خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro

بررسی اولیه لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro

هوآوی در مراسم امروز در نمایشگاه MWC 2018 از نسل دوم لپ‌تاپ‌هایش رونمایی کرد که در ادامه شما را با این لپ‌تاپ آشنا می‌کنیم و در فرصتی دوباره با عرضه محصول به بررسی جامع و کامل آن می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۶

هشت ماه بعد از اینکه هوآوی اولین لپ‌تاپ خودش رو معرفی کرد امروز شاهد عرضه نسل جدید لپ‌تاپ‌های این کمپانی بودیم که هوآوی آن را میت بوک ایکس پرو نامیده است. این لپ‌تاپ جدید در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلونا معرفی شد که در ادامه این بررسی اولیه به توضیح در مورد آن و ویژگی‌های جدیدش می‌پردازیم و به صورت اولیه شما را با آن آشنا می‌کنیم تا زمانی که محصول به دستمان رسید به بررسی جامع و کامل آن بپردازیم.

image

 

Matebook X Pro

این لپ‌تاپ جدید به صفحه‌نمایشی تمام صفحه با حاشیه‌های بسیار کم مجهز شده است که اندازه 13.9 اینچی دارد و حدود 91 درصد از بدنه دستگاه را در جایی که صفحه‌نمایش قرار دارد اشغال کرده است. این در حالی است که لپ‌تاپی که سال گذشته معرفی شده بود نسبت صفحه به بدنه 84 درصد داشت. علاوه بر اینکه حاشیه‌های صفحه‌نمایش به طرز چشم‌گیری کم شده‌اند هوآوی این صفحه را لمسی ساخته است تا کاربر بتواند علاوه بر صفحه‌کلید تعامل بیشتری با لپ‌تاپ داشته باشد و محافظی از گوریلا گلاس هم برای آن در نظر گرفته تا مقاومت صفحه‌نمایش به ضربات احتمالی بالاتر رود. از نظر کیفیت هم با صفحه‌نمایشی دوست‌داشتنی روبرو هستیم و به نظر می‌آید که همه چیز روی آن خوب نمایش داده شود. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ به کیفیت 3K یا همان 3000×2000 پیکسل مجهز است که سبب شده تا در هر اینچ از این صفحه‌نمایش شاهد حضور 260 پیکسل باشیم. در کنار این کیفیت خوب روشنایی بسیار خوبی هم از صفحه‌نمایش ساطع می‌شود. روشنایی صفحه‌نمایش میت بوک ایکس پرو برابر 450 نیتس است که در نوع خود بسیار خوب به‌حساب می‌آید.

image

 

استفاده از صفحه‌نمایشی با این حاشیه‌های کم سبب شده تا ابعاد این صفحه‌نمایش نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌هایی که تا امروز دیده‌اید مربع‌تر باشد و نسبت ابعاد 3:2 داشته باشد. این نسبت ابعاد کمک می‌کند تا فضای بیشتری در حالت عمودی در اختیار کاربر قرار بگیرد.

image

 

میت بوک ایکس پرو به پردازنده ساخت اینتل که یک پردازنده از سری پردازنده‌های Core i7 است مجهز شده. در کنار این پردازنده امکان سفارشی کردن حافظه رم در ظرفیت‌های 8 یا 16 گیگابایت یا حافظه داخلی در ظرفیت‌های 256 یا 512 گیگابایت وجود دارد. پردازنده استفاده شده برای این دستگاه از سری خانواده U است و هوآوی دلیل استفاده از خانواده U به جای خانواده M را مصرف انرژی کمتر آن‌ها اعلام کرده است.

داخل این لپ‌تاپ یک باتری 57.4 وات‌ساعت قرار گرفته است که به گفته هوآوی این باتری می‌تواند تا 12 ساعت پخش مداوم ویدئو را پشتیبانی کند. این عدد نشان می‌دهد که باتری این لپ‌تاپ می‌تواند ساعات بیشتری را برای کاربرش کار کند اگر کاربر تنها برای کارهای سبکی مانند تایپ کردن از لپ‌تاپ استفاده کند.

شارژر لپ‌تاپ مانند نسل قبلی برای یک محصولی مانند لپ‌تاپ بسیار کوچک و جمع وجور است که باعث شده این لپ و تاپ و تمام دم و دستگاهش بسیار قابل حمل باشند.

سیستم اسپیکر Dolby Atmos در این لپ‌تاپ از نسل قبل به ارث رسیده است اما نسبت به نسل گذشته بهبودهایی دارد. این سیستم اسپیکری جدید از 4 اسپیکر تشکیل شده است که کانال‌های جداگانه برای صدای تریبل و باس دارند و به نظر می‌رسد که بهترین تجربه صدایی که از یک لپ‌تاپ شنیده باشید را عرضه می‌کنند.

از نظر ابعاد و وزن هم با محصولی جمع‌وجور و البته سبک وزن سر و کار داریم. این لپ‌تاپ حدود 1.3 کیلوگرم وزن دارد و ابعادش 304 در 217 در 14.6 میلی‌متر است. ضخامت دستگاه در نازک‌ترین منطقه تنها 4.9 میلی‌متر است و جنس بدنه کاملا از فلز ساخته شده.

image

 

یکی از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ صفحه‌کلیدی با پشتیبانی از نور پس‌زمینه و مقاومت در برابر پاشیده شدن آب است که مشکلی بزرگ برای لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود و در اغلب اوقات کاربران چای یا قهوه خودشان را روی صفحه‌کلید لپ‌تاپ‌هایشان به طور ناخودآگاه خالی می‌کنند. ترک پد این لپ‌تاپ هم بسیار بزرگ است و به ادعای هوآوی بین لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش 14 اینچ بزرگ‌ترین ترک پد را دارد. بالای صفحه‌کلید این لپ‌تاپ کلید پاور مشاهده می‌شود که علاوه بر نقش روشن کردن محصول به عنوان سنسور اثرانگشت هم محسوب می‌شود. قرار گرفتن سنسور اثرانگشت داخل این کلید ایده خوبی است زیرا با یک لمس می‌توانید هم لپ‌تاپ را روشن کنید و هم وارد حساب کاربری خودتان شوید. در ضمن هوآوی ادعا می‌کند که در صورت استفاده از ویندوز 10 تنها به 7.8 ثانیه برای رسیدن به صفحه لاگین نیاز دارید که در حالت هایبرنیت این زمان به 6.6 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

image

image

 

از نظر ارتباط هم با محصولی کامل روبرو هستیم و هوآوی تمام سلیقه‌ها را در نظر گرفته است. دو درگاه USB-C، که هر دو از انتقال دیتا و انتقال انرژی پشتیبانی می‌کنند و یکی از آن‌ها از Thunderbolt 3، به همراه یک درگاه USB-A و جک هدفون در دو طرف بدنه این لپ‌تاپ دیده می‌شوند و بنابراین نیاز به هیچ تبدیلی برای اتصال حافظه‌های خارجی یا محصولات دیگر به این لپ‌تاپ ندارید.

image

 

دوربین جایی است که مهندسان هوآوی برای انتخاب مکان آن تلاش زیادی کرده‌اند. به سبب استفاده از صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های بسیار کم هوآوی دوربین جلوی این لپ‌تاپ را زیر یکی از کلیدهای صفحه‌کلید مخفی کرده است. این دوربین زیر کلید F6 صفحه‌کلید قرار گرفته است و کیفیت 1 مگاپیکسلی دارد اما در تست‌هایی که تا اینجا دیده شده نویزی زیادی در تصاویر ثبت شده دیده نمی‌شود.

image

 

نظر اولیه

هنوز نمی‌توانیم در مورد عملکرد این لپ‌تاپ نظر قطعی بدهیم اما روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می‌رسد و تمام شواهد حاکی از این هستند که هوآوی تصمیم دارد نه تنها بازار لپ‌تاپ‌های لوکس را هدف قرار دهد بلکه می‌خواهد لپ‌تاپ‌هایی که عمومیت دارند و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند هم تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه برای هوآوی این ابتدای راه است اما از همین ابتدا با اقتدار در این بازار ظاهر شده است تا دلهره‌ای به جان رقبایی مانند اپل بیندازد. به محض حضور این محصول در بازار به بررسی آن می‌پردازیم و حتما ما را دنبال کنید تا بررسی‌ای جامع‌تر و کامل‌تر این لپ‌تاپ زیبا را ببینید.

image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

پوریا

۱۳۹۸/۳/۱۹
دوربینش بین f6و f7هست و زیر کلید F6نیست.

حسين باختر اصل

۱۳۹۶/۱۲/۸
فك كنم نسخه اصلي مك بوك ارزونتر بشه

حسين باختر اصل

۱۳۹۶/۱۲/۸
مك بوك پرو (ميت بوك پرو )
!!!!!
???

ali

۱۳۹۶/۱۲/۷
- وزنش خیلی کمه (1.3 کیلوگرم) دمش گرم
- سی پی یو i7 7500U، نسل 8 اومده الان، میتونست 8 باشه، دوما سری U تقریبا بدترین سری نسل 7 محسوب میشه تا جایی که میدونم
- رم DDR3؟؟ :| چرا آخه؟؟؟

one

۱۳۹۶/۱۲/۷
اگه با دقت خونده باشید متوجه میشید که تازه رونمایی شده وحداقل یک ماه طول میکشه تا به بازارهای جهانی ارسال بشه