خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، قلب تپنده‌ی سرفیس فون مایکروسافت!

تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، قلب تپنده‌ی سرفیس فون مایکروسافت!

گزارش‌های به‌دست آمده، حاکی از این موضوع است که سرفیس فون مایکروسافت در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد؛ گمان می‌رود این گوشی تاشو به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده باشد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

بسیاری از طرفداران مایکروسافت و سیستم‌عامل ویندوز، منتظر عرضه گوشی‌ رده‌بالای این شرکت با نام «سرفیس فون» هستند؛ آخرین گمانه‌زنی‌ها به عرضه این گوشی تاشو با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام اشاره دارد. آن‌طور که پیداست، نمونه‌های آزمایشی این دستگاه تولید شده است و شرکای تجاری ردموندی‌ها در حال بررسی اولیه آن با پردازنده پرچم‌دار جدید کوالکام هستند. گفته می‌شود سرفیس فون با اسم‌رمز «آندرومدا» در دست توسعه بوده و نسخه ARM سیستم‌عامل Windows Core را به همراه نسخه انطباق‌پذیر Windows Shell که Polaris نامیده می‌شود، اجرا خواهد کرد.

قابلیت‌هایی که ردموندی‌ها برای رابط‌ کاربری سرفیس فون تدارک دیده‌اند، باعث خواهد شد این گوشی تاشو بسته به شرایط استفاده، تجربه کاربری متفاوتی را ارائه دهد؛ رابط‌کاربری بسته به اینکه نمایشگرها را از یک‌دیگر جدا کرده‌اید یا خیر، تغییر خواهد کرد.

image

مدتی پیش، مایکروسافت و کوالکام همکاری خود را با یک‌دیگر به منظور عرضه محصولات ویندوزی با پردازنده‌های اسنپدراگون اعلام کردند و نتیجه این همکاری، معرفی محصولات مجهز به پردازنده ARM در اواخر سال 2017 توسط ایسوس و HP بود. انتظار داریم سرفیس فون بتواند برنامه‌های 32 بیتی را که برای سیستم‌عامل ویندوز 10 طراحی شده است، اجرای کند؛ با این‌حال، فعلاً نشانه‌ای مبنی بر صحت این ادعا وجود ندارد. با این‌حال، شاید اولویت مایکروسافت تمرکز بر برنامه‌های توسعه یافته مبتنی بر پلت‌فرم یکپارچه ویندوز (UWP) باشد؛ این برنامه‌ها به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که تجربه کاربری مشابهی را بر دستگاه‌های رده‌بالا و حتی محصولات ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند.

وب‌سایت noobookcheck نیز ادعا می‌کند که از سایر مشخصات سخت‌افزاری گوشی تاشوی مایکروسافت با نام احتمالی سرفیس فون، اطلاعاتی در دسترس نیست؛ با این وجود، گمان می‌رود این مدل به حداقل چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده باشد. اگر گمانه‌زنی‌ها صحت داشته باشد، لیست مشخصات نهایی «سرفیس فون» احتمالاً تا پایان ماه ژوئن به صورت رسمی اعلام خواهد شد؛ ممکن است ردموندی‌ها، گوشی تاشوی خود را در سال جاری میلادی به بازار عرضه کنند.

image

باید دید مایکروسافت چه برنامه‌ای برای بازگشت به حوزه موبایل دارد؛ آیا سرفیس فون، همان محصول انقلابی خواهد بود که مدیران مختلف این شرکت، وعده عرضه آن‌را داده بودند یا مانند گوشی‌های دیگر این شرکت به رقبای احتمالی‌اش از جمله گوشی تاشوی Galaxy X سامسونگ، می‌بازد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)