خانهاخبار
مشخصات نهایی گوشی Huawei P20 Lite مشخص شد

مشخصات نهایی گوشی Huawei P20 Lite مشخص شد

میان‌رده Huawei P20 Lite، به‌تازگی از رگولاتوری TENNA تأییدیه دریافت کرده است و اکنون مشخصات‌فنی و طراحی آن‌را با دریافت این تأییدیه، می‌دانیم.
۱۳۹۶/۱۲/۱۸

گوشی میان‌رده Huawei P20 Lite اخیراً در رگولاتوری چینی TENNA رؤیت شده است که اطلاعات به‌دست آمده، طراحی و مشخصات نهایی این مدل را فاش می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که سری گوشی‌های P20 هوآوی در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) در پاریس، فرانسه رونمایی خواهند شد؛ با این‌حال، مشخصات فنی آن‌ها هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است و گمانه‌زنی‌های به‌دست آمده نیز تا حدودی متناقض هستند! البته هوآوی تأیید کرده است که پرچم‌داران سری P20 توجه زیادی به عکاسی و هوش مصنوعی دارند.

گوشی P20 Lite هوآوی به نمایشگر 5.84 اینچی Full HD + با رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل مجهز شده است؛ علت اینکه رزولوشن صفحه‌نمایش آن بالاتر از رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل است، می‌تواند به دلیل اعمال بریدگی در بالای نمایشگر باشد. به‌نظر می‌رسد شرکت هوآوی، طراحی آیفون 10 را به عنوان یک تِرِند جدید محسوب می‌کند؛ همین موضوع باعث شده است تا حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف و بریدگی، جایگزین آن شود! البته ظاهراً چینی‌ها تصمیمی برای حذف حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش ندارند.

image

لوگوی Huawei در پایین صفحه‌نمایش جلب‌توجه می‌کند؛ ضمن اینکه در Notch (بریدگی بالای نمایشگر) دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی به همراه بلندگوی مکالمه و سنسورهای ضروری دیگر گنجانده شده است. در پنل پشتی گوشی، شاهد استفاده از دوربین دوگانه عمودی هستیم که چینش سنسورهای دوربین، مشابه با دوربین دوگانه آیفون 10 است؛ البته هوآوی، فلاش LED تکی را به خارج از ماژول دوربین منتقل کرده است.

Huawei P20 Lite به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده است و سنسور اثرانگشت نیز در قاب پشتی جای می‌گیرد. این مدل از دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ سنسور ثانویه برای عکاسی، کاربرد خاصی نخواهد داشت و تنها زمانی ‌که بخواهید عکس‌هایی با افکت بوکه به ثبت برسانید، وارد عمل خواهد شد و کمک می‌کند تا پس‌زمینه سوژه مات شود.

image

از نظر سخت‌افزاری، میان‌رده جدید Huawei به تراشه Kirin 659 مجهز شده است؛ این تراشه از هشت هسته پردازشی 64 بیتی استفاده می‌کند. جانشین P10 Lite با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ البته می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهید. هوآوی درنظر دارد تا گوشی جدیدش را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 ارائه دهد و مانند محصولات پیشین این شرکت، رابط‌کاربری با EMUI 8.0 شخصی‌سازی شده است. Huawei P20 Lite به رنگ‌های آبی، مشکی، صورتی و طلایی عرضه خواهد شد و ممکن است باتری 2900 میلی‌آمپر ساعت داشته باشد.

image

باید اشاره کرد که اپراتور Vodafone انگلستان نیز اخیراً اعلام کرده بود که گوشی‌های Huawei P20  در اواخر ماه جاری میلادی (نیمه اول فروردین 97) معرفی خواهد شد؛ آن‌طور که این اپراتور مدعی شده است، سه گوشی از سری P20 شامل پی 20 لایت، پی 20 و پی 20 پرو عرضه خواهد شد. گمان می‌رود مدت زمان کوتاهی پس از معرفی رسمی گوشی‌های جدید هوآوی، این مدل‌ها وارد بازار شوند. مدل P20 Lite که در ابتدا در رابطه با آن صحبت کردیم، 369 یورو (330 پوند/458 دلار) قیمت خواهد داشت؛ به همین جهت، این گوشی با قیمتی نزدیک به Mate 10 Lite وارد بازار می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Ali. Msh

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
باتریش چقدر ضعیفه اگه این گوشیو با nova 2 plus بررسی کنیم شاید فقط طراحی خوبی داشته باشه و دوربیناش که کمی تغییر کرده همچنین صدای خروجی nova 2 plus هم از کیفیت بالایی برخورداره بنظرم بدون در نظر گرفتن ضاهر nova 2 plus بهتره و قیمت پایین تری هم داره

عابد

۱۳۹۶/۱۲/۱۸
چقد شبیه ایفون X طراحیش کرده اگه بجای حسگر اثر انگشت ارم هواوی میذاشت به نظر من تقلید قشنگتری میشد . ولی از نظر مشخصات خیلی عالیه قطعا بخاطر تشابه ظاهری با ایفون x فروش خوبی خواهد کرد

پیمان

۱۳۹۶/۱۲/۱۸
با قیمت دلار 4500 حساب کنیم
پرچم داریه واسه خودش :/

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۱۸
سلام
تفاوت اصلی بین mate 10 lite با p20 lite به غیر از نسخه اندروید و رابط کاربری طراحی چیه؟

عرفان

۱۳۹۶/۱۲/۱۸
از مشخصاتش خیلی خوشم اومد سلفی 24 مگا پیکسل واو از ظاهرشم خوشم اومد فقط در مورد باتریش نگرانم 2900 کمه