خانهاخبار
مشخصات، قیمت و زمان عرضه پرچم‌دار HTC U12 فاش شد

مشخصات، قیمت و زمان عرضه پرچم‌دار HTC U12 فاش شد

به‌تازگی جزئیات جدیدی از گوشی پرچم‌دار HTC U12 به‌دست آمده است که مشخصات‌فنی، قیمت و زمان عرضه احتمالی این مدل را فاش می‌کند.
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

شرکت اچ‌تی‌سی، یکی از سازندگان معروفی است که گوشی‌هوشمند جدیدی را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نکرد؛ البته عدم رونمایی از پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل، غیرمنتظره نبود زیرا از زمان معرفی فبلت پرچم‌دار HTC U11+ تنها چند ماه زمان گذشته است. به‌تازگی، مشخصات، قیمت و زمان عرضه نسل جدید پرچمداران سری U گوشی‌های اچ‌تی‌سی اعلام شده است.

یک کاربر در توئیتر با نام @Ikadmy، مدعی شده مشخصات پرچم‌دار جدید HTC U12 را به‌دست آورده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، این مدل به نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 و رزولوشن QHD+ مجهز خواهد شد؛ البته نوع پنل نمایشگر اعلام نشده است اما بعید می‌دانیم تایوانی‌ها، پرچم‌دار جدید خود را با پنل اولد ارائه دهند. HTC U11+ که آخرین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود، نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن QHD+ و نسبت ابعاد 18:9 دارد؛ پنل صفحه‌نمایش این گوشی از نوع Super LCD 6 است. عضو جدید سری گوشی‌های U اچ‌تی‌سی نسبت به U11 با تغییرات چشمگیر مواجه شده است؛ نسل قبل با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD و نسبت ابعاد 16:9 معرفی شده بود. با توجه به ابعاد کشیده صفحه‌نمایش، بعید نیست HTC U12 حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود داشته باشد؛ گوشی با اسم‌رمز Imagine در یک رویداد محلی در تایوان، به نمایش گذاشته شده بود و یکی از افشاگران معروف، مدعی است مدل رویت شده با نام تجاری HTC U12 عرضه خواهد شد.

image

تصویر لو رفته از گوشی HTC Imagine؛ این مدل، نسخه آزمایشی HTC U12 است.

پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام، قلب تپنده‌ی پرچم‌دار جدید HTC U12 است؛ این تراشه از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری FinFET تولید شده است. شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، از دیگر مشخصات گوشی جدید اچ‌تی‌سی است؛ البته مشخص نیست آیا مدل دیگری نیز با حافظه ذخیره‌سازی یا حافظه رم کم‌تر عرضه خواهد شد یا خیر. HTC U11+ با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام، در دو مدل با چهار و شش گیگابایت رم عرضه می‌شود؛ مدل شش گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

جانشین HTC U11 به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ ضمن اینکه از یک سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در صورت عرضه HTC U12 با دوربین دوگانه، این گوشی اولین پرچم‌دار HTC خواهد بود که با دو دوربین در قاب پشتی عرضه می‌شود. منبع انتشار این گزارش به جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل پشتی اشاره کرده است؛ U11 Plus نیز از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند اما HTC U12 به حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی مجهز شده است.

گفته می‌شود رام Sense 10 روی گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی اجرا خواهد شد؛ این رام بر مبنای سیستم‌عامل اندروید اوریو توسعه یافته است. ضمن اینکه نسخه جدید Edge Sense برای HTC U12 درنظر گرفته شده است؛ نسل قبل نیز به ویژگی Edge Sense مجهز شده بود و با فشردن لبه‌های گوشی، می‌توانید دستورات مختلفی را اجرا کنید. 

اچ‌تی‌سی درنظر دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز کند؛ این مدل، موفق به دریافت گواهی IP68 شده است که مقاومت آن‌را در برابر نفوذ آب و گردوغبار تضمین می‌دهد. در زیر قاب پشتی، HTC از یک باتری غول‌آسای 3980 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که از شارژ سریع 3.0 پشتیبانی می‌کند. این گوشی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی خواهد کرد؛ هرچند، اسلات سیم‌کارت هیبریدی است و در صورت تمایل به استفاده از دو سیم‌کارت، باید قید کارت حافظه میکرو SD را بزنید!

در نهایت، اشاره شده است U12 در ماه آوریل 2018 معرفی خواهد شد و با قیمت 880 دلار به فروش می‌رسد؛ به‌نظر می‌رسد پرچمدار جدید HTC از کهکشانی‌های S9 و S9 Plus سامسونگ یا حتی Xperia XZ2 سونی گران‌قیمت‌تر باشد. البته این گوشی نسبت به U11 Plus، قیمت کم‌تری خواهد داشت؛ نسخه 6 اینچی HTC U11 با قیمت 929 دلار عرضه شده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهرداد

۱۳۹۷/۱/۲۳
واقعا نظرات رو میخونی ... قشنگ میفهمی سطح سواد و اطلاعات بسیاری از کاربران در حد فقط شوخی و کل کل هست . اچ تی سی یکی از بهترین و با اصالت ترین برندهای جهان بوده مثل نوکیا. سامسونگ با اینهمه فروش همیشه تحت تعقیب و شکایت شرکت های مختلف از جمله اپل بوده که فقط کپی کاری و هیچ اصالتی از خودش نداشته و به مرور زمان و کپی کاری به یک طرح رسیده !.
اگر بخواهید در بین برندهای مطرح اندرویدی سطح بندی بشه با اصالت ترین هاش اچ تی سی و سونی و نوکیا هستند. شیائومی و هوآوی تازه وارد بازار شدن و از فن آوری بقیه گوشی ها استفاده می کنند . اپل همکه جای خود دارد.
البته برندهای عالی در دنیا هاست مثل موتورولا و بلک بری و ... که در ایران زیاد مطرح نیستند.
در سال ۱۹۹۸ اچ‌تی‌سی یکی از نخستین دستگاه‌های بی‌سیم لمسی دستی قابل‌حمل را طراحی کرد.
شرکت اچ‌تی‌سی به‌عنوان نخستین شرکت عرضه‌کننده دستگاهی با سیستم‌عامل موبایل شرکت مایکروسافت در ۲۰۰۲ شناخته می‌شود.
این شرکت هم‌چنین نخستین دستگاه با سیستم‌عامل مایکروسافت و پشتیبانی از نسل سوم مخابرات را در سال ۲۰۰۵ تولید کرد.
همینطور شرکت اپل رو بخاطر استفاده از اختراعاتی که شرکت اچ تی حق مالکیت داشت به دادگاه شکایت کردند که سرانجام به توافق رسیدند !
لطفا کمی سطح سواد آیتی رو بالا ببرید بعد بیایید مثل بچه ها نظر بدید !

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من با بیشتر برند ها کار کردم تو مغازه یکی از دوستام به اپل کار یندارم ولی در بین گوشی های آندرویدی که اسم و رسم دارن بهترین ها سامسونگ و هواوی هستند بعدش شیائومی و سونی و بدترین ها هم ال جی و اچ تی سی هستن

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
سنسور دوربینش هم که سونی زده خخخخخخخ

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
از یه بچه هم بپرسی میدونه اولین گوشی دوربین دوگانه رو تودنیاHTCتولید کردهM8بوده
توروخدا یکم اطلاعاتتون رو بالا ببرین

milad

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
evo 3D!!!!!!