خانهاخبار
الگوریتم انویدیا سبک و رنگ یک عکس را در عکسی دیگر بازآفرینی می‌کند

الگوریتم انویدیا سبک و رنگ یک عکس را در عکسی دیگر بازآفرینی می‌کند

این الگوریتم هوشمند، مشخصه‌های رنگی و نوری یک تصویر را با محتوای تصویر دیگری تلفیق می‌کند و از ترکیب آن‌ دو، اثر جدیدی پدید می‌آورد.
۱۳۹۷/۱/۷

انویدیا الگوریتم جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند سبک یا به عبارتی، رنگ و نور یک تصویر را به تصویر دیگری منتقل کرده و از تلفیق آن‌ها، تصویر جدیدی پدید آورد که بسیار واقعی به نظر می‌رسد.

این الگوریتم را که FastPhotoStyle نام‌ گرفته است، گروهی از دانشمندان انویدیا و دانشگاه کالیفرنیا مرسد، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند.

البته قبلاً نیز برای انتقال سبک یک عکس به عکسی دیگر، روش‌های مختلفی ارائه شده بود، اما اجرای آن‌ها روی عکس‌های کم‌کیفیت، زمان زیادی می‌بُرد؛ ضمن اینکه نتیجه کار چندان رضایت‌بخش از آب درنمی‌آمد و در بعضی قسمت‌ها مشخص می‌شد که کار، ساختگی است. این در حالی است که الگوریتم جدید انویدیا، هم سریع است و هم آثار واقع‌گرایانه‌‌تری خلق می‌کند. در واقع، عملکرد این الگوریتم در مقایسه با روش‌های قدیمی، 60 برابر سریع‌تر است. مضاف بر این، «مینگ یو لیو» یکی از اعضای تیم طراح الگوریتم جدید می‌گوید، کسانی که FastPhotoStyle را آزمودند، معتقد بودند رندرهای حاصل از این الگوریتم در مقایسه با بازسازی دستی این آثار، دو برابر واقعی‌تر به‌نظر می‌رسید.

image

گفتنی است، کد منبع FastPhotoStyle در این نشانی بارگذاری شده است و علاقمندان می‌توانند ضمن آزمودن این الگوریتم، در توسعه آن نیز مشارکت کنند. نتیجه پژوهش‌های گروه نیز در قالب مقاله‌ای در این نشانی ارائه شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)