خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Samsung Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

بررسی اولیه Samsung Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

بعد از گذشت یکسال نوبت به نسل جدید گوشی‌های گلکسی اس رسید. سامسونگ امشب دو گوشی جدید از این خانواده را با نام‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس معرفی کرد که در ادامه شما را مختصرا با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۶

خانواده گلکسی اس‌های سامسونگ از آن دست خانواده‌هایی هستند که موفقیت چشم‌گیری از همان ابتدا به دست آورند. سال 2017 سال خوبی برای این خانواده بود زیرا گوشی‌های اس 8 و اس 8 پلاس نقش مهمی در بازار گوشی‌های هوشمند داشتند و موفقیت خوبی به دست آوردند. در نمایشگاه MWC  امسال شاهد معرفی نسل جدید این خانواده با نام Galaxy S9 و Galaxy S9+ بودیم که در این بررسی مختصرا با آن‌ها آشنا می شویم و بعد از عرضه دو گوشی در بازار به طور مفصل به بررسیشان می‌پردازیم.

image

 

طراحی

در نگاه کلی دو گوشی تفاوتی از نظر ظاهری با گوشی‌های نسل های قبلی ندارند و احتمال اینکه در نگاه اول آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید وجود دارد. سامسونگ ادعا کرده که حاشیه‌های صفحه‌نمایش بسیار کمتر شده اما برای اینکه متوجه آن بشوید باید خیلی دقت داشته باشید. تفاوت اصلی در اینجاست که لبه‌ها در دو گوشی گلکسی اس 9 به گردی لبه ها در گلکسی اس 8 نیست و به تیزی نوت 8 هم نیست و چیزی مابین آن‌ها است.

image

 

علاوه بر این، جنس و طراحی فریم فلزی اطراف گوشی در گلکسی اس 9 ها به آن ماتی که در اس 8 می‌دیدیم و به آن براقی که در اس 7 می‌دیدیم نیست و چیزی مابین آن‌ها است.

image

 

این‌ها تنها تغییرات ظاهری گوشی نیستند و یکی از مهم‌ترین تغییرات آن‌ها جا به جایی سنسور اثرانگشت است. در نهایت سامسونگ متوجه شد که محل قرار گیری سنسور اثرانگشت در قاب پشتی جای نامناسبی است و به همین خاطر این سنسور را به زیر دوربین منتقل کرده است که دسترسی به آن به خصوص در گلکسی اس 9 پلاس آسان‌تر است.

image

 

تغییر دیگر رنگ‌بندی گوشی است که دیگر خبری از رنگ نقره‌ای نیست و در عوض رنگ خاکستری پر رنگ به آن اضافه شده است. بنابراین این دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی عرضه می‌شوند.

image

 

صفحه‌نمایش و اسپیکر

اندازه صفحه‌نمایش مانند نسل قبلی است و در اس 9 برابر 5.8 و در گلکسی اس 9 پلاس برابر 6.2 اینچ است.  از نظر کیفیت هم تفاوتی در این نسل با نسل قبلی دیده نمی شود و شاهد همان کیفیت 1440×2960 پیکسل هستیم. تنها نکته‌ای که سامسونگ هم به آن اشاره داشت عملکرد بهتر شیشه صفحه جلو گوشی در مخفی کردن دوربین دوم و سنسورها است.

image

 

سورپرایز اصلی در اینجا حضور اسپیکرهای استریو در دو گوشی است. یکی از این اسپیکرها پایین گوشی قرار گرفته و دیگری داخل خروجی صدای مخاطب است. اسپیکرهای گوشی توسط کمپانی AKG برای گلکسی اس 9 ها توسعه داده شده اند. در آزمایشات اولیه کیفیت این اسپیکرها خوب به نظر رسیده است اما تا زمانی که با اسپیکر دیگر محصولات مقایسه نشوند نمی‌توان در مورد کیفیت آن‌ها نظری داد. در زمینه بلندی صدا ادعا شده که اسپیکرهای این دو گوشی 1.4 برابر بلندتر از اسپیکرهای دو گوشی گلکسی اس 8 است.

image

 

کارایی، پردازنده و حافظه

در بازار جهانی دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مجهز به پردازنده جدید سامسونگ هستند. چیپ این دو گوشی اگزینوس 9810 است که 64 بیتی و جدید است و روی پردازنده 10 نانومتری قرار گرفته‌اند. گفته شده که این پردازنده جدید حدود 20 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است که در دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به کار رفته بودند.

image

 

به نظر می‌رسد که امسال سامسونگ تصمیم گرفته تا بین اس 9 و اس 9 پلاس تفاوت‌هایی ایجاد کند تا تفاوت قیمتی که در نهایت برایشان ایجاد می‌شود کمی منطقی به نظر برسد. در گلکسی اس 9 شاهد استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی هستیم در حالی که در گلکسی اس 9 پلاس از حافظه رم 6 گیگابایتی استفاده شده است.

در زمینه حافظه داخلی هم تفاوتی با نسل قبل دیده نمی شود و گوشی های جدید سامسونگ در نسخه های64 گیگابایتی عرضه می‌شوند و خوشبختانه پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 400 گیگابایت هم برایشان در نظر گرفته شده است.

image

 

دوربین

دومین تفاوت بین دو گوشی جدید گلکسی اس 9 اینجا مشخص می‌شود. برای گلکسی اس 9 یک دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده در حالی که برای گلکسی اس 9 پلاس همانند گلکسی نوت 8 دو دوربین یکی با سنسور 12 مگاپیکسلی و دیگری هم با سنسور 12 مگاپیکسلی اما از نوع تلفوتو در نظر گرفته شده است.

یکی از اصلی ترین تجهیزات جدید این دوربین ها اندازه دهانه دیافراگم است که امکان استفاده از f/1.5  تا f/2.4 را برای گوشی فراهم کرده است. به این صورت که اگر میزان نور از 100 لوکس بیشتر باشد دوربین اس 9 از f/2.4 استفاده می‌کند تا عکس‌ها نسوزند و زمانی که نور از 100 لوکس کمتر شود اس 9 از عدد f/1.5 استفاده می‌کند تا نور بیشتری وارد لنز شود. استفاده از این اندازه دهانه دیافراگم سبب می شود 28 درصد نور بیشتری وارد لنز دوربین این گوشی‌ها شود و در مقابل 30 نویز تصاویر کمتر از نسل‌های قبلی باشد.

image

 

تکنولوژی جدید دیگر قابلیت ضبط فیلم آهسته است. اکنون دو گوشی اس 9 و اس 9 پلاس می‌توانند با کیفیت اچ دی فیلم‌های آهسته 960 فریم در ثانیه تهیه کنند. جالب اینجاست که گوشی به طور خودکار می‌تواند صحنه‌هایی که باید آهسته شوند را تشخیص دهد و نیازی نیست که کاربر کار زیادی انجام دهد. امکان به اشتراک گذاری این فیلم‌های آهسته به صورت فایل گیف وجود دارد و علاوه بر این می‌توانید از ویدئوها برای تصویر پس زمینه گوشی خودتان استفاده کنید.

اموجی های واقعیت افزوده

دوربین دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس اکنون به ویژگی جدیدی به نام اموجی‌های واقعیت افزوده مجهز شده‌اند که در اصل پاسخی به ویژگی انیموجی آیفون 10 اپل هستند اما طرز کار آن‌ها کاملا متفاوت است. در دو گوشی جدید سامسونگی خبری از تکنولوژی اسکن چهره نیست و از دوربین سلفی گوشی برای عکس گرفتن از صورت کاربر استفاده می‌شود. بعد از چند ثانیه گوشی یک آواتار سه بعدی خلق می‌کند که تقریبا شبیه به صورت کاربر است. اگر این آواتار خیلی شبیه به کاربر نشود می‌توان به صورت دستی با اعمال تغییراتی مانند تغییر رنگ مو، لباس ها و تغییر مدل مو این آواتار را بیشتر شبیه به کاربر کرد. علاوه بر این به صورت زنده می‌توان با این اموجی‌ها حرف زد تا رفتار شما را تقلید کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این اموجی‌ها این است که با خلق شدن یک آواتار توسط شما استیکرهایی با توجه به آواتار شما خلق می‌شود که می‌توانید بعدا آن‌ها را در پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارید. در کنار این اموجی‌هایی که شما خلق می‌کنید اموجی‌هایی به صورت آماده وجود دارند که در لحظه می‌توانید با آن ها بازی کنید و به صورت زنده با آن ها صحبت کنید.

image

 

بیکسبی

دوست شما بیکسبی برگشته است! در نسخه نهایی این دستیار شما می‌توانید کارهایی مانند ترجمه همزمان، تشخیص مکان‌ها و تشخیص غذا را مشاهده کنید. به طور مثال اگر به کشور دیگری سفر کرده باشید و داخل یک رستوران منو را روبروی شما بگذارند و هیچ چیز از آن سر در نیاورید می‌توانید با قرار دادن منو در مقابل دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ترجمه منو را مشاهده کنید؛ یا اگر به کشوری سفر کردید و به یک بنا یا مکان مشهور رسیده باشید با گرفتن دوربین گوشی‌های گلکسی اس 9 می‌توانید مشخصات کامل آن مکان را مشاهده کنید.

image

 

باتری

می‌دانیم که شما هم مانند ما دوست دارید بشنوید که باتری‌هایی با ظرفیت بالا در این دو گوشی استفاده شده است اما اینطور نیست. مانند نسل قبلی برای گلکسی اس 9 باتری‌ای با ظرفیت 3000 و برای اس 9 پلاس از باتری 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. نمی‌توانیم نظری در مورد عملکرد باتری‌ها بدهیم اما امیدواریم با به کارگیری پردازنده جدیدی که در دو گوشی می‌بینیم و مصرف انرژی کمتری از نسل قبلی دارند شاهد افزایش ماندگاری باتری باشیم.

image

 

نظر اولیه

می‌توان اعتراف کرد که سامسونگ گلکسی اس 9 ها گوشی‌های بسیار زیبا و خوبی هستند و پتانسیل این را دارند که به عنوان بهترین گوشی‌های سال آینده از آن‌ها یاد کنیم. این دو گوشی در طی یکسال آینده رقیبی برای گوشی‌های ساخت اپل، هوآوی، ال جی و حتی خود سامسونگ هستند و در آینده نام آن‌ها را در بررسی‌ها و مقایسه‌ها زیاد می‌شنوید. روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می‌رسد و این دو گوشی در ابتدا نشان دادند که احتمالا به خوبی بتوانند کاربران را برای خرید قانع کنند اما برای اینکه نظر نهایی ما را در مورد آن ها بدانید باید تا زمان عرضه رسمیشان و بررسی تخصصی ما صبر کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (74 نظر)

M.n

۱۳۹۷/۴/۳۰
قیمتش خیلی بالاس من دوست داشتم یکی داشته باشم ولی هرروز گرون و گرون تر میشه.فکر کنم تا چند سال دیگه باید با همین گوشی خودم سر کنم چه برسه پرچمدار سامسونگ

Ali

۱۳۹۷/۱/۲۱
فقط سونی xz2

مهدی

۱۳۹۷/۱/۸
یکی میشه به من بگه فرقش با اس ۸ چیه؟؟؟ جواب بدین اگه میشه

حامد

۱۳۹۷/۱/۷
سلام دوستان
اول اینکه در مورد صفحه نمایش و دوربین بگم که اس۹ تونست از آیفونx پیشی بگیره این قبول!!!
ولی...
هیچوقت هیچ گوشی رو با آیفون درباره سرعت و روان بودن مقایسه نکنید
آیفون x تونست نتیجه ای مشابه با پردازنده مک بوک(یعنی یه لبتاپ!!!) به دست بیاره
چیزی که سامسونگ حالا حالاها باید دنبالش. بدوووه
در کل نظر همه دوستان محترمه
ولی باید اینو قبول کنیم که کیفیت آیفون در دراز مدت از این s9 بهتر خواهد بود و حفظ میشه و همچنین افت قیمت کمتری خواهد داشت
باتشکر از همه دوستان

Amirhossein

۱۳۹۶/۱۲/۲۰
اقای عدنام خان معلموم چقدر هواوی خوب و ارزونه اتفاقا گوشیه گندیه تازه این اس 9 با این همه امکانات 4200000000
ولی هواوی جدید Mate 10 ببا یه امکان اثر انگشت قیمتش 8750000000 تومن
ایفون 10 620000000 تومن پولشه کدوم بهتره مدل پایینتر سامسونگ از همه بهتره