خانهاخبار
مشخصات سخت‌افزاری گوشی Xperia XZ2 Premium فاش شد

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Xperia XZ2 Premium فاش شد

جزئیاتی از گوشی پرچمدار جدید سونی در اسناد UAProf به‌دست آمده است که عرضه Xperia XZ2 Premium را با نمایشگر 4K تأیید می ‌کند.
۱۳۹۷/۱/۸

شرکت سونی در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی پرچمدار Xperia XZ2 به صورت رسمی رونمایی کرد؛ این در حالی است که انتظار داشتیم جانشین Xperia XZ1 Premium نیز معرفی شود اما سونی از این مدل به صورت رسمی رونمایی نکرد! با توجه به عدم رونمایی از گوشی Xperia XZ2 Premium در کنگره جهانی موبایل 2018، اکنون انتظار داریم این گوشی به صورت رسمی در ماه سپتامبر در نمایشگاه IFA 2018 برلین معرفی شود. به‌تازگی، مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار جدید سونی فاش شده است.

در میان کدهای فاش شده از گوشی جدید سونی با شماره مدل H8188، اشاره می‌شود که این مدل به نمایشگری با رزولوشن خیره‌کننده 2160 در 4360 پیکسل مجهز خواهد بود؛ ظاهراً Xperia XZ2 Premium به نمایشگر 6.01 اینچی مجهز شده است. برخلاف شایعات گذشته مبنی بر عرضه این گوشی با صفحه‌نمایش از نوع OLED، ظاهراً جانشین Xperia XZ1 Premium با نمایشگر از نوع IPS LCD ارائه می‌شود که در دیگر گوشی‌های سونی از آن استفاده شده است.

پیش‌تر، مقامات اجرایی سونی اعلام کرده بودند که این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری روی پنل‌های OLED با رزولوشن 4K برای گوشی‌های پرچمدار هستند؛ به همین جهت، گمان می‌رفت گوشی Xperia XZ2 Premium که گاهاً با نام XZ2 Pro نیز از آن نام برده شده است، به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز باشد. سونی هنوز گوشی با صفحه‌نمایش OLED عرضه نکرده است و انتظار داشتیم Xperia XZ2 Pro اولین گوشی با چنین نمایشگری باشد.

image

یکی از اطلاعات هیجان‌انگیزی که پیرامون گوشی Xperia XZ2 Premium وجود دارد، عرضه آن با نسل جدید سیستم‌عامل اندروید است. ظاهراً مدل فاش شده، سیستم‌عامل Android 9.0 گوگل را اجرا می‌کند که اخیراً با نام Android P به صورت رسمی از آن رونمایی شده بود و حتی نسخه آزمایشی آن در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.جزئیات بیشتر از نسخه جدید سیست‌عامل اندروید در ماه مه توسط گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O ارائه می‌شود.

از دیگر شایعات موجود پیرامون گوشی جدید سونی، می‌‌توان به عرضه آن با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام اشاره کرد؛ این مدل ظاهراً به شش گیگابایت رم مجهز شده است و البته از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده خواهد کرد. سونی، گوشی Xperia XZ2 را با زبان طراحی جدیدی معرفی کرد؛ در قاب پشتی این گوشی از شیشه دو لایه استفاده شده بود و انتظار داریم نسخه گران‌قیمت‌تر پرچمدار سونی با چنین طراحی عرضه شود. ضمن اینکه در گوشی Xperia XZ2 سونی حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده‌اند و بعید نیست این روند برای گوشی Xperia XZ2 Premium تکرار شود.

با وجود مشخصات سخت‌افزاری خیره‌کننده، هیچ بعید نیست پرچم‌دار نیمه دوم 2017 سونی با قیمت بالایی به بازار عرضه شود؛ با توجه به عرضه آن با نمایشگر 4K، این انتظار وجود دارد که Xperia XZ2 Premium قیمت بسیار بالایی داشته باشد. گوشی Xperia XZ2 در حال‌حاضر، 800 دلار قیمت‌گذاری شده است. 

از دیگر شایعات پیرامون گوشی Xperia XZ2 Premium، می‌توان به عرضه آن با دوربین دوگانه اشاره کرد؛ سونی ماژول دوربین دوگانه توسعه داده است و احتمالاً از آن در پرچم‌دار آینده خود یعنی جانشین Xperia XZ1 Premium استفاده کرد. ماژول دوربین سونی در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۷/۱/۹
یه تغییر رزولوشن و نسخه اندروید مطمینا چیزی نیست که سونی رو وادار کنه به تاخیر بندازه رونمایی گوشی جدیدشو توی بارسلون
مطمینا چیزای دیگه تو راهه