خانهاخبار
با گوشی‌های جدید نوکیا در نیمه اول سال 2018 آشنا شوید

با گوشی‌های جدید نوکیا در نیمه اول سال 2018 آشنا شوید

نوکیا امسال هم با دست پر به نمایشگاه MWC 2018 آمد و چند گوشی تازه را معرفی کرد. در این مطلب همه این گوشی‌های هوشمند ساده تا پرچمدار را به اختصار معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

image

 

کمپانی HMD Global که صاحب برند نوکیا است ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 حضور یافت و از 5 گوشی هوشمند تازه رونمایی کرد. این گوشی‌ها با طراحی ظاهری و مشخصات فنی متفاوتی معرفی شده‌اند و قیمت‌های متفاوتی دارند. در این مطلب به طور خلاصه همه این گوشی‌های ارزان قیمت تا سطح بالا را دوباره به شما معرفی می‌کنیم.

Nokia 8110 4G

نوکیا گوشی 8110 اصلی را در سال 1996 رسما روانه بازار کرد. این برند ظاهرا قصد دارد برخی گوشی‌های محبوب و جالب خود را دوباره احیا کند و 3310 سال گذشته هم اولین تلاش نوکیا در همین زمینه به شمار می‌رود. HMD امسال با معرفی 8110 4G بار دیگر خاطره یک گوشی قدیمی را زنده کرد و نشان داد که بازطراحی محصولات قدیمی همچنان می‌تواند در سال 2017 موفق شود. گوشی Nokia 8110 4G در رنگ‌های مشکی و زرد موزی معرفی شده و بدنه‌اش هم از جنس پلاستیک طراحی شده است. فرم طراحی این گوشی جالب کشویی است؛ بدین ترتیب که یک پوشش کشویی روی صفحه کلید آن را در بر می‌گیرد و کاربر برای تعامل با آن باید پوشش را به پایین بکشد.

image

این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 295 قدرت می‌گیرد و از 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. Nokia 8110 4G همچنین به باتری با ظرفیت 1500 میلی آمپر ساعت، درگاه microSD، پشتیبانی از LTE، صفحه نمایش 2.4 اینچی QVGA، MP3 Player و رادیو FM مجهز شده است و دوربین اصلی‌اش هم 2.4 مگا پیکسلی است. جالب است بدانید که این گوشی ارزان قیمت از دستیار گوگل، Maps و فیسبوک هم پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این گوشی اندروید نیست اما نوکیا با همکاری گوگل تمهیدی اندیشیده است و می‌خواهد بازار اپلیکیشنی به خصوصی برای 8110 4G فراهم آورد. این گوشی از ماه مه روانه بازار خواهد شد.

Nokia 1

Nokia 1 از تازه‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی HMD است و کمتر از 100 دلار قیمت دارد. بدنه این گوشی کوچک از جنس پلی کربنات و فریم فلزی طراحی شده است و از شبکه ارتباطی 4G هم پشتیبانی می‌کند. جالب است که نوکیا در اقدامی یادآور گذشته امکان تعویض قاب پشتی Nokia 1 را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند رنگ بدنه گوشی را خودشان انتخاب کنند.

image

Nokia 1 پایین رده از پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک MT6737M قدرت می‌گیرد و 1 گیگابایت رم دارد و یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید سبک موسوم به Android Go به شمار می‌رود.

این گوشی تازه صفحه نمایش 4.5 اینچی LCD با دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی دارد و یک دوربین 5 مگا پیکسلی به همراه فلش LED در پنل پشتی آن دیده می‌شود. ظرفیت باتری‌اش 2150 میلی آمپر ساعت گزارش شده و قابل تعویض است. نوکیا قرار است گوشی مذکور را از ماه اوریل و به قیمت حدودا 90 دلار روانه بازار کند اما هنوز فهرست بازارهای دریافت کننده آن اعلام نشده‌اند.

Nokia 6 (2018)

مدل 2018 گوشی Nokia 6 درواقع در ماه ژانویه و در کشور چین رسما معرفی شد اما HMD در خلال نمایشگاه MWC اعلام کرد که عرضه آن در ماه‌های آینده صورت خواهد گرفت. این نسخه تازه صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی LCD با بدنه آلومینیومی دارد و در سه رنگ مشکی مسی، سفید فلزی و آبی طلایی معرفی شده است. حاشیه‌های صفحه نمایش در مدل 2018 میان رده محبوب Nokia 6 نسبت به نسخه اصلی کمی باریک‌تر شده‌اند اما نسبت تصویر همچنان 16:9 است.

image

این مدل از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم به بازار راه می‌یابد. حافظه داخلی این نسخه‌ها هم به ترتیب معادل 32 و 64 گیگابایت گزارش شده است. Nokia 6 حالا به برنامه اندروید وان پیوسته و این بدین معنیست که از اندروید ناب (اوریو) بهره می‌برد.

ظرفیت باتری Nokia 6 تازه 3000 میلی امپر ساعت است و از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی به پورت USB Type-C، دوربین اصلی تکی با لنز 16 مگاپیکسلی زایس و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی زاویه باز مجهز شده است و از ویژگی Dual-sight هم پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور قرار است در آوریل و به قیمت 280 یورو روانه بازار شود.

Nokia 7 Plus

Nokia 7 Plus با صفحه نمایش 6 اینچی فول اچ دی پلاس LCD و نسبت تصویر 18:9 معرفی شد و حاشیه‌های صفحه‌اش هم بسیار باریک هستند. بدنه اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده اما جالب است که بخش عمده پنل پشتی آن از سرامیک طراحی شده است تا به توانایی آنتن را افزایش دهد. Nokia 7 Plus از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این گوشی هم مانند Nokia 6 قرار است به برنامه اندروید وان بپیوندد و به صورت پیش فرض به اوریو ناب مجهز شود. ظرفیت باتری میان رده مذکور 3800 میلی آمپر ساعت گزارش شده و به دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 و 13 مگاپیکسلی زایس هم مجهز شده است. دوربین سلفی آن یک لنز 16 مگا پیکسلی دارد که برای ویژگی تشخیص چهره هم به کار می‌رود و جالب است بدانید که نوکیا ادعا کرده است Nokia 7 Plus از قابلیت‌های واقعیت افزوده هم بهره می‌برد.

image

دوربین‌های Nokia 7 Plus هم از ویژگی dual-sight پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید دوربین اصلی و سلفی را هم‌زمان فعال کنید. این گوشی قرار است از ماه آوریل به قیمت 400 یورو به بازار راه یابد.

Nokia 8 Sirocco

گوشی Nokia 7 Plus یک گوشی میان رده بسیار سطح بالا به شمار می‌رود اما Nokia 8 Sirocco تازه‌ترین پرچمدار نوکیا است. این گوشی مانند اغلب پرچمداران سطح بالا از محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass 5 بهره می‌برد که روی فریم استیل ضدزنگش را پوشانده است. پرچمدار تازه نوکیا صفحه نمایش 5.5 اینچی کواد اچ دی p-OLED دارد و حسگر اثرانگشت به همراه دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی آن تعبیه شده است.

image

جالب است که Nokia 8 Sirocco از پردازنده سطح بالای سال گذشته یعنی اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد در حالی که تازه‌ترین پرچمداران امسال به اسنپ‌دراگون 845 مجهز شده‌اند. این گوشی همچنین 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و ظرفیت باتری‌اش هم 3260 میلی امپر ساعت گزارش شده است. باتری آن از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4.0 پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ بی سیم هم برای آن فراهم شده است. Nokia 8 Sirocco مجوز IP67 دریافت کرده است و اندروید ناب اوریو هم به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود.

دوربین دوگانه Nokia 8 Sirocco به دو لنز اصلی 13 و ثانویه 12 مگا پیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر مجهز شده و لنز 5 مگا پیکسلی سلفی‌اش هم از نوع زاویه باز در نظر گرفته شده است تا امکان ثبت تصاویر سلفی گروهی را فراهم آورد. این گوشی قرار است از آوریل امسال به قیمت 750 یورو به فروش برسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
آقا این گوشی 8110کی میاد بازار؟ وقیمتش چنده؟

Genius Man

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
صفحه نمایش نوکیا ۷ پلاس کورنینگ گوریلا گلس ۳ هست بنظرم این ضعف بزرگیه حداقل باید ۴ میذاشتن اونم تو سال ۲۰۱۸!
NFC هم که فک نکنم داشته باشه احتمالا سیستم های پرداخت الکترونیکی امسال و سالهای آینده گسترش پیدا میکنن و حتما به درد خواهد خورد! در این صورت شیائومی می نوت ۳ سرتر از این قرار میگیره
مدل های زیادی رو میشه با ۴۰۰ یورو خرید وان پلاس ۵ میت ۱۰ و خیلی از برندهای پرچمدار با امکانات زیاد دیگه، خودم قصد خرید اینو داشتم اما باید کاملا مطابق با امکانات و نیازهای روز انتخاب کنی

بهروز

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
با سلام ببخشید8110 اسنپ دراگونش 205 تایپ کردید 295

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
گوشی های نوکیا خیلی خوب هستند من همین امروز با چشم خودم دیدم که خیلی ها از دیدن گوشی های نوکیا در بازار تعجب کرده بودن
کسی که اومده بود سری j سامسونگ رو بخره با دیدن گوشی نوکیا دو دل شد .
به نظرم اگر نوکیا در گوشی های خودش از یک رابط کاربری اختصاصی و صفحه نمایش AMOLED استفاده میکرد خیلی خیلی بهتر می شد .
نام گزاری هم بهتر بود خیل خوب میشد