خانهاخبار
پرچمدار Mate 20 هوآوی به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شود

پرچمدار Mate 20 هوآوی به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شود

اولین پرچمدار امسال هوآوی به نام P20 چند روز دیگر معرفی می‌شود اما انتشار شایعه‌ها درباره پرچمدار بعدی آن از حالا آغاز شده است. گفته می‌شود که Mate 20 احتمالا از حسگر اثرانگشت بهره می‌برد و در سه ماهه سوم سال 2018 معرفی می‌شود.
۱۳۹۷/۱/۴

گوشی پرچمدار Mate 20 هوآوی که قرار است در نیمه دوم سال 2018 معرفی شود، احتمالا از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. این گزارش جمعه گذشته ابتدا توسط خبرگزاری DigiTimes و به نقل از برخی منابع آگاه و معتبر منتشر شد. البته لازم است بگوییم منابع خبرگزاری مذکور از این گوشی تحت عنوان Mate 11 یاد کرده‌اند؛ اما اغلب گزارش‌های اخیر معتقدند که کمپانی هوآوی قصد دارد روند نام گذاری پرچمدارهایش را کمی دستخوش تغییر کند. همان‌طور که می‌دانید، جانشین P10 سال گذشته حالا قرار است تحت عنوان P20 معرفی شود و با توجه به همین موضوع منطقی به نظر می‌رسد که جانشین پرچمدار Mate 10 هم به جای Mate 11 حالا Mate 20 نام بگیرد. گفته می‌شود که حسگر اثرانگشت مخصوص این پرچمدار سطح بالا از نوع اولتراسونیک است و توسط کمپانی کوالکام ساخته شده. همچنین پیش بینی می‌شود هوآوی روی همین مورد در کمپین‌های تبلیغاتی Mate 20 تأکید و تلاش کند به واسطه استراتژی بازاریابی تهاجمی فروش فوق العاده‌ای را برای دومین پرچمدار 2018 خود رقم بزند. با توجه به اقدام تازه هوآوی در کمپین تبلیغاتی P20 به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی چینی قصد دارد رقیبان اصلی خود را مانند اپل و سامسونگ از میدان به در کند.

image

سامسونگ هم مدتهاست در تلاش است تا حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش پرچمدارانش تعبیه کند اما تا این لحظه به خاطر مشکلات فنی موفق نشده است. از طرفی گزارش‌های ضد و نقیضی درباره احتمال تعبیه این تکنولوژی در فبلت پرچمدار Galaxy Note 9 منتشر می‌شود و برخلاف احتمال منتفی شدنش، همچنان ممکن است که این پرچمدار تازه تا اواخر سال 2018 با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش روانه بازار شود. از طرفی اپل هم قصد دارد سه آیفون تازه را روانه بازار کند و در این میان انتظار می‌رود حداقل یکی از آن‌ها به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شود. منابع خبرگزاری DigiTimes ادعا می‌کنند پرچمدار Mate 20 هوآوی مانند نسل قبلی احتمالا اواخر سه ماهه سوم امسال یا اوایل سه ماهه چهارم معرفی می‌شود. پرچمدار Mate 10 این سازنده سال گذشته 16 اکتبر در برلین آلمان معرفی شد. این غول تکنولوژی چینی ورود موفقیت آمیزی به آمریکا نداشت اما ظاهرا در تلاش است ورودش را به بازار اروپا با موفقیت آغاز کند و پیش ببرد. به همین منظور قرار است پرچمداران تازه P20 و P20 Pro خود را 7 فروردین در پاریس فرانسه رسما معرفی کند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که از Mate 20 هم در همین قاره کهن پرده بردارد.

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام با همکاری O-fil Tech چین و GIS تایوان توسعه یافت و تابستان سال گذشته رسما معرفی شد. این سیستم تشخیص هویت می‌تواند از ورای شیشه 800 میکرونی به درستی عمل کند در حالی که عملکرد صحیح سایر حسگرهای رایج‌تر منوط به ضخامت 300 میکرون است. همچنین گفته می‌شود که میزان صحت عملکرد این تکنولوژی تازه بسیار زیاد است و می‌تواند زیر آب هم به درستی عمل کند. انتظار می‌رود که ترند بهره گرفتن از حسگرهای بیومتریک زیر صفحه نمایش پیش از تعبیه دوربین‌های سه بعدی (مانند آنچه در آیفون 10 اپل وجود دارد) محبوب شود و سازندگان بیشتری امسال به استفاده از آن تمایل نشان دهند. برخی منابع آگاه گزارش کرده‌اند که سازندگان چینی برای بهره گرفتن از این تکنولوژی همچنان درگیر مشکلاتی مانند امنیت IP و احتمال افزایش هزینه ساخت هستند و به همین خاطر هنوز آن را وارد طراحی گوشی‌های هوشمندشان نکرده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سامی

۱۳۹۷/۱/۵
سنسور اثرانگشت فراصوت کوالکام، ضخامتی ۰.۴۴ میلی‌متری دارد و می‌تواند زیر شیشه نمایشگر با ضخامت ۸۰۰ میکرون (۰.۸ میلی‌متر) قرار بگیرد. این در حالی است که سایر سنسورهای خازنی اثر انگشت که امروز در موبایل‌ها قرار می‌گیرند، قابلت خوانش اثرانگشت با لایه‌ای ۲۰۰ تا نهایتاً ۳۰۰ میکرونی را دارند و عملاً نمی‌توان آنها را زیر نمایشگر برد. همچنین سنسور کوالکام نیاز به خشک یا تمیز بودن انگشت برای کارکرد ندارد؛ برعکس تمام سنسورهای فعلی.نکته قابل توجه دیگر البته هزینه‌ی استفاده از یک سنسور فراصوت است. دیجی‌تایمز می‌نویسد که هزینه تهیه این سنسور برای هواوی دست کم سه برابر خرید یک سنسور اثر انگشت معمولی است. همین موضوع نشان می‌دهد که هواوی تلاش خود را می‌کند تا بر لبه تکنولوژی حرکت و از آخرین دستاوردهای این حوزه استفاده کند.

Rahim

۱۳۹۷/۱/۴
هواوی. با بلند پروازی هاش. و نواوری هاش. انقلابی جدیدی. پدیدار کرد. و روند. تولیدات. کسل کننده گوشی ها رو. تغیر داد. و باعث شد دیگر برندهام دس بکارشن و خلاقیت به خرج بدن