خانهاخبار
نسخه بعدی اندروید تماس‌های تبلیغاتی را بلاک می‌کند

نسخه بعدی اندروید تماس‌های تبلیغاتی را بلاک می‌کند

این احتمال وجود دارد که در نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید 9 امکانی اضافه شود تا کاربران بتوانند تماس های ناشناس و تبلیغاتی را به صورت خودکار بلاک کنند.
۱۳۹۶/۱۲/۱۲
image

توسعه‌دهندگان سایت XDA Developers کدهایی در AOSP یافته‌اند که احتمال اضافه شدن ویژگی جدیدی را به اندروید P مطرح می‌کند. این کدها توسط یکی از مهندسان سونی به پروژه ASOP اضافه شده است و ویژگی‌ جدیدی را به اپلیکیشن تلفن پیش‌فرض اندروید اضافه می‌کند.

این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا تماس‌های ورودی از هر شماره تلفنی که در گوشی خود ذخیره نداشته باشد را بلاک کند. به جز این مورد کار می‌تواند در حالات دیگر نیز شماره تلفن شخص تماس گیرنده را بلاک کند.

  • اگر شماره تلفن تماس گیرنده در لیست مخاطبان نباشد.
  • اگر شماره تلفن تماس گیرنده نمایش داده نشود (پرایوت نامبر باشد).
  • اگر شماره تلفن تماس گیرنده جزو سرویس‌های پولی باشد.
  • اگر شماره تلفن تماس گیرنده هیچ اطلاعاتی ثبت شده‌ای نداشته باشد.

با اضافه شدن این ویژگی کاربران به راحتی می‌توانند از شر تماس‌های تبلیغاتی در امان بمانند؛ اما به شرطی که اپراتور مخابراتی آنها دسترسی به چنین امکانی را باز بگذارد.

در حال حاضر چنین امکانی به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد ولی ممکن است در نسخه بعدی اندروید شاهد اضافه شدن این امکان مفید باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
به نظرم اندروید یک تحول بزرگ توی سیتسم عامل ها بود که باعث شد زندگی انسان ها تغییر کنه. ولی این سیتسم عامل باید روی سخت افزار مناسب سوار بشه نه هر برند و سخت افزاری. به نظرم بهترین کارایی اندروید روی گوشی های ال جی هستش . شرکتهای دیگه نتونستن به خوبی از توانایی اندروید استفاده کنن