خانهاخبار
پترو، ارز دیجیتال ملی ونزوئلا، رسما برای فروش عرضه شد

پترو، ارز دیجیتال ملی ونزوئلا، رسما برای فروش عرضه شد

ونزوئلا برای خروج از شرایط بد اقتصادی و فرار از تحریم‌ها، پیش فروش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز کرد. این ارز دیجیتال Petro نام دارد و بر پایه اتریوم بنا نهاده شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۵
image

دولت ونزوئلا از هفته گذشته پیش فروش ارز دیجیتال ملی این کشور را آغاز کرد؛ تا شاید مرهمی باشد بر اقتصاد ویران شده این کشور.

هدف از ایجاد Petro، که پشتوانه آن ذخایر نفت ونزوئلا است، جذب سرمایه‌گذاری خارجی است تا این کشور را از کمبود غذا و دارو، تورم، بدهی و اعتراضات مردم نجات دهد.

رئیس جمهور ونزوئلا برای اولین بار در دسامبر 2017 ارز دیجتال پترو را معرفی کرد؛ به گفته او پترو اولین ارز رمزپایه ایجاد شده توسط دولت یک کشور در جهان است.

دولت ونزوئلا در نظر دارد 100 میلیون توکن پترو را به ارزش کلی 6 میلیون دلار آمریکا به فروش برساند؛ که از این میزان 82.4 میلیون سکه برای پیش‌فروش در دسترس سرمایه‌گذاران گذاشته می‏شود.

گزارش شده هم اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای ترکیه، قطر و سایر کشورهای خاورمیانه روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند و در ماه‌های آینده عموم مردم نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

دولت ونزوئلا می‌گوید مردم با استفاده از Petro امکان پرداخت مالیات و هزینه خدمات گوناگون را خواهند داشت. با این حال دسترسی مردم به این این ارز دیجیتال آسان نخواهد بود که همین امر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

همچنین از آنجا که ارزش پترو به قیمت نفت وابسته است؛ ادامه اعتراضات و نابسمانی اقتصاد این کشور بر کاهش قیمت جهانی نفت تاثیر خواهد گذاشت که نتیجه‌ای جز ارزش پترو را در بر نخواهد داشت.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر حسین

۱۳۹۶/۱۲/۶
اینا شروع کردن، اون وقت ایران با این وضعیت اقتصادیش، بانک مرکزی باهاش مشکل داره. خوبه حداقل یه امیدی به آذری جهرمی داریم که به روز تره.

بی نام

۱۳۹۶/۱۲/۶
این دیگه جوک سال بود. اقتصاد ونزرئلا به معنای واقی از هم پاشیده. اون وقت ارز دیجیتال میزنه!