خانهاخبار
افشای طراحی پرچم‌دار Nokia 9 درون کاورهای جدید

افشای طراحی پرچم‌دار Nokia 9 درون کاورهای جدید

کاورهایی که برای Nokia 9 معرفی شده است، طراحی احتمالی پرچم‌دار جدید شرکت HMD Global را به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۱۲/۴

شرکت HMD Global برای رونمایی از گوشی پرچم‌دار جدیدش در سه ماهه اول سال 2018 آماده می‌شود و شایعات مختلف به عرضه این مدل در نمایشگاه MWC 2018 اشاره دارد. جانشین Nokia 8 که در گمانه‌زنی‌های مختلف با نام نوکیا 9 مطرح شده، به‌تازگی در تعدادی کیس به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به تصاویری که در اختیار داریم، لبه‌های نمایشگر گوشی جدید Nokia 9 دارای انحنا خواهد بود؛ مانند آنچه در پرچم‌داران Galaxy S7 Edge و Galaxy S8 سامسونگ دیده‌ایم. البته در یکی از رندرها، انحنای Nokia 9 به وضوح قابل مشاهده است و در رندر دیگر، انحنای کم‌تری در لبه‌های صفحه‌نمایش گوشی به چشم می‌خورد.

image

پرچم‌دار جدید HMD به دوربین دوگانه عمودی مجهز شده است و حسگر اثرانگشت آن به دلیل حاشیه‌ی باریک در پایین صفحه‌نمایش، در زیر دوربین اصلی در پنل پشتی قرار دارد. پیش‌تر اعلام شده بود Nokia 9 به دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد؛ با اینکه نوکیا 8 در زمینه عکاسی چندان عملکرد مطلوبی در مقایسه با پرچمداران امسال نداشته اما گفته می‌شود که جانشین این مدل به عنوان پرچم‌دار حقیقی HMD، عملکرد مطلوبی در زمینه عکاسی دارد. با وجود گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر تجهیز این مدل به دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی، تصاویر ارائه شده خلاف این ادعا را نشان می‌دهد زیرا تنها یک سنسور در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است.

image

برخی ادعا می‌کنند که Nokia 9 فاقد تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام خواهد بود و مانند نسل قبل، به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز شده است. به همین جهت، عملکرد پردازشی پایین‌تر از رقبای خود از جمله Galaxy S9 و Xperia XZ2 ارائه خواهد داد زیرا این دو گوشی در نمایشگاه MWC 2018 با آخرین تراشه رده‌بالای کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 معرفی خواهند شد؛ البته  نسخه اگزینوس 9810 پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ در بیشتر بازارها عرضه می‌شود.

image

جدا از مشخصات سخت‌افزاری، پیرامون نام تجاری Nokia 9 نیز شایعات مختلفی وجود دارد؛ برخی مدعی هستند که این گوشی با نام تجاری Nokia 8 Sirocco عرضه خواهد شد و گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر عرضه گوشی Nokia 9 صحت ندارد. حتی گفته شده است پرچم‌دار دیگر HMD Global که در اواخر امسال با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، نمایشگر کشیده 18:9 و دوربین مجهز به پنج لنز عرضه خواهد شد؛ به عنوان عضوی از سری Nokia 8 ارائه می‌شود و مقامات شرکت فنلاندی، نام تجاری Nokia 8 Pro را برای آن درنظر گرفته‌اند.

image

باید منتظر ماند و دید که شایعات مطرح شده پیرامون پرچم‌دار جدید HMD Global تا چه اندازه صحت دارد؛ پیش‌تر اعلام شده بود جانشین نوکیا 8 به همراه مدل 2018 نوکیا 6 و نوکیا 7 پلاس رونمایی می‌شود. ضمن اینکه انتظار داریم شرکت فنلاندی، ارزان‌قیمت‌ترین گوشی خود یعنی Nokia 1 را به صورت رسمی معرفی کند؛ این مدل به نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Go مجهز شده است. اندروید گو برای گوشی‌هایی توسعه یافته که سخت‌افزار ضعیف دارند و حافظه رم آن‌ها، کم‌تر از یک گیگابایت است.

ضمن اینکه انتظار می‌رود نسخه 4G گوشی فیچرفون نوکیا 3310 برای عرضه جهانی معرفی شود؛ پیش‌تر، HMD از این مدل برای عرضه در بازار چین رونمایی کرده بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)