خانهبررسی‌ها
مقایسه Honor 7X با (Galaxy A7 (2017

مقایسه Honor 7X با (Galaxy A7 (2017

آنر ۷ ایکس یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده آنر است که به تازگی وارد بازار کشورمان شده است. در این بررسی مقایسه‌ای قصد داریم این گوشی تازه وارد را با یکی از رقابی اصلی‌اش یعنی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) مقایسه کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۲/۲۰

این روزها هوآوی گوشی‌های میان‌رده زیادی به بازار عرضه کرده تا حدی که کاربران حین خرید انتخاب این که کدام گزینه برایشان مناسب است سردرگم می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع نزدیک بودن قیمت گوشی‌های میان‌رده هوآوی نسبت به یکدیگر است. به تازگی یکی از جدید میان‌رده‌های این کمپانی از برند آنر با نام Honor 7X معرفی و به بازار کشورمان راه یافته که از انتخاب‌های برتر محسوب می‌شود. پس از بررسی تخصصی Honor 7X هم‌اکنون قصد داریم آن را با یکی از اصلی‌ترین رقیب‌هایش در بازار یعنی سامسونگ (Galaxy A7 (2017 مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی

اگر فکر می‌کنید کار کردن با آنر ۷ ایکس با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۵.۹۳ اینچ در مقابل گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ مشکل‌تر است سخت در اشتباهید!  گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) علاوه بر سنگین‌تر بودن، ابعاد بزرگتری نسبت به رقیبش دارد و در یک جمله باید بگوییم اصلا خوش دست نیست. از نظر خوش دست بودن گوشی، آنر ۷ ایکس به قدری عالی است که رقیبش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) اصلا قابل قیاس با آن نیست. ارتفاع این دو گوشی با اختلاف ناچیزی یکسان است. اما به دلیل حاشیه کمتر آنر ۷ ایکس در بالا و پایین صفحه‌نمایش کاربر راحت تر می‌تواند با آن کار کند چرا که صفحه‌نمایش فضای گسترده‌تری را در قاب جلویی گوشی به خود اختصاص داده است. عرض ۷۵.۳ میلی‌متری آنر ۷ ایکس نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) که ۷۷.۶ میلی‌متر عرض دارد نیز یکی از دلایل خوش‌دست‌تر بودن این گوشی در کنار ضخامت و وزن کمتر است. آنر ۷ ایکس با وزن ۱۶۵ گرمی نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) که ۱۸۶ گرم وزن دارد ۲۱ گرم سبک‌تر است. 

قاب پشتی آنر ۷ ایکس با این که از جنس فلز ساخته شده اما به راحتی همانند گوشی‌هایی که دارای قاب پشت شیشه‌ای هستند اثر انگشت را به خود جذب می‌کند! البته از نظر خط و خش گرفتن دوام بسیار بیشتری نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) دارد. قاب پشتی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) پلاستیکی است اما به راحتی گوشی‌های که دارای قاب پشتی شیشه‌ای هستند، در صورت عدم استفاده از قاب ظرف گذشت تنها چند روز خط و خش‌های فراوانی روی آن پدیدار می‌شود درصورتی که آنر ۷ ایکس این چنین نیست.

سنسور اثر انگشت در گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) زیر دکمه خانه در قسمت پایین صفحه‌نمایش قرار دارد اما آنر ۷ ایکس به دلیل کاهش حاشیه اطراف صفحه‌نمایش به قاب پشتی منتقل شده. طبیعتا باز کردن گوشی با حسگر اثر انگشتی که در قاب جلو گوشی قرار دارد به مراتب راحت‌تر است اما کاربران آنر ۷ ایکس لازم نیست نگران این موضوع باشند چرا که با گذشت چند روز به این مسئله عادت خواهند کرد. البته بسیاری از افراد محل قرار گیری حسگر اثر انگشت در قاب پشتی را راحت‌تر می‌دانند. 

image
image
image
image

دوربین

یکی از اولین مواردی که اغلب کاربران پس از خرید گوشی‌شان بلافاصله تست می‌کنند دوربین است. دوربین اصلی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) مجهز به یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه دریچه دیافراگم f/1.9 است. در کنار آن آنر ۷ ایکس مجهز به دوربین با لنز دوگانه است. یکی از لنزها همانند گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) ۱۶ مگاپیکسلی و دیگری ۲ مگاپیکسل است که برای عکسبرداری‌ در حالت پرتره تعبیه شده است. هنگام عکس‌برداری پرتره آنر ۷ ایکس برنده بازی است. اما در حالت عکس‌برداری عادی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) جزییات بیشتری را به ثبت می‌رساند. در موقیعت‌های کم نور مانند شب یا محیط‌های نسبتا تاریک  به صراحت می‌توان عکس‌های آنر ۷ ایکس کنتراست بالاتری دارند و تصاویر روشن‌تری را ثبت می کند اما همین دلیل باعث پدیدار شدن نویز‌های زیاد (دون دون شدن عکس) می‌شود. دوربین سلفی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) و آنر ۷ ایکس به ترتیب ۱۶ و ۸ مگاپیکسل است. احتمال با خودتان فکر می‌کنید دوربین سلفی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) تصاویر بهتری را ثبت می‌کند اما چنین نیست. دوربین جلوی آنر ۷ ایکس با این که رزولوشن کمتری دارد اما عکس‌های روشن‌تر و با نویز کمتری به ثبت می‌رساند. دوربین سلفی آنر ۷ ایکس قابلیت عکس برداری در حالت پرتره را نیز دارد اما در گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) شاهد این ویژگی نیستیم. دوربین سلفی هر دو گوشی توان ضبط ویدئو با کیفیت فول اچ‌دی 1080p را دارند که تقریبا با کیفیت یکسانی فیلم‌برداری می‌کنند. 

نمونه عکس‌های دوربین‌های آنر ۷ ایکس و  گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷)؛ برای مشاهده عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر روی آن‌ها کلیک کنید

نمونه عکس دوربین اصلی در روز

image

 

image

 

image

نمونه عکس دوربین اصلی حالت مایکرو

image

 

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی نور روز

image

 

image
image

سخت‌افزار 

پردازنده گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) ساخت سامسونگ دارای هشت هسته ۱.۹ گیگاهرتزی با نام Exynos 7880 Octa است. هوآوی نیز پردازنده‌ گوشی‌هایش را خودش می‌سازد و برای ساخت آنر ۷ ایکس از چیپ‌ست Kirin 659 استفاده کرده است. این پردازنده دارای ۸ هسته (۴ هسته ۲.۳۶ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی) است که به مراتب عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) از خود ارائه می‌کند. فناوری ساخت پردازنده Exynos 7880 Octa از معماری ۱۴ نانومتر بهره می‌گیرد که نسبت به پردازنده Kirin 659 با تکنولوژی ساخت ۱۶ نانومتری انرژی کمتری مصرف می‌کند. 

پردازنده گرافیکی آنر ۷ ایکس Mali-T830MP3 و گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) Mali-T830 MP2 است. این دو پردازنده گرافیکی از نظر عملکرد بسیار مشابه به هم هستتند. با این تفاوت که پردازنده گرفیکی گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) با فناوری ۱۴ نانومتر به جای ۱۶ نانومتر ساخته شده است. 

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که کمتر گوشی‌ای دارد و اما گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) از آن بهره‌‌مند است امکان استفاده همزمان دو سیم کارت و درگاه MicroSD است. گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) دارای دو درگاه سیم کارت جداگانه است. درگاه اول در قسمت چپ گوشی زیر دکمه‌های تنظیم صدا قرار دارد که می‌توان یک سیم کارت نانو در آن گذاشت. درگاه دوم در بالای گوشی قرار دارد که امکان انداختن سیم کارت ثانویه و کارت حافظه فراهم شده است. 

آنر ۷ ایکس نیز یک درگاه دو سیم کارت نانو هابرید دارد اما اگر قصد استفاده از کارت حافظه MicroSD را داشته باشید باید قید سیم کارت دوم را بزنید. نسخه‌ای از آنر ۷ ایکس که در بازار کشورمان به صورت رسمی وارد و به فروش می‌رسد ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی دارد که یک سر و گردن نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) با رم ۳ و حافظه داخلی ۶۴ گیگیابایت است.

image
image

اسپیکر

هر دو گوشی فاقد اسپیکر دوتایی (استریو) هستند. میزان خروجی صدا در هر دو گوشی تقریبا یکسان است اما آنر ۷ ایکس به مراتب وضوح صدا و کیفیت بهتری نصبت به رقیب خود دارد. اسپیکر آنر ۷ ایکس مانند بسیاری از گوشی‌ها در قسمت پایین گوشی قرار دارد اما محل قرار گیری اسپیکر  گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷)  کمی متفاوت است. اسپیکر  گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) بالای دکمه پاور قرار گرفته است در کناره  یکی از مزیت‌های محل قرارگیری اسپیکر گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) این است که هنگام کارکرن با گوشی در حالت افقی همانند بازی کردن دستتان مانع خروجی صدا نمی‌شود. در مجموع از نظر کیفیت صدای اسپیکر آنر ۷ ایکس با کمی اختلاف امتیاز بیشتری را از آن خود می‌کند.

image

نرم‌افزار

گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) با اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو فروخته می‌شود که بلافاصله پس از باز کردن جعبه می‌توانید به اندروید ۷ آپدیت کنید. اما آنر ۷ چون گوشی جدیدتری نسبت به (A7 (2017 است از همان ابتدا با اندروید ۷ نوقا روانه بازار شده. رابط کاربری گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) پس از به روز رسانی به اندروید ۷ نوقا، تبدیل به Samsung Experience 8.1 می‌شود است که آیکون و شکل و شمایل پخته‌تری نسبت به EMUI 5.1، رابط کاربری آنر ۷ ایکس دارد. اما EMUI 5.1 ترفند‌ها و قابلیت‌های ریز و پنهان بیشتری درون خود جای داده است که طی استفاده روزمره کار با گوشی را راحت‌تر می‌کند. به طور مثال در برنامه‌ای مانند Settings هنگامی که می‌خواهید به صفحه قبلی برگردید با کشیدن انگشتتان از گوشه سمت چپ صفحه نمایش منوی کامل تنظیمات به شکل پنجره‌ای کوچک نمایش داده می‌شود که کاربر راحت‌تر می‌تواند به بخش‌های دیگر مراجعه کند.

در کل سیستم‌عامل هر دو گوشی اندروید ۷.۰ نوقا است و می‌توان گفت در بسیاری از موارد شبیه به یکدیگر هستند اما آنر ۷ ایکس اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل را راحت‌تر و روان‌تر اجرا می‌کند و تجربه کاربری سریع تری را صاحب گوشی به ارمغان می‌آورد.

image

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش یکی از مهمترین از بخش‌های گوشی است. همانند بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) صفحه‌نمایشی از نوع Super AMOLED دارد. اندازه صفحه نمایش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷)، ۵.۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ و نسبت ابعاد ۱۶:۹ است. صفحه‌نمایش آنر ۷ ایکس از نوع IPS LCD با اندازه بزرگ‌‌تر و حاشیه اطراف کمتر نسبت به رقیب‌اش است. اندازه صفحه‌نمایش آنر ایکس ۵.۹۳ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰x۲۱۶۰ و نسبت ابعاد ۱۸:۹ است. تراکم پیکسل صفحه‌نمایش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) و آنر ۷ ایکس به ترتیب ۳۸۶ و ۴۰۷ پیکسل است. با این که آنر ۷ ایکس تراکم پیکسل بالاتری نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) دارد اما تفاوت آن‌ها به هیچ عنوان محسوس نیست. 

متاسفانه زاویه دید صفحه‌نمایش آنر ۷ ایکس بسیار کم است و هنگامی که به گوشی از زوایای مختلف نگاه می‌کنید گویا نور صفحه‌نمایش کم و زیاد می‌شود و کنتراست رنگ‌ها عوض می‌شود! این مشکل در صفحه‌نمایش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) وجود ندارد. 

در مواقع پر نور همانند زیر تابش مستقیم نور خورشید صفحه‌نمایش آنر ۷ ایکس عملکرد بهتری از خود ارایه می‌دهد و متون و تصاویر نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) کمی شفاف و خواناتر هستند. در مجموع می‌توان گفت صفحه‌نمایش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به آنر ۷ ایکس دارد.

image
image
image

باتری

گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) با توجه به عرض و ضخامت بیشتری که نسبت به آنر ۷ ایکس دارد از ظرفیت باتری بیشتری بهره‌مند است. باتری آنر ۷ ایکس از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۳،۳۴۰ میلی‌آمپر است و گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) همانند آنر ۷ ایکس باتری لیتیومی دارد با ظرفیت ۳،۶۰۰ میلی‌آمپر. گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) مجهز به شارژ سریع است قابلیتی که در انر ۷ ایکس وجود ندارد. شارژ باتری گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) از ۰ تا ۱۰۰ درصد حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. این در حالی است که برای شارژ کامل آنر ایکس باید حدود ۲ ساعت و ۵۴ دقیقه صبر کنید. مدت زمان شارژ ۰ تا ۵۰ درصد در آنر ۷ ایکس ۵۶ دقیقه و گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) حدود ۴۶ دقیقه است. برنده این بخش بی‌شک گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) است. عملکرد فوق‌العاده باتری این گوشی باعث شده تا معروف به یکی از با دوام‌ترین گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر بشود. البته هر دو گوشی به صورت نرم‌افزاری قابلیت صرفه جویی انرژی در دو مرحله را دارند. کاربران می‌توانند در با استفاده از این قابلیت طول عمر باطری گوشی هوشمندشان را افزایش دهد. 

image

جمع‌بندی نهایی

گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) طول عمر باتری شگفت انگیز و صفحه‌نمایش با کیفیت بالایی دارد. امکان نصب و استفاده همزمان دو سیم کارت و حافظه جانبی Micro SD از ویژگی های برتر این گوشی است. اما به جز موارد ذکر شده آنر ۷ ایکس از همه نظر بهتر است. کیفیت هر دو دوربین اصلی و سلفی آنر ۷ ایکس به وضوح برتری خود را نسبت به رقبیش گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷)  نشان می‌دهد. حاشیه کمتر اطراف صفحه‌نمایش، بدنه مقاوم و خوش دست بودن آنر ۷ ایکس و همچنین سخت‌افزار قوی‌تر نسبت به گلکسی ای ۷ (۲۰۱۷) سامسونگ از جمله مواردی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. در ضمن آنر ۷ ایکس از قیمت کمتری برخوردار است و گوشی مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود. 

image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

Hasan Ali

۱۳۹۸/۱/۶
Honor 7x حافظه داخلی بیشتری داره و رم اون هم بالا تره دوربین های بهتری داره جنس بدنش محکم تره رزولوشن بیشتری داره و قیمت آن هم خیلی کم تره من خودم 1 سالی میشه که این گوشی رو خریدم هیچ مشکل خاصی هم تا الآن نداشته

Arta

۱۳۹۷/۷/۲۱
من نزدیک یک سال a7 دارم اولاش خوب بود ولی الان هنگ میکنه اونم خیلی باوجوده اینکه برنامه ی خاصی رو گوشیم نیست . فقط شارژ سریع و ضدا اب بودنش نکته ی قابل توجه این گوشی . تابحال هوآوی نداشتم میخوام اینبار هوآوی امتحان کنم

فرهاد

۱۳۹۷/۴/۲۰
من گوشی A7 2016 داشتم ,اصلا ازش راضی نبودم ,بعد ۹ماه باتریش ورم کرد و باتری ش رو عوض کردم ,بعد دو ماه از دستم افتاد صفحه اش شکست گفتن ۷۵۰ تومن خرجش هست ,تازه اگه تعمیرم بشه ,فوقش یک تومن بفروش میرسه,در کل اصلا از باتریش راضی نبودم,و و اگه اتفاقی براش بیفته خیلی خرج بر میداره,در عوض گوشی هواوی جی ۵۲۵ رو یه پنج ششش سالی یه دارم تا حالا واسم خرج بر نداشته ,بعد خراب شدن گوشی a7 دوباره رفتم سراغ همون جی ۵۲۵ ه

ALI

۱۳۹۷/۴/۱۴
به نام خدا
نتیجه گیری بسیار ناعادلانه ای بود
بهترین ضد اب دنیا را
یکی بهترین صفحه نمایش دنیا را
سریع ترین شارژ میان رده ها را (شارژ سریع کوکلام3)
یکی از بهترین باتری های دنیا را(بیش از 15 ساعت وب گردی با یک شارژ)
گوریاگلس 4 را که یکی از بهترین محافظ های صفحه نمایشه
درگاه USB-C
دوسیم کارت هم زمان با حافظه خارجی
هرکی این متن را دیسلایک کنه متعصبه یااگاهی نداره
منبع GSMARENA بهترین سایت برسی گوشی
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a7_2017-review-1592.php
صفحه بالا را در مترجم گوگل برای خود ترجمه کنید
یاعلی

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۳
شما اول یکمی با آنر کار کن بعد بیا بگو درحدی هست یا نه