خانهاخبار
تصاویر مفهومی از عینک واقعیت افزوده اپل

تصاویر مفهومی از عینک واقعیت افزوده اپل

شایعه شده است که کمپانی اپل قصد دارد یک عینک هوشمند واقعیت افزوده به نام Apple Glass معرفی کند. گفته می‌شود که این عینک قرار است با طراحی مینمال و ساده عرضه شود تا مورد استقبال کاربران قرار گیرد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹

مدت‌هاست که شایعه‌های مختلفی درباره احتمال معرفی یک عینک هوشمند با قابلیت AR توسط کمپانی اپل منتشر می‌شود. مارتین هاجک از خبرگزاری iDropNews حالا تصاویر مفهومی منسوب به این عینک هوشمند را طراحی و منتشر کرده است.

image

فرضیه اصلی در توسعه این عینک هوشمند توسط اپل مبتنی بر طراحی ساده و حتی الامکان مشابه عینک‌های طبی یا آفتابی معمولی بنا شده است. این نوع طراحی همچنین با استراتژی طراحی مینیمال محصولات اپل در یک راستا قرار می‌گیرد و باعث می‌شود Apple Glass با محصولات سری‌های مختلف این سازنده همخوانی داشته باشد. برای مثال، ساعت هوشمند اپل واچ از طراحی مینیمال بهره می‌برد و شبیه ساعت‌های معمولی غیرهوشمند موجود در بازار به نظر می‌رسد. این گجت پوشیدنی به شکلی طراحی شده است که به راحتی با سایر لباس‌ها و پوشیدنی‌های کاربران هماهنگ می‌شود و سبک ظاهری‌شان را تغییر نمی‌دهد. تصور می‌کنیم که اپل در طراحی Apple Glass هم از همین ایده پیروی کند. این پیش بینی مخصوصا زمانی منطقی به نظر می‌رسد که سایر عینک‌های واقعیت افزوده را هم در نظر می‌گیریم. برای مثال، عینک AR گوگل مورد استقبال کاربران قرار نگرفت چراکه از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار نبود. به عبارت ساده‌تر، پیش بینی می‌شود که Apple Glass با طراحی مناسب و موردپسند کاربران معرفی شود و به همین خاطر مورد استقبال آن‌ها قرار گیرد.

چندی پیش همچنین شایعه شد که کمپانی اپل یک هدست واقعیت افزوده را هم در دست توسعه دارد و آن را تا سال 2020 رسما معرفی می‌کند. گزارش شده است که این محصول اپل از صفحه نمایش اختصاصی و همچنین پردازنده تازه بهره می‌برد و سیستم عامل تازه‌اش هم احتمالا تحت عنوان rOS معرفی خواهد شد. ظاهرا اپل در حال تحقیق درباره پنل‌های لمسی، قابلیت دریافت دستور صوتی و حرکات سر توسط دستیار سیری است و مهندسانش هم در تلاش هستند پیش نمونه‌های ویژگی‌های متعددی را از بازنمایی و ارسال پیام به اتاق‌های مجازی جلسه و پخش ویدیو به صورت 360 درجه، ایجاد کنند.

یکی از تأمین کنندگان اپل به نام Catcher Technology می‌گوید که در آینده قرار است قطعات فلزی مختلفی را برای برخی محصولات واقعیت مجازی این غول تکنولوژی تولید کند. علاوه بر این گفته می‌شود که کمپانی اپل در خلال برگزاری نمایشگاه CES 2018 با برخی تأمین کنندگان احتمالی قطعات لازم برای ساخت عینک واقعیت مجازی‌اش ملاقات کرده است. در ادامه می‌توانید تصاویر مفهومی از مدل این عینک AR ساده را مشاهده کنید:

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)