خانهاخبار
با ویژگی‌های قابل توجه دوربین Mi MIX 2S آشنا شوید

با ویژگی‌های قابل توجه دوربین Mi MIX 2S آشنا شوید

پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی تا دو هفته دیگر رسما معرفی می‌شود. فرم ور منتشر شده این گوشی هم بسیاری از ویژگی‌های دوربین آن را فاش کرده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲۵

گوشی Mi MIX 2S چند هفته است که با شایعه‌های مختلف در صدر خبرها قرار گرفته است و همه منتظر معرفی رسمی‌اش هستند. کمپانی شیائومی تأیید کرده است که این گوشی 27 مارس (7 فروردین) رسما معرفی می‌شود و در این مدت چند تیزر تبلیغاتی مختلف هم درباره گوشی مذکور و برخی ویژگی‌های آن منتشر کرده است. این سازنده چینی همچنین تأیید کرده است که پرچمدار تازه‌اش به تازه‌ترین پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 845 مجهز می‌شود، اما به جز این خبرها دیگر هیچ جزئیاتی درباره Mi MIX 2S منتشر نشده است و فعلا باید به شایعه‌های اخیر تکیه کنیم. شیائومی در خلال روزهای اخیر بارها به ویژگی‌های مختلف این گوشی در قالب تیزرهای تبلیغاتی و به شکل غیررسمی اشاره کرده است اما حالا اسنادی از فرم ور Mi MIX 2S به دستمان رسیده است که وجود ویژگی‌های مختلف و حرفه‌ای متعددی را نظیر وضعیت پرتره، کاهش نویز در فریم‌ها (MFNR)، امکان ضبط ویدیوی صحنه آهسته با کیفیت 1080p و سرعت 120 فریم در ثانیه و همچنین برخی موارد دیگر را در دوربین پرچمدار تازه شیائومی تأیید می‌کند.

image

پیش از آنکه به توضیح این اسناد تازه بپردازیم، اجازه دهید گزارش‌های قبلی را به اختصار مرور کنیم. تقریبا مطمئن هستیم که گوشی مذکور به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید اوریو بهره می‌برد و به صفحه نمایش فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر 18:9 و باتری غیرقابل تعویضی با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت مجهز می‌شود. Mi MIX 2S همچنین از امکان شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی‌اش هم در حاشیه باریک پایین صفحه نمایش طراحی می‌شود.

وضعیت پرتره در Mi MIX 2S

وضعیت پرتره یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های دوربین در گوشی‌های هوشمند تازه به شمار می‌رود. برای مثال، ویژگی مذکور در دوربین گوشی گوگل پیکسل 2 بارها مورد تحسین قرار گرفته است و به همین خاطر بسیاری از کاربران از توسعه دهندگان درخواست کرده‌اند یک اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن دوربین گوشی مذکور برای سایر گوشی‌های جانبی طراحی کنند تا آن‌ها هم بتوانند از الگوریتم‌های پیشرفته این غول تکنولوژی بهره ببرند. از طرفی نسل قبلی پرچمدار تازه شیائومی یا همان Mi MIX 2 به دوربین اصلی تک لنز مجهز شده بود و از وضعیت پرتره هم پشتیبانی نمی‌کرد اما گوشی پیکسل 2 حالا نشان داده است که ویژگی پرتره یا بوکه افکت حتی به کمک نرم افزار هم قابل اعمال است. در هر صورت Mi MIX 2S قرار است مانند سایر پرچمداران سطح بالای بازار با دوربین دوگانه معرفی شود و از وضعیت پرتره هم پشتیبانی کند.

image

ویژگی کاهش نویز (MFNR) در Mi MIX 2S

MFNR درواقع نوعی تکنولوژی نوین است که در آن چندین تصویر با فاصله زمانی ناچیز ثبت می‌شوند و روی هم قرار می‌گیرند تا نویزشان کاهش یابد. این ویژگی به عنوان بخشی از Qualcomm Spectra 280 ISP در پردازنده اسنپ‌دراگون 845 وجود دارد. به نظر می‌رسد که ویژگی مذکور حالا در تازه‌ترین نسخه MIUI Camera هم وجود دارد چراکه کدها و روش‌های آن در اسناد فرم ور هم درج شده‌اند. حتی به قابلیت‌های هوش مصنوعی هم در این متن‌ها به صورت جزئی اشاره شده است. دوربین Mi MIX 2S قادر است به صورت خودکار صحنه را شناسایی و تنظیمات دوربین را بر اساس آن تغییر دهد.

بهبود فیلم‌برداری صحنه آهسته در Mi MIX 2S

امکان فیلم‌برداری صحنه آهسته با کیفیت 720p و سرعت 120 فریم در ثانیه در گوشی Mi MIX 2 شیائومی فراهم شده است اما براساس مندرجات کدهای MIUI Camera APK و فرم ورهای منتشر شده، پیش بینی می‌شود که Mi MIX 2S از فیلم‌برداری صحنه آهسته با کیفیت 1080p و 720p با سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی کند.

رمزنگاری HEVC، پردازش موازی و SAT دوگانه

در سایر قسمت‌های این فرم ور تازه موفق شدیم موارد تازه دیگری را استخراج کنیم که احتمالا پیش از این به آن‌ها اشاره نشده بود. امکان رمزنگاری ویدیوها به روش HEVC یکی از همین موارد است. عبارت‌های پردازش موازی و SAT دوگانه هم در این اسناد به چشم می‌خورند اما هنوز درباره مفهوم آن‌ها مطمئن نیستیم. هنوز دو هفته دیگر تا 27 مارس باقی مانده است و تا آن زمان احتمالا جزئیات بیشتری درباره دوربین و مشخصات فنی Mi MIX 2S منتشر می‌شود.​

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)