خانهاخبار
Ming-Chi Kuo: گلکسی Note 9 فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است

Ming-Chi Kuo: گلکسی Note 9 فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است

تحلیلگر KGI مدعی شده که حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، انتظارات سامسونگ را برآورده نکرده است! به همین جهت، Galaxy Note 9 فاقد سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۲/۲۰

آن‌طور که پیداست، گوشی پرچم‌دار جدید Galaxy Note 9 سامسونگ در نهایت بدون سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش، عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط Ming-Chi Kuo، تحلیلگر KGI، که پیش‌تر عرضه نسل جدید Galaxy Note 8 را با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر پیش‌بینی کرده بود؛ سامسونگ به دلیل مشکلات فنی، تصمیم گرفته است تا ارائه این ویژگی را به همراه فبلت جدید خود به تعویق بیاندازد.

عرضه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر، موضوع چندان جدیدی نیست؛ در ماه دسامبر 2016، پیش‌بینی شده بود که Galaxy S8 به چنین قابلیتی مجهز خواهد بود اما در نهایت، مشخص شد که پرچم‌دار 2017 سامسونگ از سری Galaxy S از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد. این گمانه‌زنی تا زمان عرضه Galaxy Note 8 نیز ادامه داشت؛ با این‌حال، تنها جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پنل پشتی تا حدی بهبود پیدا کرد. Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus که عنوان جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ را یدک می‌کشند، از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی بهره می‌گیرند. به همین جهت، همچنان باید منتظر باشیم تا شاید در پرچم‌داران آینده شرکت کُره‌ای از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر استفاده شود.

image

تحلیلگر KGI مدعی است که فناوری‌های فعلی به منظور احراز هویت کاربر با لمس صفحه‌نمایش، پیش‌نیازهای فنی سامسونگ را رعایت نمی‌کند. با این‌حال، ممکن است این سازنده از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر در گوشی‌های بعدی خود و در بهترین حالت، برای جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus استفاده کند.

تاکنون، شرکت Vivo در رابطه با این فناوری پیشتاز بوده است؛ این سازنده، مدتی پیش فبلت رده‌بالای Vivo X20 Plus UD را با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش معرفی کرد. برای توسعه حسگر اثرانگشت این گوشی، از سنسور Clear ID سیناپتیکس استفاده شده است. به دنبال رونمایی از این گوشی، مدل مفهومی تحت عنوان Vivo Apex در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شد که حسگر اثرانگشت آن، نیمی از صفحه‌نمایش را می‌پوشاند؛ این مدل مفهومی در نیمه 2018 به صورت انبوه تولید خواهد شد و البته به فناوری اختصاصی شرکت Vivo برای احراز هویت کاربران مجهز شده است.

image

اگر اطلاعات ارائه شده توسط مینگ‌چی کو صحت داشته باشد، سامسونگ ناچار خواهد بود تا روش دیگری را برای متمایز کردن پرچم‌دار جدید خود از سری Galaxy S پیدا کند. با توجه به این اطلاعات، اکنون باید انتظار داشته باشیم که جانشین Galaxy Note 8 به سنسور اثرانگشت در پنل پشتی مانند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus مجهز شده باشد.

در حال‌حاضر، اطلاعات چندانی پیرامون مشخصات‌فنی احتمالی Galaxy Note 9 وجود ندارد؛ هرچند، گمان می‌رود این مدل مانند نسل قبل با دوربین دوگانه عرضه شود. ضمن اینکه سامسونگ به صورت رسمی تأیید کرده است که شاید دستیار صوتی Bixby 2.0 را به همراه Galaxy Note 9 ارائه دهد؛ نسخه جدید بیکسبی، قابلیت‌های متنوعی را به همراه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی صداهای مختلف و اجرای دستورات مختص به هر صدا و امکان گفت‌وگو با بیکسبی بدون نیاز به تکرار جمله Hi, Bixby اشاره کرد.

شما چه انتظاراتی از فبلت Galaxy Note 9 سامسونگ دارید؟ آیا برای عرضه این مدل در نیمه دوم سال 2018 منتظر خواهید ماند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Galaxy Note 9

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
هرچی باشه فوق العادست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
قبلاً هم عرض کرده بودم که سامسونگ حالا مونده تا برسه به اون مرحله
اپل هم بعد از سامسونگ می‌رسه(به اون مرحله)
پاینده باد جمهوری‌خلق‌چین