خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy A8 Plus

بررسی تخصصی Samsung Galaxy A8 Plus

گلکسی ای 8 پلاس در حقیقت حلقه گمشده میان گوشی‌های پرچم‌دار و گوشی‌های ارزان قیمت است. این گوشی طراحی‌ای شبیه گوشی‌های پرچمدار دارد و سخت افزاری میان گران‌ قیمت‌ها و ارزان قیمت‌ها.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۹

Galaxy A ها دیگر فقط گوشی‌هایی میان رده نیستند و به سمت گوشی‌های پرچم‌دار حرکت کرده‌اند. آخرین و تازه‌ترین پرچم‌دار این خانواده Galaxy A8+ است که ظاهری بسیار شبیه به پرچم‌داران سامسونگ دارد اما تفاوت‌هایی جزئی مانند خمیده نبودن لبه‌های صفحه‌نمایش در آن دیده می‌شود که سبب تفاوت آن با گوشی‌ای مانند اس 8 پلاس می‌شود. در این بررسی به تمام جوانب این گوشی بلندقامت می‌پردازیم و شما را با تمام مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

image

 

طراحی

در اولین نگاه گوشی شباهت زیادی به گوشی‌های ساخت ال‌جی یعنی جی 6 می‌دهد. صفحه‌نمایشی بزرگ با حاشیه‌های کمتر از دیگر گوشی‌ها در بالا و پایین و با حاشیه‌هایی زیادتر نسبت به خیلی گوشی‌های بازار در کناره‌ها حدود 76 درصد قاب جلوی گوشی را به خودش اختصاص داده است. این صفحه‌نمایش مانند خیلی گوشی‌های بدون حاشیه بازار اندازه نامتعارف، که البته دیگر به اندازه‌ای متعارف تبدیل شده است، 18.5:9 را دارد.

image

 

امروزه در بازار گوشی‌هایی با طراحی‌ای 8 پلاس را زیاد می‌بینیم و همین امر سبب شده تا این گوشی طراحی‌ای مدرن داشته باشد. صفحه‌نمایشی کم حاشیه که بیشترین فضای قاب جلو را به خودش اختصاص داده یکی از ظواهر اصلی گوشی است که می‌توانیم آن را مدرن بنامیم. یکی دیگر از ویژگی‌های مدرنیته گوشی جنس بدنه‌اش است. قاب جلو و عقب از شیشه ساخته شده در حالی که فریم اطرافش فلزی است. سر بودن ذات گوشی‌های ساخته شده از شیشه است اما کم و زیاد دارد. این گوشی با وجود شیشه‌ای بودن خیلی سر نیست و فریم فلزی در این امر تاثیری ندارد بلکه جنس شیشه‌ای قاب به گونه‌ای است که خیلی سر نیست.

image

 

قاب پشتی طراحی ساده و معمولی‌ای دارد. دو لبه قاب پشتی خمیده هستند و همین امر به راحت دست گرفتن گوشی کمک می‌کند. سامسونگ از طراحی اس 8 پلاس درس گرفته و اینبار سنسور اثرانگشت را کنار دوربین قرار نداده است. سنسور اثرانگشت در این گوشی زیر دوربین قرار دارد و همین امر کمک کرده تا لمس ناخواسته دوربین کمتر اتفاق بیفتد. یکی از نکات منفی در طراحی قاب پشتی حضور فلاش LED کنار دوربین است که در خارج از قابی که سنسور اثرانگشت  و دوربین در آن قرار دارند تعبیه شده است. حضور فلاش به این صورت طوری نشان می‌دهد که جایی برایش در نظر گرفته نشده و طراحان سامسونگ با عجله و بدون دقت این فلاش را در جایی کنار دوربین قرار داده‌اند.

image

 

از نظر ابعاد A8+ گوشی جمع و جور و سبکی نیست. این گوشی حدود 20 گرم و 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر از اس 8 پلاس است. با وجود این تجربه طراحان سامسونگ در این بخش به کمکشان آمده و با بالانس وزنی خوبی که صورت گرفته در کنار خمیدگی جزئی‌ای که در قاب پشتی می‌بینیم A8+ گوشی خوش دستی است.

ویژگی ضد آب بودن از نسل قبلی به این نسل جدید راه پیدا کرده است و بنابراین این گوشی به IP68 مجهز شده. این لایسنس نشان می‌دهد که A8+ می‌تواند در عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه دوام بیاورد و مشکلی برایش از نظر نفوذ آب به داخل گوشی ایجاد نشود. هر چند این آی پی خیال کاربر را از استفاده گوشی کنار آب یا داخل استخر راحت می‌کند اما پیشنهاد ما این است که برای مدت طولانی گوشی را داخل آب قرار ندهید.

 

جزئیات ظاهری

جلوی گوشی بیشترین فضا متعلق به صفحه‌نمایش است. بالای صفحه‌نمایش سنسورهای دستگاه به همراه دو دوربین قرار دارند. پشت گوشی دوربین و سنسور اثرانگشت داخل یک قاب قرار گرفته‌اند و فلاش تکی دوربین کنارش خارج از آن قاب است. سمت راست شاهد حضور کلید پاور و اسپیکر هستیم. مانند دیگر گوشی‌های خانواده گلکسی A، که تا امروز دیده‌ایم، اسپیکر در لبه سمت راست دستگاه و بالای کلید پاور دیده می‌شود. در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت اول و کلیدهای ولوم دیده می‌شوند. بالای گوشی شاهد حضور میکروفون دوم و درگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی هستیم و در نهایت پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی‌متری صدا را مشاهده می‌کنیم.

image
  
image

image
  
image


 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش بلندقامت این گوشی اولین تفاوتش با نسل‌های قبلی گلکسی A است. چه بخواهیم چه نخواهیم اینگونه صفحه‌نمایش‌ها با این نسبت ابعاد به داغ‌ترین موضوعات دنیای موبایل تبدیل شده‌اند و کمپانی‌ها به این زودی‌ها قصد فراموشی این مفهوم را ندارند. صفحه‌نمایش سوپرآمولد این گوشی کیفیت 1080×2220 پیکسل را دارد و چیدمان پیکسلی الماسی شکل آن تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ را برایش به همراه آورده است.

image

 

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش خیلی گرم و چشم‌نواز نشان داده می‌شوند و این یکی از اصلی‌ترین خاصیت‌های این گونه صفحه‌نمایش‌هاست. زاویه دید هم خوب است و با نگاه به صفحه گوشی از بیشترین زاویه هیچ مشکلی با مشاهده محتوا در آن پیدا نمی‌کنید. نور سفید توسط صفحه‌نمایش خوب نشان داده می‌شود اما هنوز هم با صفحه‌نمایش‌های IPS فاصله زیادی دارد و صفحات IPS نور سفید را تر تمیزتر نشان می‌دهند در عوض مشاهده رنگ مشکی روی این صفحه‌نمایش خیلی خوب است و با عمق زیادی که رنگ‌های مشکی دارند هیچ مشکلی برای مشاهده فیلم‌ها و ویدئوها ندارید.

image

 

روشنایی صفحه Galaxy A8+ هم خوب است اما بهترین نیست. روشنایی در حالت عادی و تنظیم دستی در حدود 390 نیتس است و زمانی که آن را در حالت خودکار قرار دهید به 590 نیتس می‌رسد که نشان می‌دهد برای مشاهده محتوا زیر نور خورشید هیچ مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید.

تنظیمات صفحه‌نمایش در این گوشی بخش‌های متنوعی دارد که به کاربر اجازه استفاده بیشتر از ظرفیت گوشی و صفحه‌نمایش را می‌دهد. اولین تنظیم فیلتر نور آبی است. با فعال شدن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش می‌شوند و نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود. این امر باعث می‌شود تا در نور کم چشمان کاربر کمتر خسته شوند. در تنظیم فیلتر نور آبی سه گزینه دیده می‌شود اول شاسی تنظیم میزان گرمای نور زرد، دوم شاسی روشن و خاموش شدن این تنظیم و سوم تنظیم خودکار برای روشن و خاموش شدن این ویژگی.

Screen Mode: در این تنظیم 4 تنظیم دیگر نهفته است که مربوط به کیفیت صفحه‌نمایش هستند. اولین گزینه Adaptive display است که با فعال بودن این تنظیم گوشی به طور خودکار رنگ‌ها، اشباعیت و شارپ بودن صفحه را تنظیم می‌کند. گزینه دوم AMOLED cinema است که با فعال شدن این حالت رنگ زرد روی صفحه بیشتر می‌شود و رنگ‌ها هم کمی اشباع تر. حالت سوم AMOLED photo است که با انتخاب این حالت زمینه بار دیگر سفید می‌شود و رنگ‌ها اشباعیتشان کمتر اما شارپی تصاویر بیشتر از دو حالت قبلی است. حالت آخر هم Basic است که با انتخاب این حالت همه چیز تقریبا شبیه به صفحه‌نمایش‌های IPS می‌شود.

image

 

Home Screen در این تنظیم از نظر ظاهر نرم‌افزاری گوشی امکان تغییراتی وجود دارد که دست کاربر را باز می‌گذارند. اولین تنظیم مربوط به نوع نمایش صفحه اصلی است. دو تنظیم در اینجا دیده می‌شود در حالت اول هر دو صفحه اصلی و صفحه برنامه‌ها وجود دارند اما با انتخاب حالت دوم فقط صفحه اصلی باقی می‌ماند و همه برنامه‌ها در همان صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و صفحه برنامه‌ها حذف می‌شود. تنظیم دیگر مربوط به حضور یا حذف کلید برنامه‌ها است؛ دو حالت در این تنظیم وجود دارد اول اینکه کلیدی مخصوص باز کردن صفحه برنامه‌ها روی صفحه اصلی و کنار آیکون‌های پایین صفحه وجود داشته باشد، حالت دوم به کاربر امکان می‌دهد با حذف این کلید توانایی استفاده از یک آیکون اضافی را پایین صفحه داشته باشد و صفحه برنامه‌ها را با بالا کشیدن انگشت روی صفحه اصلی نمایان سازد. تنظیم کاربردی و دوست داشتنی دیگر مربوط به پنل نوتیفیکیشن سنتر است. اگر این تنظیم را فعال کنید با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت پایین نوتیفیکیشن سنتر نمایان می‌شود که برای گوشی‌هایی با طول زیاد بسیار کاربردی است. در نهایت Hide Apps به شما امکان می‌دهد تعدادی از برنامه‌هایتان را که دوست ندارید روی صفحه برنامه باشند مخفی کنید. با مخفی کردن آیکون برنامه امکان استفاده از آن‌ها از بین نمی‌رود اما دیگر در صفحه اپ دراور نمایش داده نمی‌شوند و فقط با جستجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

image

 

Full Screen App گزینه دیگری است که مختص به گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش‌های بلندقد و نسبت ابعاد نامتعارف است. در این تنظیم می‌توان برنامه‌های نصب شده روی گوشی را مجبور کرد تا به صورت تمام صفحه به نمایش در بیایند یا اینکه به همان صورت عادی با حاشیه مشکی در پایین صفحه به نمایش گذاشته شوند.

image

 

Easy Mode حالتی کاربردی برای کسانی است که انتظار زیادی از گوشی هوشمندشان ندارند که بیشتر افرادی با سن و سال بالا را شامل می‌شود. با انتخاب این حالت همه چیز روی صفحه بزرگ می‌شود و یک صفحه به صفحه اصلی اضافه می‌شود که امکان قرار دادن مخاطبان را به کاربر می‌دهد.

image

 

Icon frames دو حالت نمایش برای آیکون‌ها را به کاربر می‌دهد. در حالت اول آیکون‌ها به هر صورتی که توسعه دهنده برنامه آن‌ها را طراحی کرده باشد نمایش داده می‌شوند و در حالت دوم تمام آیکون‌ها در یک قاب دایره‌ای قرار می‌گیرند که باعث نظم بخشیدن به ظاهر گوشی می‌شود.

image

 

LED indicator در این تنظیم می‌توان چراغ LED هشدار دهنده، که بالای صفحه‌نمایش قرار دارد و وظیفه هشدار برای حضور یک نوتیفیکیشن را دارد، خاموش یا روشن کرد.

Navigation bar امکان شخصی‌سازی کلیدهای ناوبری پایین صفحه‌نمایش را برای کاربر فراهم می‌کند. در این تنظیم علاوه بر اینکه می‌توان چیدمان این کلیدها را در دو حالت تعیین کرد امکان تغییر رنگ پس‌زمینه آن‌ها هم وجود دارد.

image

 

Block Accidental touches امکان جلوگیری از لمس ناخواسته صفحه‌نمایش را زمانی که گوشی در جیب کاربر است فراهم می‌کند. زمانی که گوشی در محیطی تاریک مثل جیب قرار می‌گیرند قابلیت لمس صفحه غیرفعال می‌شود.

 

سخت‌افزار

پردازنده ساخت سامسونگ است. اگزینوس 7885 پردازنده جدیدی از سامسونگ است که به‌تازگی در سال 2018 در گوشی‌های میان رده‌اش به کار می‌برد. این پردازنده 8 هسته دارد که 4 هسته آن فرکانس 2.2 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.6 گیگاهرتزی دارند. کنار پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی قرار گرفته که در زمان باز بودن تعداد زیادی برنامه روی گوشی که اغلب بازی هم هستند حدود 1 گیگابایت از آن آزاد است. حافظه داخلی دستگاه 32 گیگابایتی است که در همان ابتدای کار حدود 24 گیگابایت فقط در اختیار کاربر است.

image

 

به لطف پردازنده جدید سامسونگ Galaxy A8+ از بلوتوث نسخه 5 و شبکه LTE Cat 11 پشتیبانی می‌کند. با کمک این نسخه پرسرعت بلوتوث می‌توانید انتقال داده‌ها را از دستگاه‌های دیگر که از همین نسخه پشتیبانی می‌کنند با سرعت بیشتری انتقال دهید و با کمک پشتیبانی از LTE Cat 11 امکان استفاده از شبکه پرسرعت 4.5G را دارید که اکنون بیشتر اپراتورها در ایران از این شبکه در بیشتر مناطق پشتیبانی می‌کنند.

انتظار کمی از این پردازنده و گوشی نداریم. در مدت‌زمانی که گوشی دست ما بود بدون هیچ مشکلی با آن کار کردیم و هنگ کردن یا لگ زدن مشاهده نکردیم. بازی‌ها و برنامه‌ها با سرعت زیادی روی گوشی اجرا می‌شوند و مشکلی برای اجرای بازی‌های سنگین در بیشتر مواقع وجود نداشت. این نکته را نباید از یاد ببرید که استفاده ما از گوشی بسیار سنگین بود و تقریبا تمام حافظه دستگاه پر از بازی‌ها و برنامه شده بود و در بیشتر مدت زمان تست گوشی میزان بسیار کمی از حافظه داخلی آزاد بود.

اسپیکر بخش قابل توجهی در این گوشی نیست و سامسونگ هم اهمیت زیادی به آن نداده است. اسپیکر در جای بسیار نامناسبی قرار دارد که بیشتر مواقع کف دست یا انگشتان روی آن را می‌پوشانند. نه تنها صدای اسپیکر خیلی بلند نیست بلکه در بلندترین حالت صدا بسیار تیز و غیر قابل تحمل می‌شود.

image

 

نکته بسیار مثبت در مورد سخت‌افزار این گوشی حضور درگاهی جداگانه برای کارت حافظه خارجی و سیم‌کارت دوم است. این دو درگاه در بالای گوشی قرار دارند و نیاز نیست تا نگران استفاده یکی از آن‌ها باشید. کاور این درگاه‌ها از فلز است اما بدنه اسلات از پلاستیک ساخته شده. توصیه می‌کنیم موقع خارج کردن و جا زدن درگاه‌ها مراقب باشید نشکنند. هر دو درگاه سیم‌کارت از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کنند.

image

 

پشتیبانی از OTG در این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌های سامسونگ وجود دارد منتهی به علت اینکه درگاه گوشی تایپ سی است یا باید از فلش تایپ سی استفاده کنید یا اینکه یک آداپتور تایپ سی به USB 3.0 تهیه کنید. سرعت و انتقال داده از حافظه فلش به این دستگاه با سرعت بسیار خوبی انجام می‌شود. می‌توانید در جدول زیر مقایسه سرعت انتقال داده به فلش از کامپیوتر به از گوشی به فلش مقایسه کنید. در ضمن این نکته را بدانید که گوشی تنها از فرمت exFAT حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

 

امنیت

سه روش برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد. اولین روش همان روش قدیمی پسورد است که در این گوشی هم امکان استفاده از عدد و هم امکان استفاده از پترن وجود دارد. روش دوم سنسور اثرانگشت است. سامسونگ بالاخره سنسور اثرانگشت را در جای مناسبی در قاب پشتی جای داد. این سنسور هم سرعت و هم دقت بسیار زیادی دارد و احتمال اینکه به جای آن دوربین دستگاه را لمس کنید بسیار کمتر از گذشته شده است.

روش سوم که بسیار راحت‌تر است تشخیص چهره نام دارد. گلکسی ای 8 پلاس به‌راحتی با استفاده از تشخیص چهره شما می‌تواند قفل صفحه را باز کند. سرعت این روش بسیار بالاست و زمان کمی را برای باز کردن قفل صفحه به این روش نیاز دارید.

image

 

نرم‌افزار

متاسفانه اندروید استفاده شده روی این گوشی نسخه 7.1.1 است و از اندروید 8 استفاده نشده است. این اندروید با رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی سامسونگ اکسپرینس نسخه 8.5 پوشانده شده. تغییرات این نسخه از رابط کاربری سامسونگ بسیار خوب است و قابلیت بالای شخصی‌سازی‌ای را به همراه دارد.

صفحه قفل دستگاه ساده و کاربردی است. در این صفحه یک ساعت بزرگ به همراه تاریخ در وسط صفحه هستند و دو میانبر به دوربین و تلفن در پایین صفحه دیده می‌شوند. دسترسی به نوتیفیکیشن سنتر از طریق همین صفحه امکان‌پذیر است. بعد از رد شدن از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که آیکون‌ها و ویجت ها در آن قرار دارند. با هر روشی که کاربر تمایل دارد می‌توان به صفحه برنامه‌ها رسید. در این صفحه مهم‌ترین قسمت بخش جستجو است که با تایپ یک کلمه جستجو در حافظه داخلی گوشی و بازارهای گوگل پلی و گلکسی اپ انجام می‌شود.

در صفحه تنظیمات بخش‌هایی وجود دارند که به توضیح در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

تم و والپیپر گزینه‌ای است که با انتخاب آن به دنیایی بی‌نهایت از تم‌ها و عکس‌های پس‌زمینه و البته آیکون‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. بسیاری از محتواها در این بازار رایگان هستند اما برخی از محتواها با پرداخت هزینه آزاد می‌شوند که نکته مثبت در مورد این بازار محاسبه این هزینه‌ها به ریال است.

Smart Stay تنظیمی است که با فعال کردن آن تا زمانی که به صفحه گوشی نگاه کنید صفحه دستگاه خاموش نمی‌شود.

One-Handed Mode تنظیمی است که به کاربر امکان استفاده از محتوای در حال نمایش روی صفحه را در صفحه‌ای کوچک‌تر و قابل‌دسترس‌تر می‌دهد. برای فعال شدن این حالت دو روش در نظر گرفته شده است. اول کشیدن انگشت روی پایین صفحه‌نمایش به چپ یا راست و دیگری 3 بار ضربه زدن روی کلید Home.

Finger Sensor Gesture تنظیمی است که با استفاده از آن می‌توانید از سنسور اثرانگشت خودتان برای باز و بسته کردن پنل نوتیفیکیشن ها استفاده کنید.

Quick Launch Camera با استفاده از این تنظیم می‌توانید زمانی که صفحه گوشی قفل است با دو بار فشردن کلید پاور دوربین را فعال و آماده‌به‌کار کنید.

image

 

از دیگر تنظیماتی که در بخش ویژگی‌های برتر قرار دارند می‌توان به اسکرین شات گرفتن از صفحه با کف دست، تماس با شماره نمایش داده شده روی صفحه با برداشتن و نزدیک کردن دستگاه به گوش، آگاهی از نوتیفیکیشن با برداشتن گوشی از روی میز با ویبره زدن، سایلنت کردن دستگاه با گذاشتن کف دست روی صفحه‌نمایش یا برگرداندن دستگاه هنگام زنگ زدن و استفاده از دو نسخه از پیام‌رسان‌هایی که روی گوشی نصب کرده‌اید با دو اکانت متفاوت نام برد.

Device Maintenance ابزاری است که باتری، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت دستگاه را بررسی می‌کند در یک میانگین کلی به شما می‌گوید که وضعیت گوشی چگونه است. امکان بهینه کردن وضعیت گوشی تنها با لمس یک کلید امکان‌پذیر است.

image

 

دوربین

دوربین اصلی گوشی تکی است. این دوربین سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که انداز دهانه دیافراگمش f/1.7 است و علاوه بر مجهز بودن به HDR می‌تواند با کیفیت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند. برخلاف دوربین اصلی دوربین سلفی گوشی تکی نیست و سامسونگ از دو دوربین برای عکاسی سلفی بهره برده است. یکی از دوربین‌های سلفی سنسور 16 و دیگری سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. تجهیز دوربین سلفی به دو دوربین کمک کرده تا امکان عکاسی پرتره به دوربین سلفی اضافه شود.

image
  
image

 

منوی دوربین کاملا شبیه به پرچم‌داران سامسونگ است. این منو از سه تب ساخته شده است. تب اصلی صفحه ویوفایندر است که برخی سوییچ‌های تنظیمات مانند فلاش، فلاش و... روی آن قرار گرفته است. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه ویوفایندر امکان دسترسی به فیلترها فراهم می شود و با کشیدن انگشت به سمت راست مودها نمایش داده می‌شوند. 

در نور روز، بر خلاف دیگر گوشی‌های سامسونگی که تا امروز دیده بودیم، رنگ‌ها خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. جزئیات و رنج دینامکی هم خوب هستند اما متاسفانه عکس‌ها شارپ نیستند و با زوم کردن روی جزئیات به راحتی نمی‌توان آن را تشخیص داد. 

در نور شب نویز تصاویر زیاد است و به هیچ عنوان شارپ نیستند. مهم‌ترین نکته در عکس‌هایی که در نور شب گرفته می شوند ثبت بسیار خوب و واقعی رنگ‌ها است. A8 Plus در ثبت رنگ‌ها در نور شب یکی از بهترین گوشی‌هایی است که تا امروز دیده‌ایم. 

عکس‌های سلفی در نور شب بسیار خوش آب و رنگ هستند و هم ثبت رنگ‌ها بسیار خوب است و هم ثبت جزئیات اما زمانی که بخواهید عکس پرتره بگیرید عکس کمی مات می‌شود و شفافیت نمونه اصلی را ندارد با وجود این نویزی در عکس‌ها به وجود نمی‌آید. نمونه عکس‌های سلفی در نور شب نشان می‌دهد که سامسونگ چندان به عملکرد دوربین در نور کم اهمیت نداده است. عکس‌های سلفی در نور شب نویز بسیار زیادی دارند و جزئیات به خوبی در آن‌ها مشخص نیستند. در مقابل زمانی که فلاش صفحه فعال می‌شود نویز کمتر و کیفیت عکس‌ها قابل قبول‌تر می‌شود.

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

 

 

نمونه عکس دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
  
image

image
  
image

 


 

نمونه عکس‌های دوربین در نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در حالت عادی و حالت پرتره

image
  
image

 

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در شب بدون فلاش و با فلاش صفحه‌نمایش

image
  
image


 

باتری

برخلاف پرچم‌داری مانند نوت 8 اینبار سامسونگ در این گوشی به باتری اهمیت داده و از باتری‌ای با ظرفیت بالای 3500 میلی‌آمپر ساعت برای گوشی استفاده کرده است. به لطف پردازنده قابلیت شارژ سریع به گوشی اضافه شده است. متاسفانه ما شارژر اصلی گوشی را در اختیار نداشتیم تا بتوانیم تست صحیح شارژ را انجام دهیم.

نتیجه تست‌های تکی به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 15 درصد

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 36 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 13 ساعت

 

بخریم؟

پیشنهاد خرید گوشی‌های خانواده Galaxy A همیشه کار سختی بوده زیرا این گوشی‌ها قیمت‌های بالایی دارند و قیمتشان خیلی نزدیک به پرچم‌داران است. در حال حاضر این گوشی با قیمتی نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار تومان در بازار به فروش می‌رود که آن را در رده قیمتی گوشی‌هایی مانند Mate 10 و کمی ارزان‌تر از گوشی‌ای مانند Galaxy S8 قرار داده که انتخابش را به طور حتم با مشکل مواجه می‌کند.

با وجود اینکه در این رده قیمتی گوشی‌های زیادی هستند که توان رقابت با این گوشی را دارند A8+ گوشی دوست داشتنی‌ای است که می‌تواند به‌راحتی با این رقبا مبارزه کند و شاید با صفحه‌نمایش مدرنش کاربر را برای خرید خودش قانع کند.

خرید این گوشی را می‌توان به افرادی پیشنهاد داد که طرفدار پر و پا قرص سامسونگ هستند و در عین حال توانایی پرداخت هزینه زیادی برای خرید گوشی‌ای مانند گلکسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8 را ندارند. شاید این گوشی نتواند تجربه کاربری گوشی‌ای مانند نوت 8 را منتقل کند اما به هر حال در انتقال حس استفاده از یک گوشی سامسونگی خوب و کارآمد ناتوان نیست.

عکس: نرگس ریحانیان

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (81 نظر)

ارزو

۱۳۹۸/۹/۲
سلام وقت بخیر. من ذست دوم این گوشی پیدا کردم کد سخت افزاری *#0*# را ک میزنم قسمت سخت افزاری هست نوشته شده تست اسپیکر روش ک میزنم صداش خیلی ضعیفه مگر نباید صدا از اسپیکر میاد بلند باشه؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید صدای تو قسمت ستینگش خوبه ولی تو کد سخت افزاریش خوب نیست بسیار ضعیفه مشکل چیه لطفا دقیقا راهنماییم کنید متشکرم

Ahmad

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
نظر بر تفاوت قیمت آ۸ و آ۶ و کار آیی این دو گوشی آ۶ انتخاب بهتری خواهد بود.بعضی دوستا ضدآب بودن را نکته مثبت بسیار قوی فک میکنن حالآنکه جواب سوال: چند نفر از دوستان غواص اند؟ ۹۹ جواب منفی خواهد بود. خودم حدود ۲ ماه میشه آ۶ دارم خیلی هم ازش راضیم دوربین . روان بودن . چارج گیری و چارج دهی خیلی و.... راضی کننده است.

مانیا

۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سلام خسته نباشید بچه ها.حدود یک ماه هست دارم تحقیق میکنم درمورد سامسونگ ولی به نتیجه ای نرسیدم
بین سه تا گوشی a8 a7 a6 موندم خواهشا کسی که استفاده کرده کمکم کنه واقعا به کمکتون نیاز دارم.(ممنون)

ج

۱۳۹۷/۶/۶
لطفا فیلم مقایسه نوکیا ۲۵۰ و نوت ۹ رو بزارید

ج

۱۳۹۷/۶/۶
من a8 خریدم . دوربینش کجاست؟ دوساله خریدم هنوز دوربینش رو ندیدم
جان مادرت بگو این کت کتهکی ها چین؟؟