خانهاخبار
ایموجی‌های مخصوص افراد توان یاب در راهند

ایموجی‌های مخصوص افراد توان یاب در راهند

اپل دائما در حال گسترش نوع و تعداد ایموجی‌هایش است. این غول تکنولوژی حالا چند ایموجی تازه پیشنهاد کرده است و ادعا می‌کند که قصد دارد به کمک آن‌ها تجربه افراد توان یاب را بهبود ببخشد.
۱۳۹۷/۱/۵

ایموجی پدیا روزهای گذشته گزارش کرد که کمپانی اپل چند ایموجی کاربردی تازه را برای کمک به افراد توان یاب به کنسرسیوم Unicode ارائه کرده است. این غول تکنولوژی قصد دارد به کمک ایموجی‌های تازه‌اش افراد دارای معلولیت را بهتر از گذشته در قالب این آیکون‌ها به تصویر بکشد.

ایموجی‌ها حالا در انواع متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند اما هنوز هم ایموجی مخصوصی که بتواند تجربه افراد توان یاب را نشان دهد، وجود ندارد. افزایش تعداد و زمینه‌های مختلف در ایموجی‌ها کمک می‌کند تا کمبودهایش رفع شوند و بتواند تجربه فراگیرتری در اختیار کاربرانش بگذارد.

این ایموجی‌های پیشنهادی شامل سگ راهنما با قلاده، فردی با عصای سفید، علایم زبان اشاره، گوش با سمعک، فردی در صندلی چرخدار مکانیکی و دستی، بازوی مکانیکی و پروتزی، پای مکانیکی و پروتزی و سگ کمکی با جلیقه و افسار هستند.

البته برخی ایموجی‌های پیشنهادی دیگر هم برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند:

  • تبلت لمسی یا تخته PECS؛ البته به نظر می‌رسد این طرح در اندازه و مقیاس ایموجی مناسب نباشد و به خوبی دیده نشود. همچنین ایموجی‌های معمول هم برای همین منظور به کار می‌روند و دیگر به طراحی تبلت و تخته نیازی نیست.
  • عصای راهنمای پیاده روی؛ طراحی این ایموجی در مقیاس موردنظر از طراحی ایموجی فردی با عصای مخصوص نابینایان چندان متفاوت دیده نمی‌شد.
  • روبان در رنگ‌های متفاوت؛ امروزه تداومی در نوع رنگ نشان دهنده روبان یادآوری در میان ایموجی‌ها دیده نمی‌شود و همچنین برخی رنگ‌ها مشخصا برای علت‌های به خصوص به کار می‌روند که ممکن است آن‌ها را به لوگو تبدیل کرده باشد.
  • خط بریل؛ خط بریل پیش از این به شکل چند کاراکتر در ایموجی معرفی شد. از طرفی طراحی انتزاعی آن به شکلی که بتواند در زبان‌های مختلف به یک معنی باشد، چالش بزرگی به نظر می‌رسد.
  • تصویر چشم در یک عینک بزرگنمایی قوی؛ ایموجی چشم و عدسی بزرگنمایی در ایموجی وجود دارند و می‌توان از آن‌ها در کنار هم استفاده کرد.

اپل می‌گوید این ایموجی‌های پیشنهادی تازه قرار است بازه انتخاب‌های در دسترس کاربران توان یاب را افزایش دهند. این ایموجی‌ها به معنی فهرستی از همه معلولیت‌های موجود در جهان نیستند بلکه می‌خواهند نقطه آغاز حرکتی باشند که می‌خواهد دنیای ایموجی‌ها را وسعت ببخشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)