خانهاخبار
فروش ناامیدکننده پیکسل‌های گوگل در سال 2017

فروش ناامیدکننده پیکسل‌های گوگل در سال 2017

از اکتبر سال ۲۰۱۶ که گوگل برای اولین بار خانواده گوشی‌های هوشمند پیکسل را معرفی کرد تا به این زمان، گوشی‌های مذکور بارها مورد تحسین و نقد قرار گرفته‌اند، اما یک چیز در این بین ثابت بوده و آن هم فروش پایین پیکسل‌هاست.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴

بر اساس آخرین آمار فورش گوشی‌های پیکسل که توسط فرانسیسکو جرونیمو از IDC اعلام شده است، گوگل در سال ۲۰۱۷ تنها ۳.۹ میلیون دستگاه از گوشی‌های خانواده پیکسل و پیکسل ۲ را به فروش رسانده است. در سال گذشته میلادی، فروش کل بازار گوشی‌های هوشمند معادل ۱.۵ میلیارد دستگاه بوده است؛ با این اوصاف، گوگل در بازار پر هیاهوی اسمارت فون که دائما نمایندگان جدیدی از شرکت‌های مختلف را به خود می‌بیند، در وضعیت بدی قرار دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که کل فروش گوگل در ۲۰۱۷ حتی کمتر از فروش یک هفته آیفون‌های اپل بود.

image

البته با وجود فروش کم، باز هم خانواده پیکسل در مسیر رشد قرار دارند و جرونیمو می‌گوید که میزان فروش آن‌ها در ۲۰۱۷ تا دو برابر افزایش را به خود دیده است. همچنین آخرین اطلاعاتی که Kantar Worldpanel منتشر نموده نیز از افزایش سهم گوگل در بازار آمریکا از میزان ۱.۸ درصد به ۲.۸ درصد خبر می‌دهد. در طول عمر مشارکت این کمپانی در بخش سخت افزار تا به حال چنین رشدی دیده نشده بود، اما با تمام این پیشرفت‌های کوچک، نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که وضعیت گوگل در بازار نامناسب است. 

مانتین ویویی‌ها برای سر و سامان دادن به اوضاع کسب و کار گوشی‌های خود، به تازگی بخش طراحی گوشی‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار خریداری نمودند و همچنان امیدوارند که بتوانند همچنان صدر نشینی خود در ارایه بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را حفظ و در سال آینده محصولات بهتری را تولید نمایند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
هنگ تی سی خودش رکورد دار ضرر کردن ه و یکی از دلایل ضرر کردن گوگل اینه که اسمبل گوشی هاش رو داد دست بنجول ساز تایوانی

kianooshk

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خب معلومه وقتی یک گوشی اندرویدی هم قیمت بهترین ایفون تو بازار باشه همین میشه من خودم شیفته طراحی و دوربین پیکسل xl ام ولی با این پول ترجیح میدم 8پلاس بگیرم یا نوت 8 چه کاریه هوای با mate 10 pro کولاک کرد امسال تو بازار رقابتی الان حرف اولو قیمتو دوربین و کیفیت میزنه بعضی ها هم فقط پای برند هزینه میکنن

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خخخخخخخخخ این گوگل با این وضع داغون میخواد هنگ تی سی رو نجات بده چه شود :))))))))))))))))))))))))))))

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
پارسال فقط اچ تی سی تولید کرد برای سال اول عالی فروخت امسال باز بی تدبیری کرد داد دست ال جی پر ایراد شد و فروشش نا موفق

حامد خسروی

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
از بس گرووونه چه خبره 4 میلیون