خانهاخبار
افشای جزئیات بیشتری از طراحی Xperia XZ2 Compact سونی

افشای جزئیات بیشتری از طراحی Xperia XZ2 Compact سونی

تصویر جدیدی فاش شده است که گوشی Xperia XZ2 Compact سونی را با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل، نشان می‌دهد می‌دهد. این مدل به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی مجهز شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲

به همراه گوشی پرچمدار Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Pro (یا Xperia XZ2 Premium)، شرکت سونی از یک گوشی کوچک نیز رونمایی خواهد کرد که احتمالاً Xperia XZ2 Compact نامیده می‌شود. این مدل طراحی جدیدی خواهد داشت؛ ضمن اینکه پنل پشتی آن دارای انحنا است. 

در شایعات مختلف اشاره می‌شود که گوشی‌های 2018 سونی با طراحی کاملاً جدیدی عرضه خواهند شد؛ آن‌طور که پیداست در زبان طراحی محصولات جدیدی شرکت ژاپنی، گوشی‌ها کمی انحنا خواهند داشت که باعث جای‌گیری بهتر آن‌ها در دست می‌شود. سونی مدتی پیش با انتشار یک تیزر ویدیویی کوتاه، تأیید کرد گوشی‌هایی با پنل پشتی دارای انحنا ارائه خواهد داد. ضمن اینکه مدل Xperia XZ2 Compact که اخیراً در تصویری فاش شده است، احتمالاً پنل پشتی از جنس فلز داشته باشد.

image

تصویری که ارائه شده است، این گوشی را به همراه Xperia Z5 Compact به نمایش می‌گذارد؛ حسگر اثرانگشت در این مدل در پنل پشتی قرار دارد و خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست! به‌نظر می‌رسد سونی در نهایت تصمیم گرفته است تا گوشی‌های خود را بدون جک صدا ارائه دهد. شرکت اپل با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به این تغییر در میان‌ گوشی‌های هوشمند دامن زد؛ شیائومی با رونمایی از Mi 6 بدون جک هدفون و هوآوی با ارائه فبلت رده‌بالای میت 10 پرو از این روند تبعیت کردند.

باید اشاره کرد که مدل فاش شده، تنها نسخه آزمایشی است و شاید مدل نهایی، طراحی متفاوتی را ارائه دهد؛ با این‌حال، مطمئن هستیم که مدل نهایی Xperia XZ2 Compact، حاشیه‌ی باریک‌تری در بالای نمایشگر خود خواهد داشت. در صورتی‌که شرکت سونی برای عرضه این گوشی برنامه‌ریزی کرده باشد، انتظار داریم گوشی «کامپکت» سونی به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده باشد.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، Xperia XZ2 Compact به همراه مدل‌های دیگری احتمالاً در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد؛ Xperia XZ2 Pro مورد انتظارترین گوشی سونی محسوب می‌شود زیرا شایعاتی مبنی بر عرضه آن با نمایشگر اولد و رزولوشن 4K وجود دارد. جانشین Xperia XZ Premium با دوربین دوگانه 18 و 12 مگاپیکسلی ارائه می‌شود و از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. احتمال می‌دهیم یک باتری با ظرفیت 3420 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم را برای نمایشگر و پردازنده پرچم‌دار رده‌بالای سونی تأمین نماید.

 تمامی گوشی‌های جدیدی که سونی از آن‌ها رونمایی خواهد کرد، سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 را اجرا می‌کنند؛ ضمن اینکه حداقل چهار گیگابایت رم دارند. مدل Xperia XZ2 مانند XZ2 Pro به دوربین دوگانه مجهز می‌شود؛ البته مشخصات دوربین آن ارائه نشده است. پرچم‌دار 2018 سونی با نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 عرضه خواهد شد؛ صفحه‌نمایش این مدل، رزولوشن Full HD+ یا 1080 در 2160 پیکسل دارد.

سونی تنها سازنده‌ای نیست که در نمایشگاه MWC 2018 به منظور رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود حضور پیدا خواهد کرد؛ سامسونگ نیز درنظر دارد با Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، رقابت موجود در بازار گوشی‌های هوشمند را به اوج برساند. با این‌حال، نمایشگاه MWC امسال میزان پرچم‌داران جدید هوآوی و ال‌جی نخواهد بود؛ شرکت چینی هوآوی در اوایل فروردین ماه، پرچم‌داران Huawei P20 و Huawei P20 Plus را با دوربین سه‌تایی ارائه خواهد داد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)