خانهاخبار
گوشی گیمینگ شیائومی با 8 گیگابایت رم در بنچمارک AnTuTu

گوشی گیمینگ شیائومی با 8 گیگابایت رم در بنچمارک AnTuTu

شیائومی چندی پیش در یک کمپانی تازه تأسیس به نام Black Shark سرمایه‌گذاری کرد. این کمپانی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و به نظر می‌رسد که در حال توسعه یک گوشی گیمینگ است. این گوشی با نام رمز Blackshark چند روز پیش بنچمارک شد.
۱۳۹۶/۱۲/۵

یک گوشی هوشمند با مشخصات فنی سطح بالا چند روز پیش در پایگاه بنچمارک AnTuTu دیده شد. در فهرست منتشر شده به نام blackshark اشاره شده است و حدس می‌زنیم به یک گوشی مخصوص بازی از همین برند متعلق باشد. جالب است بدانید کمپانی چینی شیائومی صاحب برد Black Shark Technology است.

این گوشی با اسم رمز blackshark از مشخصات فنی سطح بالایی پشتیبانی می‌کند که تنها از گوشی‌های پرچم‌دار سال 2018 انتظار داریم. کمپانی Black Shark Technology Incorporated در اوت سال 2017 تأسیس شد و حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی Weibo نشان می‌دهد که در زمینه تولید گوشی‌های همراه فعالیت می‌کند.

image

ابزار آنلاین AnTuTu این گوشی مرموز را مورد آزمون قرار داده و فهرستی هم از مشخصات فنی آن منتشر کرده است. در این فهرست کوتاه شاهد هستیم که گوشی سطح بالای Blackshark صفحه نمایش فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر مدرن 18:9 دارد و از وضوح تصویر 2160 در 1080 پشتیبانی می‌کند. همچنین اشاره شده است که گوشی مذکور از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 630 GPU است. در فهرست پیش رو شاهد هستیم که پرچم‌دار تازه شیائومی از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

Blackshark همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما انتظار می‌رود که کاربران قادر باشند به کمک کارت حافظه جانبی آن را تا 256 گیگابایت ارتقا دهند. از طرفی پیش بینی می‌شود که این گوشی در یک نسخه دیگر هم با حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت معرفی شود.

گوشی Blackshark به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اوریو نسخه 8.0 مجهز شده است و متاسفانه اطلاعات تکمیلی درباره پنل نمایش آن در دسترس نیست. پیش بینی می‌شود که صفحه نمایش آن 120 هرتزی در نظر گرفته شود تا بتواند با Razer Phone که سال گذشته معرفی شد، رقابت کند.

گوشی مذکور همچنین در مقایسه با Nubia NX606J که با مشخصات فنی تقریبا مشابه موفق شده بود امتیاز 271674  را در AnTuTu ثبت کند، توانسته است امتیاز 270680 را کسب کند. لازم به ذکر است که گوشی Nubia مذکور 6 گیگابایت رم دارد اما Blackshark ظاهرا از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. امتیاز جالب توجه 270680 همچنان از امتیاز 265267 منسوب به نتیجه بنچمارک Galaxy S9 Plus سامسونگ بیشتر است.

پیش از این هم گزارش شده بود که شیائومی یک گوشی هوشمند مخصوص بازی ( گیمینگ ) را در دست توسعه دارد، اما سازنده مذکور هنوز هم ساخت چنین گوشی هوشمندی را آن هم به نام برند زیرمجموعه‌اش تأیید نکرده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد که فعلا باید منتظر بمانیم.

به جز شیائومی کمپانی ژاپنی ایسوس هم ظاهرا در تلاش است تا یک گوشی هوشمند مخصوص بازی توسعه دهد و آن را تا اواخر سال 2018 رسما معرفی کند. این نوع گوشی ممکن است به ترند تازه دنیای موبایل تبدیل شود و در آینده هم شاهد معرفی نمونه‌های متفاوت دیگری از آن باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۱۲/۱۰
شاید قابل مقایسه نیستن
ولی اگه صنعت کامپیوتر همینجا متوقف بشه بازم یه 13 سالی طول میکشه که گوشی ها بهش برسن
پس به نظر من گذاشتن اسم گیمینگ روی اینا یکم مزخرفه

مانی

۱۳۹۶/۱۲/۶
شیائومی هم جزو بِرندهایی بود ک برگ برندش قیمتش همراه با سخت‌افزار عالی بود ولی ظاهرا این ورقشم برا ما ایرانی ها رو نمیکنه :|

samuel1987

۱۳۹۶/۱۲/۵
فکر میکنم بسیار بسیار تلفن همراه کارآمد و سریعی خواهد بود، اینچنین تلفن همراه با عنوان گیمینگ باید باطری با ظرفیت بالا و ماندگاری بالا داشته باشه و یک صفحه نمایش بسیار بسیار باکیفیت و کم مصرف ترجیحن OLED با حساسیت بالای 120 هرتزی که باکیفیت تر و کم مصرف تر هست نسبت به انواع دیگر صفحه نمایش ها داشته باشه و حافظه داخلی حداعقل 128 گیگابایتی داشته باشه چون طبیعتن در اون بازی های گرافیکی سنگین موبایلی با حجم بالا نصب خواهد شد و...