زیتل ۱


سرویس نقد و بررسی تخصصی
16 اسفند 1396 ساعت 10:45
1 نظر

 

نمایشگاه خودرو ژنو؛ شاسی‌بلند جدید لکسوس UX رونمایی شد

کمپانی لکسوس در نمایشگاه خودرو ژنو از نخستین کراس اوور کامپکت خود به نام UX پرده برداری کرد تا بتواند حضور خوبی در این سگمنت شلوغ داشته باشد. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

سگمنت کراس اوورهای کامپکت لوکس همچنان عضوهای جدیدی را می‌پذیرد که جدیدترین آنها محصولی قدرتمند از کمپانی لکسوس است به نام UX. نسخه نهایی این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو حضور یافته است. کانسپت این خودرو در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد و نسخه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم، نشانه‌هایی از آن کانسپت اغراق آمیز در آن دیده می‌شود و مولفه‌های لازم برای یک حضور موفق در این سگمنت پر سروصدا را دارد.

در طراحی این خودرو کاملا زبان طراحی آشنا لکسوس دیده می‌شود و جلو پنجره بزرگ به همراه خطوط شکسته فراوان بر روی بدنه، مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی UX هستند. چراغ‌های عریض عقب که در عرض خودرو کشیده شده‌اند، و از کانسپت مذکور به قرض گرفته شده، به خاص بودن چهره لکسوس UX کمک زیادی کرده‌اند. در این چراغ‌ها 120 چراغ LED به کار رفته است. رینگ‌های 17 و 18 اینچی آلیاژی به طور خاص برای این کراس اوور طراحی و ساخته شده‌اند که از نظر ظاهری و فنی بهترین تاثیر را داشته باشد. این رینگ‌ها در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا به بهترین شکل جریان هوا را عبور دهند.

لکسوس UX چند ویژگی بسیار خاص و جالب دارد که این کمپانی به آنها می‌بالد. از جمله شعاع گردش خودرو که برابر با 10.3 متر و در این سگمنت بی نظیر است و دیگری اینکه UX نخستین محصول کمپانی ژاپنی است که بر روی پلتفرم کاملا جدید آن به نام GA-C سوار شده. این پلتفرم مرکز ثقل پایینی دارد که باز هم در این سگمنت یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود و این مرکز ثقل پایین، به هندلینگ خودرو کمک زیادی می‌کند. طول محصول لکسوس تقریبا به 4.5 متر و فاصله محوری آن به 2.63 متر می‌رسد.

شاید با ورود به کابین به ذهنتان برسد که تناسبی میان کابین و طراحی هجومی بیرون وجود ندارد اما باید بگوییم که همچنان در این سگمنت وضعیت مطلوبی دارد. لکسوس می‌گوید که برای طراحی این کابین از سنت‌ها و ورزش‌های ژاپنی بهره گرفته و ترکیب و رنگ بندی اجزای کابین تاییدکننده این حرف است. کابین ترکیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد به عنوان مثال ورودی‌های هوا با چراغ‌های LED تزئین شده‌اند که از طریق سیستم بدو سیم جدید استفاده می‌کند.

محصول لکسوس در نسخه UX 200 از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 168 اسب بخار قدرت تولید کند و وضعیت گرمایی آن 40 درصد بهبود پیدا کرده است. این نیرو از طریق جعبه دنده CVT که به تازگی توسط لکسوس توسعه پیدا کرده به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید، به سراغ نسخه UX 250h بروید که از قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد. قدرت این نسخه به 176 اسب بخار می‌رسد. البته موتور الکتریکی در محور عقب قرار گرفته و قدرت خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. کامپیوترهای خودرو قاردند افت قدرت در چرخ‌های عقب شناسایی کنند که در این صورت، 80 درصد از کل قدرت موتور به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد البته تا حداکثر سرعت 70 کیلومتر بر ساعت.

مطابق معمول محصولات لکسوس، نسخه F Sport هم از این خودرو معرفی خواهد شد که در برخی اجزای بدنه و نیز قوای محرکه تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد خواهد داشت. به علاوه سیستم تعلیق پیشرفته از نوع تطبیق پذیر برای این نسخه قابل انتظار خواهد بود.

 



  16 اسفند 1396
3013 بازدید
1 نظر
4.20
  5 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری