خانهاخبار
سونی از ماژول دوربین دوگانه برای گوشی‌های جدیدش رونمایی کرد

سونی از ماژول دوربین دوگانه برای گوشی‌های جدیدش رونمایی کرد

سونی در نمایشگاه MWC 2018، ماژول دوربین دوگانه جدیدش را برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این دوربین، عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه عکاسی در محیط‌های کم‌نور خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۲/۹

گوشی‌های هوشمند سونی در طی چند سال اخیر در زمینه عکاسی، همواره از رقبای دیگر خود عقب‌تر بوده‌اند؛ هرچند به‌نظر می‌رسد در سال جدید میلادی، سونی به دنبال جایگاه از دست رفته خود است و تصمیم دارد تا انقلابی را در زمینه عکاسی با گوشی‌های هوشمند به وجود بیاورد.

این شرکت، به‌تازگی از ماژول دوربین دوگانه جدیدش رونمایی کرده است که می‌تواند تصاویر با ISO 51200 به ثبت برساند؛ ضمن اینکه فیلم‌برداری با ISO 12800 ممکن خواهد بود. ماژول دوربین دوگانه جدید سونی، اخیراً در رویداد خبری سونی در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شده است.

image

سونی در همین رابطه اعلام کرده است:

در شرکت سونی از اهمیت دوربین گوشی‌های هوشمند مطلع هستیم؛ به همین جهت، تلاش کردیم تا محدودیت‌های موجود را تا جای ممکن از میان برداریم! با دوربین دوگانه تازه توسعه‌ یافته و پردازنده سیگنال تصویر جدید Fusion ISP که پردازش آنی تصاویر را ممکن خواهد کرد، می‌توان تصاویری را در شرایط فوق‌العاده تاریک به ثبت رساند!

حساسیت فوق‌العاده بالای این سنسورها به نور، اجازه می‌دهد تا تصاویری روشن‌تر با نویز و تاری کم‌تر به ثبت برسانید.

این قابلیت‌ها که سونی از آن صحبت می‌کند و حتی مدعی عملکرد خیره‌کننده ماژول دوربین دوگانه جدیدش در زمینه عکاسی در محیط‌های کم‌نور است، در حال‌حاضر تنها توسط دوربین‌های پیشرفته با لنز قابل تعویض ارائه می‌شود.

در ادامه، نمونه تصویری آمده است که عملکرد چشم انسان را با سنسور دوربین جدید سونی مقایسه می‌کند؛ چشم انسان، تصویر شماره (1) را با حساسیت نوری ISO 1600 مشاهده می‌کند و دوربین جدید سونی، می‌تواند در شرایط مشابه با حساسیت نوری ISO 12800، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه دهد. هر دو تصویر در ادامه آماده است:

image

تصویر 1

image

تصویر 2

همچنین این شرکت در شرایط فوق‌العاده تاریک نیز، عملکرد دوربین دوگانه جدیدش را به رخ رقبا کشیده است و حتی آن‌را با چشم انسان مقایسه می‌کند:

image
image

هنوز مشخص نیست سونی چه زمانی از دوربین دوگانه جدیدش روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. جدیدترین پرچم‌دار این شرکت با نام تجاری Xperia XZ2 عرضه شده است که دوربین Motion Eye با رزولوشن 19 مگاپیکسل دارد و البته فاقد دوربین دوگانه است! با اینکه جانشین Xperia XZ1 از دوربین دوگانه استفاده نمی‌کند اما می‌تواند ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن 1080p به ثبت برساند؛ البته ویدیوهای اسلوموشن با این نرخ فریم، مدت زمان کوتاهی خواهند داشت و اگر راضی شوید تا رزولوشن به 720p کاهش پیدا کند، می‌توانید دو برابر زمان بیشتری برای ثبت ویدیوهای صحنه آهسته در اختیار داشته باشید. پرچم‌دار جدید سونی، همچنین قادر به فیلم‌برداری 4K HDR با نرخ 60 فریم بر ثانیه است تا مرزهای موجود را در گوشی‌های هوشمند، کنار بزند!

پرچم‌دار Xperia XZ2 با دوربین تکی 19 مگاپیکسلی، از ماه آینده میلادی در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد و نزدیک به 800 دلار قیمت دارد. نسخه کوچک‌تر آن نیز با پسوند Compact در ماه مارس با قیمت مناسب‌ 600 دلار عرضه خواهد شد؛ برخلاف Xperia XZ2، این گوشی به نمایشگر 5.0 اینچی مجهز شده است و پنل پشتی از جنس پلی‌کربنات دارد. 

شما چه انتظاری از پرچمدار بعدی سونی با دوربین دوگانه دارید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
کی میخوای بفهمی هنگ تی سی هیچی نیست و اصلا در حد و اندازه های برند های نو پای چینی هم نیست

محمد.س

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
سونی, پدر تکنولوژی جهان.
سونی برعکس بقیه ی برند ها , یه تکنولوژی رو کپی کاری نمیکنه, خودش تکنولوژی رو خلق میکنه و پرورشش میده.
البته از نظر جی اس ام این تکنولوژی رو , اول سامسونگ استفاده کرده و سونی کپی کرده (:

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
هنگ تی سی کهنه کار که 10 سال فعالیت داشت به پایان راه رسیده و امسال به طور کامل نابود میشه راستی اس9 اومد صدر dxomark تسلیت میگم خخخخخخخخخخ

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۲/۹
این یعنی سونی!
سوپر اسلوموشنو پوکوند
رزولوشنو ترکوند
حالا اومده سراغ تصویر برداری توی محیط تاریک... سونی ینی کنار زدن محدودیت ها!
چیزی که دوربین dslr داره رو این توی گوشی بهت میده...
در ضمن رم گوشی های جدید سونی 6 گیگ هستن، نه چهار!
کما اینکه نوشتن فیلمبرداری اولتر اچ دی رو فقط 30 فریم داره و معلوم شد 60 فریم هست و اچ دی آر...
بدون هیچ تعصبی واقعا سونی داره مرزارو کنار میزنه و این حقش نیست...

cadillac

۱۳۹۶/۱۲/۹
htc کهنه کار سال 2011 دوربین دوگانه رو برای اولین بار با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری 3D عرضه کرد ،
سال 2014 برای بار دوم دوربین دوگانه رو با قابلیت بوکه و 3D عمق دار در نمایشگر 2D عرضه کرد .
.
حال با دیدن این تصاویر (در صورت واقعیت ) با قاطعیت می توان گفت یک انقلابی دیگر در صنعت دوربین های موبایل برای بار دیگر توسط Sony انجام شد.
.
.
.
.
یه سری هم مثل LG و موتورولا با نمره 82 در سایت DxOmark آبروی دوربین دوگانه رو بردن !!!