خانهاخبار
آیا Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه می‌شود؟

آیا Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه می‌شود؟

براساس اطلاعات به‌دست آمده، ممکن است Galaxy Note 9 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شود؛ سامسونگ آخرین تلاش‌های خود را به منظور ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش پرچمدار جدیدش انجام می‌دهد.
۱۳۹۷/۱/۵

نشریه Korean Herald در گزارش جدید خود، اعلام کرده است که سامسونگ هنوز پیرامون جای‌گیری حسگر اثرانگشت Galaxy Note 9 درون صفحه‌نمایش این فبلت، مردد است. آن‌طور که پیداست، Samsung Display که پنل‌های نمایشگر گوشی‌های سامسونگ را تولید می‌کند؛ سه الی چهار روش مختلف را برای توسعه حسگر اثرانگشت درون نمایشگر درنظر دارد. به همین جهت، ممکن است Galaxy Note 9 در نهایت با سنسور اثرانگشت اپتیکال ارائه شود.

در حالی‌که سامسونگ معمولاً طراحی گوشی Galaxy Note جدید خود را در این وقت از سال (پنج ماه پیش از تولید انبوه) نهایی می‌کند؛ گفته شده است که پروژه توسعه Galaxy Note 9 به دلیل عدم مشخص بودن جای‌گیری حسگر اثرانگشت برای مدتی به تعویق افتاده است. البته در اواخر ماه مارس (تا نیمه فروردین) مشخص خواهد شد که سنسور اثرانگشت این گوشی با صفحه‌نمایش ادغام می‌شود یا سامسونگ، حسگر اثرانگشت را در پنل پشتی جای خواهد داد.

البته این موضوع روی زمان معرفی فبلت پرچمدار جدید سامسونگ تأثیری نخواهد گذاشت؛ همچنان انتظار داریم جدیدترین عضو از سری Galaxy Note در اواخر تابستان به صورت رسمی معرفی شود. باید اشاره کرد که توسعه Firmware گوشی به تازگی آغاز شده است؛ به همین جهت، Galaxy Note 9 پس از گذشت کم‌تر از یک سال از زمان معرفی Galaxy Note 8 معرفی خواهد شد. نسل قبل در تاریخ 23 اوت 2017 رونمایی شده بود و در نمایشگاه IFA 2017 برلین نیز به نمایش گذاشته شد.

image

سامسونگ برای ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خود، تقریباً نزدیک به نیم دهه است که روی این فناوری کار می‌کند؛ برطبق گزارش‌های پیشین، این شرکت چندین‌بار تلاش کرده است تا فناوری مذکور را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود، آماده نماید. ظاهراً سامسونگ به دنبال رونمایی از فبلت Galaxy Note 7، درنظر داشته است تا فناوری نام‌برده شده را در گوشی‌های هوشمند خود به کار بگیرد؛ برای اولین‌بار، اعلام شده بود که Galaxy S8 Plus با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی خواهد شد اما این موضوع به واقعیت مبدل نشد!

در حالی‌که Korean Herald از عرضه Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خبر می‌دهد، برخی از تحلیل‌گران صنعت موبایل همچنان نسبت به توانایی سامسونگ برای آماده‌سازی این فناوری خوش‌بین نیستند و ادعا می‌کنند فبلت جدید سامسونگ از سری Galaxy Note فاقد این ویژگی خواهد بود! 

صرف‌نظر از این موضوع، Galaxy Note 9 با بهبودهای چشمگیر سخت‌افزاری عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه طراحی Infinity Display نسل قبل را که در گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ به کار گرفته شده است، حفظ خواهد کرد. ضمن اینکه Galaxy Note 9 احتمالاً آخرین گوشی سامسونگ خواهد بود که فاقد پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات (5G) است. شرکت کُره‌ای احتمالاً در سال 2019، تراشه‌های پرچمدار اگزینوس را به مودم‌هایی با پشتیبانی از 5G عرضه خواهد کرد؛ در سال آینده، نسل پنجم ارتباطات در کشورهای مختلف راه‌اندازی خواهد شد و برای سامسونگ اهمیت دارد که پرچمداران جدیدش از این فناوری پشتیبانی کنند.

انتظار داریم Galaxy Note 9 به نمایشگر 6.3 اینچی QHD+، شش گیگابایت رم و تراشه اگزینوس 9810 مجهز شده باشد. این مدل با نسخه جدید بیکسبی یعنی Bixby 2.0 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

الو بانک

۱۳۹۷/۱/۱۱
ارزو بر جوانان عیب نیست

محمد

۱۳۹۷/۱/۷
کم تر جوک بگو اس9 هیچ مشکلی نداره هر وقت تونستی اس9 بخری بگیری دستت نظر بده پسر خوب آفرین

عطا

۱۳۹۷/۱/۶
ساسمونگ اول بره گندی که زده رو جمع کنه . s9 ها اکثرشون مشکل صفحه نمایش داشتن و خیلی ها تا الان اعلام کردن . باز هم ساسونگ نتونست یه گوشیه سالم تحویل مردم بده . تو سری قبلی هم که باطری هاش منفجر میشد و نمیتونست اندروید جدید رو آپدیت کنه . واقعا دیگه نمیشه به این شرکت اعتماد کرد . هی یه مدل زود زود میده بیرون بعدش هیچ فرقی هم با مدل قبلیش نداره انوقت کلی هم گرونتره و هیچی بهش اضافه نشده اینهمه هم مشکل فنیه اساسی داره . آخه صفحه نمایش نقطه کور و سیاه داشته باشه !!! os تمام گوشیهاش هم بعد یه مدت کند میشه آدم اگه میخواد گوشیه اندرویدی هوب با قیمت مناسب بخره باید هواوی بخره . هیچکدوم این کشکلارو نداره . چند روز پیش یه گوشی خریدم از نمایندگشیون کلی هم هدیه و اسپیکر جی بی ال و ... اینا دادن . واقعا راضیم ازشون الان هم جشنواره عیدشونه هرکی میخواد بره پیجشون سر بزنه . میت ۱۰ پرو رو بهش پیشنهاد میکم . نصف قیمت این s9 رو داره و همون امکانات ولو بالاتر !!