خانهاخبار
4 ویژگی مهم که جایشان در Xperia XZ2 خالیست!

4 ویژگی مهم که جایشان در Xperia XZ2 خالیست!

سونی سرانجام دوگانه پرچمدار تازه‌اش را به نام‌های Xperia XZ2 و XZ2 Compact رسما معرفی کرد. این دو گوشی از نظر طراحی ظاهری کاملا با روال قبلی سونی تفاوت دارند و پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند اما همچنان جای خالی برخی قابلیت‌ها در آن‌ها حس می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۳

کمپانی سونی هم مانند اغلب سازندگان بزرگ جهان به نمایشگاه بین المللی MWC 2018 آمد و از محصولات تازه خود رونمایی کرد. در این میان گوشی‌های Xperia XZ2 و XPeria XZ2 Compact دیده می‌شوند که پرچمداران تازه این سازنده به شمار می‌روند و حدودا 6 ماه پس از پرچمدار قبلی سونی معرفی شده‌اند. سونی سرانجام تصمیم گرفت طراحی و ویژگی‌های گوشی‌های سطح بالای خود را دستخوش تغییر کند و مانند اغلب سازندگان گوشی‌های هوشمند از ترندهای محبوب صنعت موبایل پیروی کند. این مدل‌های تازه از نسبت تصویر 18:9 و چند ویژگی تازه دیگر پشتیبانی می‌کنند و حسگر اثرانگشت هم به پنل پشتی‌شان منتقل شده است.

image

 

به نظر می‌رسد Xperia XZ2 اولین گوشی جالب توجه سونی در چند سال اخیر باشد. این گوشی مشخصا یک پرچمدار قدرتمند طراحی شده است اما شاید برخی کاربران و کارشناسان حذف جک هدفون 3.5 میلی متری را نقطه ضعف آن بدانند. از طرفی برخی چندان از طراحی پنل پشتی این گوشی خوششان نیامده است و ادعا می‌کنند که این گوشی‌ها براساس طراحی گوشی‌های اچ تی سی ساخته شده‌اند. صرفنظر از همه این انتقادات، چند مورد به خصوص وجود دارد که معتقدیم اگر کمپانی سونی آن‌ها را در طراحی و تولید پرچمداران تازه خود بیشتر مورد توجه قرار می‌داد، Xperia XZ2 می‌توانست توانمندتر و بهتر از آنچه هست ظاهر شود.

۱ – باتری بزرگ‌تر

سونی گوشی Xperia XZ2 خود را به باتری 2870 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده که همچنان از باتری نسل قبلی یعنی Xperia XZ1 بزرگ‌تر است اما همان‌طور که می‌دانید، اغلب پرچمداران تازه و رقیب این گوشی به باتری‌هایی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند. از طرفی این سازنده نامی همیشه به خاطر توسعه نرم افزار داخلی گوشی‌های هوشمندش در جهت بهینه سازی مصرف انرژی زبانزد بوده است و امیدواریم که Xperia XZ2 و نسخه کامپکتش همچنان در این زمینه سرآمد باشند؛ اما آیا واقعا راهی وجود نداشته است تا این گوشی‌های تازه به باتری توانمندتری مجهز شوند؟

image

۲ – لرزشگیر اپتیکال تصویر

سونی بیش از حد به الگوریتم دیجیتالی لرزگشیر خود متکی است و همچنان از بهره گرفتن از ماژول OIS روی گوشی‌های پرچمدار خود سر باز می‌زند. بدین ترتیب ماژول دوربین در این گوشی‌ها دیگر از سطح بدنه و قاب پشتی بیرون نمی‌زند و بسیاری از کاربران هم از این موضوع خوشحال خواهند شد. از طرفی به خاطر نبود OIS تصاویر در نور شب تار ثبت می‌شوند و ویدیوهای ضبط شده هم کمی لرزش خواهند داشت.

image

۳ – دوربین دوگانه

اغلب گوشی‌های پرچمدار امروزی به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه مجهز شده‌اند. لنز ثانویه در این گوشی‌ها ممکن است تله فوتو یا زاویه باز باشد یا مانند گوشی‌های هوآوی از لنز مونوکروم بهره ببرد. از طرفی برخی سازندگان مانند گوگل موفق شدند ویژگی پرتره یا همان بوکه افکت را با دوربین تک لنز هم روی گوشی‌های خود ارائه دهند و سامسونگ هم امسال توانست S9 خود را با دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 عرضه کند اما سونی هیچکدام از این قابلیت‌ها را با دوگانه Xperia XZ2 و XZ2 Compact خود معرفی نکرد.

image

۴ – ویژگی اسلوموشن به مدت طولانی‌تر

البته سونی قابلیت اسلوموشن را در دوگانه تازه خود نسبت به سال گذشته بهبود بخشیده است اما انتظار می‌رفت در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهد. Xperia XZ1 و XZ1 Compact هر دو قادر بودند ویدیوهای اسلوموشن را با کیفیت 720p ضبط کنند اما این قابلیت حالا در Xperia XZ2 و XZ2 Compact با کیفیت 1080p ارائه می‌شود. این کیفیت یعنی اسلوموشن با سرعت 960 فریم در ثانیه و وضوح تصویر 1080 در 1920 ضبط می‌شود که فوق العاده است.از طرفی گوشی مذکور تنها می‌تواند 0.2 ثانیه این وضعیت را حفظ کند و شما به عنوان کاربر باید با دقت فراوان منتظر لحظه موردنظر بمانید و در زمان مناسب هم دکمه اسلوموشن را فشار دهید. البته که ویژگی اسلوموشن بسیار جذاب و جالب است اما ثبت دقیق آن از طرف دیگر دشوار و بسیار حساس به نظر می‌رسد. برخی کارشناسان معتقدند که سونی می‌توانست کیفیت این ویژگی را همچنان 720p نگه دارد اما مدت زمان آن را طولانی‌تر کند.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

Sina

۱۳۹۷/۳/۱۱
طراحی Neo L سونی رو دیدین تا حالا؟
یا ion.!؟
بهتره یه نگاهی بهشون بندازین. متوجه میشین سونی کپی کرده یا htc.

سهیل

۱۳۹۶/۱۲/۲۹
افکت بوکه (bokeh) ،به صورت نرم افزاری رو, خیلی وقته که سونی روی برنامه ی اصلی دوربینش داره، حتی قبل از دو دوربین شدن آیفن.
خیلی بهتره که نقد و ببرسی هر گوشی رو کسی بنویسه که تجربش کرده

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
تو باتری ال جی همیشه جزو بدترین هاست دوربینش هم همیشه جزو بدترین ها بوده پرچمدارش نمره 82 گرفت یعنی فاجعه. شما برو تست باتری بقیه برند ها رو ببین تا به حرفم برسی به ال جی میگن برد سوز ترین برند دنیا با مشکل سایه انداختن و بوت لوپ شدن

مانی

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
خداییش 960 فریم کمه! :))
بقیه موارد هم در سامسونگ نوآوری حساب میشدااا، یوخ بد نشه تبلیغ منفی میکنید ؟!

امین

۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دوربین دوگانه بودنش بهتر از نبودنشه ولی واقعا چیز واجبی نیست در حال حاظر مثل فناوری سه بعدی تو تلویزیون هاست که الآن دیگه تقریبا منسوخ شدست ولی اون زمان که رو بورس بود (۲-۳ سال پیش رو منظورمه) اگر بهترین و سطح بالاترین مدل یه کمپانی رو میخواستن لاجرم اون مدل سه بعدی میبود. مگر اینگه فناوری هایی مثب VR توسعه یافته و همگانی میشدن که از قرار یا نخودهند شد و جاشون رو به تکنولوژی های دیگه ای میدن یا هنوز تا اون زمان مونده.
در مورد لرزشگیر اپتیکال تصویر (ois) ولی دیگه وجودس واقعا لازمه البته نرم افزار سونی خیلی کاراست ولی به پای یه قطعه سخت افزاری نمیرسه
ولی من نفهمیدم لرزشگیر تصویر چه ربطی به تار شدن عکس ها در شب و محیط تاریک داره!!! خب در همه شرایط امکان تار شدن تصویر بدون لرزشگیر زیاد میشه.
اون که روی کیفیت عکاسی در تاریکی تاثیر گذاره گشودگی دیافراگم هست!