خانهاخبار
Chromebook Tab 10 ایسر معرفی شد؛ اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم

Chromebook Tab 10 ایسر معرفی شد؛ اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم

کمپانی ایسر اولین تبلت هوشمند را با سیستم عامل Chrome OS معرفی کرد. این تبلت 9.7 اینچی از پردازنده 6 هسته‌ای بهره می‌برد و تقریبا ارزان قیمت است.
۱۳۹۷/۱/۷

یکی از کاربران توییتر چند ماه پیش تصویری در این شبکه اجتماعی منتشر کرد که یک تبلت برند ایسر را با سیستم عامل کروم گوگل نشان می‌داد. این تبلت روز گذشته رسما تحت عنوان Acer Chromebook Tab 10 و در رنگ آبی معرفی شد.

طراحی ظاهری

تبلت Chromebook Tab 10 ایسر تقریبا مانند سایر تبلت‌های رایج موجود در بازار طراحی شده است. حاشیه‌های آن برخلاف انتظار باریک نیستند و به رنگ مشکی در اطراف پنل نمایش دیده می‌شوند. دوربین سلفی در حاشیه بالای صفحه تعبیه شده است و لوگوی برند ایسر هم در حاشیه قسمت پایین دیده می‌شود.

پنل پشتی تبلت تازه ایسر به رنگ آبی کبالت دیده می‌شود و از طراحی تقریبا برجسته با طرح بسیار ریز بهره می‌برد. کناره‌های آن یکدست و مات هستند و دوربین اصلی تک لنز آن هم در گوشه بالا سمت راست پنل قرار گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که لوگوی Chrome هم در قسمت پایین پنل پشتی نقش بسته است. دکمه‌های فیزیکی در کناره سمت چپ هستند و چراغ LED هم در میان دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته است.

مشخصات فنی Chromebook Tab 10 ایسر

تبلت تازه ایسر صفحه نمایش 9.7 اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر 2048 در 1536 دارد و از پردازنده OP1 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که OP1 اصلا چه پردازنده‌ای است؟ این نام تجاری به گوگل تعلق دارد و به پردازنده‌هایی اطلاق می‌شود که مخصوصا برای سیستم عامل ChromeOS بهینه سازی شده‌اند. پردازنده OP1 یک چیپست ARM ساخت Rockchip است که Chromebook Plus سامسونگ و Chromebook Flip C101 ایسوس هم از آن بهره می‌برند.

پردازنده OP1 هسته‌های دوگانه Cortex-A72 و هسته‌های 4 گانه Cortex-A53 دارد. این چیپست همچنین از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که می‌توانید آن را ارتقا دهید.

image

دوربین سلفی آن 2 مگا پیکسلی و دوربین اصلی‌اش 5 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است که به کمک هرکدام از آن‌ها قادر خواهید بود تماس تصویری برقرار کنید، عکس بگیرید یا ویدیو ضبط کنید. تبلت تازه Chromebook Tab 10 همچنین از قلم Wacom EMR برای یادداشت برداری در مواقع نیاز و امکان نقاشی روی صفحه بهره می‌برد. این قلم استایلوس به انرژی باتری یا شارژ کردن نیازی ندارد و می‌توانید آن را در لبه پایین گوشی در قسمتی که برای آن تعبیه شده است، قرار دهید.

ایسر مشخصا ظرفیت این تبلت را ذکر نکرده اما ادعا کرده است که می‌تواند تقریبا 10 ساعت با یکبار شارژ دوام بیاورد. پورت ارتباطی شارژر آن USB Type-C 3.1 است که همچنین از DisplayPort پشتیبانی می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد تبلت خود را در صورت تمایل به یک صفحه نمایش خارجی متصل کند.

تبلت Chromebook Tab 10 به صورت پیش فرض از Play Store بهره می‌برد و ایسر هم ادعا می‌کند که قرار است در آینده از Google Expeditions AR پشتیبانی کند. این دستگاه هوشمند در ابعاد 172.2 × 238.2 × 9.98 میلی متر ساخته شده است و 550 گرم وزن دارد.

قیمت و تاریخ نهایی عرضه تبلت ایسر

پیش از هر چیز باید بگوییم که بازار هدف ایسر برای تبلت Chromebook Tab 10 درواقع دانش آموزان دبیرستانی هستند اما در هر صورت این تبلت قرار است از ماه آوریل به قیمت 329 دلار در آمریکا عرضه شود و از ماه مه هم به قیمت 329 یورو به بازار اروپا راه یابد. Chromebook Tab 10 اولین تبلتی است که با سیستم عامل Chrome OS معرفی می‌شود اما قطعا آخرین آن‌ها نخواهد بود و بعد از این هم شاهد رونمایی تبلت‌های بیشتری با این سیستم عامل خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)