIX 2S تأکید می‌کند و در همین راستا هم یک ویدیوی تبلیغاتی تازه در کانال رسمی یوتیوب خود منتشر کرده است. این گوشی از 6 / 8 گیگابایت رم بهره می‌برد و در سه نسخه با مقدار حافظه داخلی متفاوت معرفی شده است. این بار بدنه همه نسخه‌های آن از جنس سرامیک ساخته شده‌اند و دوربین اصلی همگی از نوع دوگانه طراحی شده است. این گوشی سطح بالا همچنین از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ دی پلاس 2160 در 1080 دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مانی

۱۳۹۷/۱/۱۸
آره درسته، اینی که می‌گی حائز اهمینه ولی کیفیت ساختش منحصر بهفرد و نوآوریش مثال زدنیه و نمیشه منکرش شد!

sajad

۱۳۹۷/۱/۱۵
علی جان نمره 109رو از dxomarkگرفته

علی

۱۳۹۷/۱/۱۵
داداش دوربیناش اونطور که ازش تبلیغ میکردند با کیفیت نیست

آرمان بابایی

۱۳۹۷/۱/۱۴
با معرفی P20 pro huawei و امکانات بی نظیرش شیائومی راه درازی داره که بتونه تو بازار قد علم کنه
هواوی امکانات بی نظیری رو mate 10 pro گذاشته بود که الان تو p20 pro نه تنها اونارو بهبود داده بلکه یه سری نوآوری جدید هم داشته
صفحه نمایش AMOLED بی نقص و با کیفیت با رزولوشن بالا و کنتراست خارق العاده
حسگر اثر انگشت بهبود یافته و سیستم شناسایی اثر انکشت این گوشی سریع ترین و امن ترین بین گوشیای هوشمند هستش
باتری 4000 mAh با توان فوق العاده که روی mate 10 pro هست و 2 روز کامل شارژدهی داره
هوش مصنوعی قوی تر شده و هم تو عکاسی هم تو مدیریت مصرف باتری
هوش مصنوعی موجود رو گوشیای هواوی باعث میشه گوشی حتی 20 سال دیگه هم کند نشه
رم 6 گیگابایتی قوی که تو اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین فوق العاده عمل میکنه
حافظه داخلی 128 گیگابایتی باعث شده که کاربر رو تا مدت ها از استفاده از کارت حافظه بی نیاز کنه
اگرم نیاز به کارت حافظه باشه تا 256 گیگابایت ساپورت میکنه

مرتضی

۱۳۹۷/۱/۱۴
شاید بشه اسمشو گذاشت یکی از پیشرفته های بازار
ولی تا وقتی که هواوی داره هر ساله نوآوری هاشو بیشتر از پیش میکنه خیلی مونده به هواوی برسه
تمام صفحه و بدون حاشیه بودن اکثر مدلاش که فقط رو گوشی های پرچمدار سامسونگ دیده میشه
دوربین فوق العاده با کیفیتش که رو اکثر گوشیاش هر دو دوربین دو لنزه است و با استفاده از هوش مصنوعی شی مورد نظر عکاسی و محیط پیرامون رو تشخیص میده و عکس با کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین عکاسی رو بهت میده
باتریاش خیلی قوی شدن، مثلا برای من که دایم با گوشی کار میکنم و استفاده زیادی ازش دارم با یک بار شارژ کامل دو روز بهم شارژ میده
رم گوشیاش خیلی قوی اند چه گوشی پرچمدار چه گوشی های میان رده اش. موقع باز کردن بازی و برنامه های سنگین بدون هیچ هنگ کردنی خیلی روان اجرا میکنه.
گوشیا از لحاظ ظاهری خیلی با کیفیت و با دوام ساخته شده که من بدون قاب کیف خیلی گوشی از دستم افتاده ولی هیچیش نشده