خانهاخبار
سرانجام پرچمدار Nokia 9 با چه مشخصاتی معرفی می‌شود؟

سرانجام پرچمدار Nokia 9 با چه مشخصاتی معرفی می‌شود؟

براساس اطلاعات به‌دست آمده، شرکت HMD Globla درنظر دارد تا دو گوشی پرچمدار جدید تا پایان سال معرفی کند؛ یکی از این مدل‌ها، نسخه Pro نوکیا 8 و دیگری نوکیا 9 خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۴

شرکت HMD Global در نمایشگاه MWC 2018 از پنج گوشی جدید با برند نوکیا رونمایی کرد؛ به همراه فیچرفون نوکیا 8110 که طراحی جالبی دارد و از نسل چهارم ارتباطات پشتیبانی می‌کند، گوشی رده‌پایین Nokia 1، نسخه 2018 نوکیا 6، میان‌رده نوکیا 7 پلاس و گوشی پرچمدار Nokia 8 Sirocco معرفی شد. نوکیا 8 سیروکو از نظر مشخصات سخت‌افزاری و طراحی، بهترین گوشی محسوب می‌شود که با برند «نوکیا» عرضه شده است؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت HMD Global در نظر دارد تا گوشی‌های دیگری را نیز تا پایان سال جاری میلادی عرضه نماید.

مدتی پیش اعلام شده بود که گوشی Nokia 8 Pro، به عنوان نسخه رده‌بالای نوکیا 8 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه خواهد شد؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که عرضه گوشی Nokia 9 همچنان در دستور مقامات شرکت HMD Global قرار داشته باشد. در ابتدا گمان می‌رفت که این مدل با نام تجاری Nokia 8 Sirocco عرضه شده است و گوشی با نام تجاری Nokia 9 توسط HMD Global معرفی نخواهد شد.

image

براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوشی Nokia 9 از نظر قابلیت‌ و مشخصات سخت‌افزاری نسبت به Nokia 8 Pro محصول قدرت‌مندتری خواهد بود. این فبلت به نمایشگر 5.7 اینچی مجهز شده است؛ در حالی‌که نسخه «پرو» Nokia 8 از از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی استفاده می‌کند. در حال‌حاضر، مشخصات و صحت عرضه این دو گوشی تأیید نشده است؛ بنابراین، باید با دیده شک و تردید نسبت به این شایعه نگاه کنید.

گمان می‌رود یکی از نقاط قوت گوشی Nokia 9 که باعث فروش آن خواهد شد؛ بهره‌گیری از ماژول دوربین با پنج لنز است که Nokia 8 Pro چنین قابلیتی را ارائه نمی‌دهد. ضمن اینکه شایعه شده است Nokia 9 اولین گوشی برند HMD خواهد بود که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند؛ سیناپتیکس، مدتی پیش حسگر اثرانگشت مشابهی را معرفی کرده بود و Vivo X20 Plus UD با این حسگر اثرانگشت عرضه می‌شود. حتی شایعه شده است که شیائومی، فبلت Mi Mix 2S را با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش ارائه خواهد داد.

Nokia 8 Sirocco محصول قدرت‌مندی محسوب می‌شود اما از نظر پردازنده، نسبت به Galaxy S9 سامسونگ و Xperia XZ2 سونی عقب‌تر است. با این‌حال، گفته شده است که Nokia 8 Pro و Nokia 9 با پردازنده قدرت‌مندتر اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه خواهند شد؛ این تراشه به صورت رسمی در ماه دسامبر 2017 رونمایی شده بود و پرچم‌داران اندرویدی جدید، به تراشه رده‌بالای کوالکام مجهز خواهند بود. انتظار می‌رود گوشی Nokia 8 Pro و Nokia 9 از نظر فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم، با یک‌دیگر تفاوت داشته باشند.

از نظر قیمت نیز Nokia 9 از گوشی Nokia 8 Pro، گران‌قیمت‌تر خواهد بود؛ احتمال این مدل با قیمتی نزدیک به پرچم‌داران اندرویدی نظیر گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ عرضه خواهد شد. این در حالی است که Nokia 8 Pro با قیمت مقرون‌ به صرفه‌تر ارائه خواهد شد تا رقیب مناسبی برای پرچم‌داران Galaxy S9 سامسونگ، LG G7 و HTC U12 باشد.

شایعه شده است که گوشی Nokia 8 Pro در ماه اوت (August) معرفی خواهد شد و Nokia 9، مدتی بعد در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود. شرکت HMD، احتمالاً تعدادی گوشی دیگر نیز تا پایان سال معرفی خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل میان‌رده Nokia 4 اشاره کرد؛ پیش‌تر، گمان می‌رفت این مدل در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شود اما شرکت فنلاندی از معرفی آن در ماه فوریه صرف‌نظر کرد. این گوشی به عنوان جانشین Nokia 3 با تراشه اسنپدراگون وارد بازار خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)