خانهبررسی‌ها
مقایسه P Smart با Galaxy J7 Pro و Galaxy J5 Pro

مقایسه P Smart با Galaxy J7 Pro و Galaxy J5 Pro

اگر قصد خرید گوشی مقرون به صرفه را دارید در این بررسی شما را با سه محصول در این رده آشنا می‌کنیم و بعد از مقایسه آن‌ها در آخر برنده را اعلام می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۱۳

سه گوشی‌ای که در این بررسی مقایسه می‌شوند جزو گوشی‌های ارزان قیمت بازار هستند اما بین این سه گوشی یکی از آن‌ها انتخاب عاقلانه‌تر و به صرفه‌تری است. در این مقایسه به شما می‌گوییم کدامیک از این سه گوشی به دو رقیب دیگر برتری دارد.

طراحی

طراحی مهم‌ترین بخش هر گوشی هوشمندی محسوب می‌شود زیرا اولین نقطه تماس کاربر با گوشی است و هر چقدر هم سخت‌افزار یک گوشی خوب باشد اگر طراحی جذاب و گیرا نباشد کاربر را به سمت خودش جذب نمی‌کند. دو گوشی گلکسی جی 5 پرو و گلکسی جی 7 پرو طراحی‌ای شبیه به هم دارند اما پی اسمارت با ظاهری کاملا متفاوت از دو رقیبش عرضه شده است. طراحی دو گوشی سامسونگی شبیه به گوشی‌های سال‌های قبل است؛ یک صفحه‌نمایش با حاشیه‌های کناری کم در جلوی گوشی به همراه کلید فیزیکی Home و کلیدهای لمسی خازنی بازگشت به عقب و برنامه‌های اخیر نمای جلویی گوشی را تشکیل می‌دهند در حالی که قاب پشتی هر دو گوشی فلزی است و طراحی ساده‌ای دارد. در مقابل پی اسمارت با طراحی‌ای مدرن‌تر و شبیه به پرچم‌داران سال 2017 عرضه شده است. صفحه‌نمایش تمام صفحه جلوی گوشی قرار دارد که حاشیه‌هایش در کناره‌ها تقریبا هم‌اندازه دو رقیبش است اما در بالا و پایین صفحه‌نمایش با حاشیه‌های بسیار کمی روبرو هستیم. هیچ کلید لمسی یا فیزیکی در قاب جلوی گوشی قرار ندارد و جنس بدنه به جز دو لبه بالا و پایین قاب پشتی از فلز ساخته شده و طراحی قاب پشتی هم مانند دو رقیب سامسونگی ساده و زیبا است.

وزن پی اسمارت 20 گرم از جی 7 پرو سبک‌تر و تنها 5 گرم از جی 5 پرو سنگین‌تر است در حالی اندازه صفحه‌نمایش پی اسمارت از هر دو رقیبش بزرگ‌تر است. از نظر ضخامت هم پی اسمارت از هر دو گوشی جی 5 و جی 7 پرو نیم میلی‌متر نازک‌تر است.

از نظر خوش‌دستی هر سه گوشی در نوع خودشان خوش‌دست هستند اما می‌توان با کمی اختلاف و بالانس وزنی بهتر پی اسمارت را خوش‌دست‌تر دانست. هیچ‌کدام از سه گوشی سر نیستند و به‌خوبی در کف دست جای می‌گیرند. از نظر جذب اثرانگشت توسط بدنه پی اسمارت به سبب رنگ روشن‌تر قاب پشتی لک و چربی را بیشتر از جی 5 پرو جی  7 پرو نشان می‌دهد.

هر سه گوشی خوش‌دست هستند و نسبت به قیمتشان جنس بدنه خوبی دارند اما می‌توان با کمی اختلاف پی اسمارت را برنده این بخش دانست زیرا طراحی به‌روزتر و مدرن‌تری از دو رقیبش دارد.

image
image
image

image

 

دوربین

قاب پشتی پی اسمارت دو دوربین اصلی این گوشی را در خودش جای داده است در حالی که در قاب پشتی هر کدام از گوشی‌های سامسونگی رقیب فقط یک دوربین دیده می‌شود. برای گوشی‌ای در این رده قیمتی تجهیز شدن به دو دوربین برای عکاسی هیجان‌انگیز و جذاب است. ابتدا مشخصات سخت‌افزاری دوربین هر کدام از گوشی‌ها را مقایسه می‌کنیم و سپس به سراغ مقایسه کیفیت عکس‌ها می‌رویم.

دوربین جی 7 پرو و جی  5 پرو سخت‌افزاری شبیه به هم دارند. جی 7 پرو و جی 5 پرو دوربین‌ اصلی 13 مگاپیکسلی دارند در حالی که یکی از لنزهای دوربین اصلی پی اسمارت هم سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و لنز دیگر که تلفوتو است به سنسور 2 مگاپیکسلی مجهز است. حضور سنسور 2 مگاپیکسلی در این بخش تنها برای تهیه عکس‌های پرتره و ایجاد افکت بوکه در عکس‌ها است. دوربین سلفی گوشی‌های سامسونگی سنسور 13 مگاپیکسلی دارند اما دوربین سلفی پی اسمارت به سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز است. کنار دوربین‌های سامسونگی یک فلاش LED قرار گرفته در حالی که به فلاش صفحه‌نمایش هم مجهز شده‌اند در حالی که کنار دوربین سلفی پی اسمارت هیچ فلاشی دیده نمی‌شود و فقط به فلاش صفحه‌نمایش مجهز شده است. در جدول می‌توانید مقایسه سخت‌افزاری دوربین‌ها را مشاهده کنید.

منوی دوربین پی اسمارت با منوی دوربین جی 5 پرو و جی 7 پرو کاملا متفاوت است و این تفاوت از تفاوت در رابط کاربری‌های این سه گوشی نشئت می‌گیرد. نمی‌توان گفت که منوی دوربین کدام گوشی بهتر است زیرا در صفحه ویوفایندر هر سه تمام سوییچ‌های لازم برای یک عکاسی معمولی قرار دارد. در هر سه گوشی با کشیدن انگشت روی ویوفایندر به راست بخش مودها نمایان می‌شود که امکانات متنوع‌تری برای عکاسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در دو گوشی جی 5 و جی 7 پرو با کشیدن انگشت به چپ روی صفحه ویوفایندر بخش فیلترها باز و در پی اسمارت تنظیمات دوربین نمایش داده می‌شود.

در نور روز دوربین اصلی هر سه گوشی عکس‌های خوبی نسبت به میان رده بودنشان می‌گیرند. از رنگ عکس ها شروع میکنیم. پی اسمارت رنگ ها رو واقعی تر از دو تا رقیبش ثبت می کند و جی 5 پرو و جی 7 پرو اشباعیت رنگ ها را زیادتر می کنند. دو گوشی سامسونگی عکس های روشن تری می گیرند و به نسبت عکس هاشون شارپتره. در مقابل رنج دینامیکی عکس های پی اسمارت بهتره و ثبت جزئیات در نقاط تاریک عکس بهتر از دوربین های جی 7 پرو و جی 5 پرو است.

در نور شب عکس های گرفته شده با دوربین پی اسمارت رنگ ها را روشن تر و شفاف تر ثبت می کند اما ثبت رنگ ها توسط دوربین دو گوشی جی 5 پرو و جی 7 پرو به واقعیت نزدیک تر است. سرعت شاتر دوربین پی اسمارت در نور کم بیشتر است و به همین خاطر احتمال تار شدن عکس ها کمتر. عکس های گرفته شده با دوربین پی اسمارت در نور شب بسیار شارپ تر هستند و با زوم کردن روی عکس ها جزئیات قابل تشخیص تر هستند.

برای مشاهده مقایسه کامل این سه گوشی می توانید بررسی ویدئوی مقایسه دوربین گوشی های P Smart را با Galaxy J7 Pro و Galaxy J5 Pro از اینجا ببینید.

image

image

 

سخت‌افزار و کارایی

پردازنده‌های هر کدام از این سه گوشی ساخت کمپانی سازنده خودشان است. سامسونگ برای دو گوشی جی 5 پرو و جی 7 پرو از پردازنده اگزینوس 7870 خودش استفاده کرده در حالی که هوآوی از پردازنده کایرین 659 خودش برای پی اسمارت بهره برده است. هر دو پردازنده 8 هسته‌ای هستند کنار پردازنده پی اسمارت حافظه رم 3 گیگابایتی قرار گرفته و کنار پردازنده جی 5 پرو رم 2 و برای جی 7 پرو رم 3 گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

زمانی که تمام برنامه‌ها روی هر سه گوشی بسته باشند در پی اسمارت 1.2 گیگابایت از حافظه رم و در جی 5 پرو 540 مگابایت و در جی 7 پرو 1.1 گیگابایت از حافظه رم آزاد است.

حافظه داخلی هر سه گوشی 32 گیگابایت است. زمانی که گوشی را برای اولین بار روشن کنید از 32 گیگابایت حافظه داخلی جی 7 پرو 25 گیگابایت، جی 5 پرو 25 گیگابایت و از حافظه داخلی پی اسمارت 23.5 گیگابایت آزاد است.

در اجرای بازی هر سه گوشی تقریبا در یک سطح هستند. ما بازی‌های مختلفی از جمله Dead Triger 2، Asphalt 8 و Injustice 2 را روی هر سه گوشی تست کردیم و درنهایت نتیجه اجرای بازی‌ها همانند یکدیگر بود.

سنسور اثرانگشت در دو گوشی گلکسی زیر صفحه‌نمایش و در قاب جلو قرار گرفته در حای که در گوشی پی اسمارت سنسور اثرانگشت در قاب پشتی جای گرفته است. عقیده داریم که قرار گرفتن سنسور اثرانگشت در قاب پشتی بهترین انتخاب است اما این موضوع کاملا به سلیقه افراد ارتباط دارد و شاید خیلی‌ها سنسور قاب جلویی را ترجیح دهند.

به هر حال سنسور هر 3 گوشی عملکرد سریع و دقیقی دارند و در کمترین زمان که تقریبا در هر سه گوشی یکسان است اثرانگشت کاربر شناسایی و قفل صفحه‌نمایش باز می‌شود. نکته بسیار مثبت در مورد سنسور اثرانگشت این سه گوشی این است که سنسور این گوشی‌ها می‌توانند به‌عنوان یک واحد کمکی برای تعامل با گوشی عمل کنند. به‌عنوان مثال در پی اسمارت انجام برخی کارها مانند باز و بسته کردن نوتیفیکیشن بار یا عکس گرفتن با آن وجود دارد و در دو گوشی جی 5 پرو و جی 7 پرو امکان استفاده از کلید فیزیکی این سنسور برای خارج شدن از برنامه‌ها با باز کردن دوربین می‌توان استفاده کرد.

image

 

اسپیکر

اسپیکر دو گوشی سامسونگی در لبه سمت راستشان قرار دارد در حالی که اسپیکر پی اسمارت زیرش است. محل قرارگیری هیچ‌کدام از اسپیکرها خوب نیست اما با این حال اسپیکر پی اسمارت جای بهتری قرار دارد. از نظر کیفیت هم 3 اسپیکر در یک سطح هستند و هیچ‌کدام از نظر بلندی و کیفیت به دیگری برتری ندارند.

image

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل سه گوشی اندروید است اما روی هر کدام از آن‌ها رابط کاربری متفاوتی نصب است. روی دو گوشی سامسونگی رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 8.1 و روی پی اسمارت رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8.0 نصب است. از نظر عملکرد کلی هر سه گوشی تقریبا یکسان هستند زیرا سیستم‌عاملشان اندروید است اما از نظر جزئیات کارکرد با دو گوشی‌هایی کاملا متفاوت روبرو هستیم.

هر دو رابط کاربری آیکون‌هایی رنگارنگ و زیبا و به دور از شکل‌های کارتونی دارند.

صفحه قفل در رابط کاربری اموشن یو آی هوآوی از سامسونگ اکسپرینس کاربردی‌تر است. در صفحه قفل پی اسمارت میانبرهای متنوع‌تری قرار دارند که نیاز کاربر به باز کردن قفل صفحه را بیشتر کاهش می‌دهند.

دو حالت برای نمایش صفحه اصلی هر دو رابط کاربری وجود دارد. در حالت اول تمام برنامه‌ها در همان صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و خبری از اپ دراور نیست اما در حالت دیگر صفحه اپ دراور وجود دارد و صفحه اصلی به صفحه‌ای مجزا برای ویجت ها و برنامه‌های پرکاربرد تبدیل می‌شود.

نوتیفیکیشن بار در هر دو رابط کاربری پر از سوییچ‌هایی برای اعمال تنظیمات متنوع است. در سامسونگ اکسپرینس امکان استفاده از تعداد بیشتری سوییچ وجود دارد و همین موضوع سبب می‌شود این بخش در دو گوشی جی 5 پرو و جی 7 پرو کاربردی‌تر باشد.

هر کدام از این رابط‌های کاربری مزایا و معایبی دارند که آن‌ها را کاربردی کرده است. به طور مثال در رابط کاربری اموشن یو آی پی اسمارت می‌توان نوارابزار را از جهات مختلف شخصی‌سازی کرد، یا اینکه با نگه‌داشتن انگشت روی آیکون‌ها می‌توان بدون باز کردن برنامه برخی فرامین را روی آن اپ خاص اعمال کرد به طور مثال می‌توان با نگه‌داشتن انگشت روی آیکون دوربین بدون باز کردن برنامه فرمان سلفی گرفتن را اعمال کرد و دوربین به طور خودکار روی دوربین سلفی باز می‌شود.

در مقابل در رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس می‌توان برنامه‌هایی را به دلخواه پنهان کرد یا اینکه با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی منوی نوتفیکیشن بار را باز کرد.

در این بخش هر دو رابط کاربری و در نتیجه هر سه گوشی عملکردی شبیه به هم دارند و از بسیاری رقبای ساخت کمپانی‌های دیگر جلوتر هستند.

image

 

صفحه‌نمایش

از جنس صفحه‌نمایش شروع می‌کنیم. صفحه‌نمایش جی 7 پرو و جی 5 پرو هر دو از نوع سوپرآمولد هستند در حالی که صفحه‌نمایش پی اسمارت IPS است. تفاوت‌های صفحه‌نمایش آی پی اس و سوپرآمولد مشخص است. صفحه IPS در نمایش رنگ سفید مهارت خاصی دارد و صفحه آمولد در نمایش رنگ مشکی. اما بهترین راه درک اینکه کدام گوشی صفحه‌نمایش بهتری دارد مقایسه بصری و جز به جز این صفحات کنار یکدیگر است.

صفحه‌نمایش P Smart اندازه‌ای بزرگ‌تر از دو رقیبش دارد و به لطف حاشیه‌های کمش فضای بیشتری از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. این صفحه‌نمایش با وجود بزرگ‌تر بودن تراکم پیکسلی بالاتری دارد و همین امر سبب شده تا با چشم غیرمسلح نتوان پیکسل‌ها را در آن مشاهده کرد در حالی که در دو گوشی دیگر و به‌خصوص در گلکسی جی 5 پرو پیکسل‌ها به‌راحتی دیده می‌شوند. در نمایش رنگ‌ها هم صفحه پی اسمارت با وجود اینکه صفحه‌نمایش آی پی اس دارد چیزی از دو رقیبش کمتر ندارد و علاوه بر اینکه رنگ‌ها را بسیار زنده نشان می‌دهد هیچ اغراقی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

در نمایش رنگ سفید صفحه‌نمایش پی اسمارت توانایی بیشتری از دو رقیبش دارد و رنگ سفید را تر و تمیزتر نشان می‌دهد اما در مجموع در نمایش رنگ‌ها نمی‌توان صفحه IPS را با AMOLED برابر دانست و صفحه آمولد عملکرد به‌مراتب بهتری دارد.

در بخش صفحه‌نمایش پی اسمارت صفحه‌ای تقریبا برابر و یکسان با گلکسی جی 7 پرو دارد اما کیفیت صفحه‌اش بسیار بهتر از گلکسی جی 5 پرو است.

image
image

image

 

سنسورها

هر سه گوشی سنسور اثرانگشت دارند و این سنسورها در مکان‌های متفاوتی جای گرفته‌اند. سنسور پی اسمارت در قاب پشتی است و سنسور دو گوشی دیگر در قاب جلو و زیر صفحه‌نمایش. با وجود اینکه به نظر ما قرار گرفتن سنسور در قاب پشتی عملکرد بهتری دارد اما این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و به عادت کاربر برمی‌گردد. از نظر عملکرد هر سه سنسور بسیار خوب هستند و دقت و سرعت بسیار خوبی دارند.

تنها برتری سنسور اثرانگشت پی اسمارت به دو رقیبش این است که می‌توان از آن برای کارهای بیشتری مانند باز کردن نوتیفیکیشن بار یا عکس گرفتن هم کمک گرفت درصورتی‌که سنسور اثرانگشت دو گوشی دیگر فقط برای باز کردن قفل صفحه و رفتن به صفحه اصلی استفاده می‌شوند.

هیچ‌کدام از گوشی‌ها سنسورهایی مانند تشخیص چهره یا ضربان قلب یا تشخیص عنبیه ندارند که از گوشی‌هایی با این قیمت چنین انتظاری هم نیست.

image

 

باتری

هوآوی همیشه از باتری‌های پرظرفیتی برای گوشی‌هایش استفاده می‌کند. اینبار سامسونگ هم در استفاده از باتری خساست به خرج نداده و از باتری‌ای با ظرفیت بالا برای دو گوشی سری J خودش استفاده کرده است. گلکسی جی 5 پرو و پی اسمارت باتری‌هایی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر و جی 7 پرو باتری‌ای با ظرفیت 3600 میلی‌آمپر ساعت دارد. شاید به نظر بیاید باتری جی 7 پرو دوام بیشتری دارد اگرچه روی کاغذ همین است اما برای اینکه حقیقت را بدانیم باید تست‌هایی روی آن‌ها انجام بدهیم.

در استفاده معمولی (شامل چک کردن شبکه‌های اجتماعی به مدت 3 ساعت، بازی کردن به مدت 2 ساعت، گرفتن حدود 15 تا 20 عکس، مکالمه به مدت 15 دقیقه، گوش کردن به موزیک از طریق اسپاتیفای به مدت 7 ساعت و چند کار ساده دیگر مانند به‌روزرسانی نرم‌افزارها) که ما از سه گوشی داشتیم اعداد زیر برای آن‌ها به دست آمد.

در استفاده معمولی باتری پی اسمارت توانست 26 ساعت دوام بیاورد در حالی که باتری جی 7 پرو 32 ساعت و باتری جی 5 پرو 30 ساعت دوام آورد. برای اینکه در مقایسه شارژ شدن و شارژ دهی را مشاهده کنید جدول زیر را مشاهده کنید. همانطور که می بینید عملکرد باتری دو سامسونگی بهتر از عملکرد باتری پی اسمارت است و این بهتر بودن هم در زمینه شارژ شدن است و هم در شارژدهی.

image

 

جمع بندی نهایی

قیمت این سه گوشی بسیار به هم نزدیک است. هر سه گوشی در رنج قیمتی حدود 900 تا 1 میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شوند. از نظر عملکرد هم سه گوشی خیلی به هم نزدیک هستند اما پی اسمارت در بخش طراحی از دو رقیب بسیار جلوتر و مدرن‌تر است و در بخش دوربین هم دو رقیب را پشت سر می‌گذارد. در بخش صفحه‌نمایش پی اسمارت با جی 7 پرو در یک سطح هستند اما از جی 5 پرو فاصله دارد و جلوتر است.

اما نکته مهم درنهایت قیمت است. پی اسمارت حدود 50 هزار تومان از جی 5 پرو گران‌تر است در حالی که در بسیاری زمینه‌ها از آن جلوتر ایستاده و در طرف دیگر حدود 150 هزار تومان از جی 7 پرو ارزان‌تر است در حالی که فقط در بخش باتری از آن ضعیف‌تر عمل می‌کند و در بخش‌های دیگر جلوتر و بعضا هم‌سطحش حرکت می‌کند. درنهایت نظر نهایی ما این است که در این رقابت با توجه به قیمت، پی اسمارت انتخاب عاقلانه‌تر و به‌صرفه‌تری است.

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

آژوان

۱۳۹۸/۲/۵
چرته بابا من خودم j5 pro دارم یکی از دوستام هم j7 pro دارم ، یکی دیگشون هم p smart خدا وکیلی گوشی های سامسونگ خیلی بهترن فوق العاده قدرتمند اند j5 pro خیلی ارزون در حالی که تمام کارهای j7 pro و p smart رو انجام میده حالا خودتون قضاوت کنین کدوم بهتره

حرف حق

۱۳۹۷/۱۰/۲
خخخ اصلا هوایی قابل مقایسه با سامسونگ نیست اونم جی ۷ و جی ۵ !! از همه نظر جی ۷ و جی ۵ شاخترن من هر ۳ تاشو دارم رزلوشن تصویر جی ۷ خیلی سر تر از پی اسمارته با جی ۵ همرده است ولی کیفیت صدایی جی ۵ خیلی بهتره از پی اسمارته خوش دستی جی ۵ از جی ۷ و پی اسمارت خوشدست تره در نهایت نسبت به قیمت جی ۵ بعد جی ۷ در اخر پی اسمارت یا علی

Ali

۱۳۹۷/۸/۹
سلام.من تجربه خودم رو میگم ارزوی کاغذحرف نمی زنم خیلی گوشی های میان رده رو امتحان کردم که باید بگم هواویی عالیی هست ولی ازلحاظ همه موارددرحدسامسونگ نیست نه تنها سامسونگ بهتره بلکه ازهواویی چندلول سرترع ولی کلا بگم ببشترسلیقه ایی...

ali

۱۳۹۷/۷/۳۰
به نام خدا
نظری که می خواهم بدم طبق اطاعات وبرسی هایه یکی از معتبر ترین سایت های موبایل دنیاست به نام gsmarena
صفحه نمایش = درسته که psmart 5.7 است و j7 pro 5.5 ولی از انجا که نسبت تصویر پی اسمارت 2 به 1 است ولی مساحت (دقت کنید دارم میگم مساحتش)صفحه نمایشش کم تر از j7 pro است اگه دقت کنید تو عکس هاهم متوجه این میشوید
الحاظ کیفیت صفحه نمایش درته که p smart خوبه ولی هرگز کیفیت سوپر املد j7 pro را ندارد ( اگه دقت کنید متوجه میشید که همه شرکت ها اپل هواوی ال جی و...... دارند پرچمدار های خود را با صفحه نمایش سوپر املد عرضه می کنند)
نهایت نور هر دو گوشی بسیار خوبه و در یک حده
یک نکته دیگر که هست اینه که نسبت تصوریر جی 7 پرو 16 به 9 است وبرای تماشای فیلم بهتره اما پی اسمارت 2 به 1 است که مدرن تره چرا که نسبت رایج این روز ها هم 2 به 1 است
کلا باید گفت تو بخش صفحه نمایش برتری با j7 pro
دوربین = شاید با وجود تبلیغات های گسترده هواوی پیرامون پی اسمارت ودوربین دوگانه ان فکر کنید که دوربین پی اسمارت بهتر باشه اما این اصلا این طور نیست وتنها برتری که دوربین دوگانه پی اسمارت داره گرفتن عکس های پرتره است و اما در عکس های عادی برتری کاملا با j7 pro است این را می توان از روی برسی سایت های خیلی معتبر فهمید یااز روری قسمت برسی سایت gsmarena
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=8961&idPhone2=8561
باتری = خوب طبق چیزی که خود جی اس ام گفته سرعت شارژ جی7 پرو بهتر واز لحاظ دوام باتری نیز برتری کاملا با جی 7 است وبه نظر من این کم لطفی است که نمره جی 7 تو این برسی برای باتری8.5 باشه بنظرم باید 9.5 باشه اگه به پی اسمارت 8 باشه
بنلدگو=از لحاظ کیفت بلندگو های دو گوشی واقعا خوب هستند
پردازنده = از لحاظ مصرف انرژی از ان جا که فرایند ساخت پی اسمارت 16 نانومتری وجی 7 پر 14 نانومتری است جی 7 پرو کم مصرف تر وکم تر داغ میکنه البته هر دو پردازنده خیلی کم داغ میکنند البته پردازنده های هر دوگوشی ساخت خود شرکت هاست
از لحاظ پنجمارک پی اسمارت بهتر وقوی تره ولی این به معنای بد بود جی7 پرو نیست بلکه هر دو برای کارهای روزمره کافی هستند والبته بدون هنگ
ظاهر = ظاهر بیشتر سلیقیه است
قیمت هر دو در خارج از کشور 260 EUR است
من به شما جی 7 پرو را پیشناد میدم بدون تعصب و با منطق
یاعلی

سولماز

۱۳۹۷/۷/۱۴
سلام چون نداره