خانهاخبار
زمان رونمایی رسمی از فبلت میان‌رده Redmi Note 5 شیائومی مشخص شد

زمان رونمایی رسمی از فبلت میان‌رده Redmi Note 5 شیائومی مشخص شد

براساس اطلاعات رسمی، شیائومی در هفته آینده از گوشی‌های جدید خود برای بازار هند رونمایی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود Redmi Note 5 نیز به صورت رسمی معرفی شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

شرکت شیائومی، توانست از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ پیشی بگیرد و عنوان پرفروش‌ترین سازنده را در ماه گذشته در هند، به‌دست آورد. سازنده‌ی چینی، حال روی عرضه گوشی‌های هوشمند جدید خود برای سال 2018 متمرکز شده است و به‌نظر می‌رسد فبلت «ردمی نوت 5»، اولین محصول شیائومی برای سال جدید میلادی باشد.

به‌تازگی، دعوت‌نامه‌هایی برای عرضه محصولات 2018 شیائومی منتشر شده است که معرفی گوشی‌های جدیدی را در تاریخ 14 فوریه (25 بهمن) در دهلی نو نوید می‌دهد؛ با توجه به دعوت‌نامه ارائه شده، به‌نظر می‌رسد فبلت «ردمی نوت 5» در هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. 

image

شیائومی، سری گوشی‌های ردمی 5 را در اواخر سال گذشته میلادی معرفی کرد اما سری محصولات «ردمی نوت»، هنوز با یک گوشی جدید به‌روز نشده‌اند. به همین جهت، انتظار داریم ردمی نوت 5 با طراحی کاملاً جدید در رویداد هفته آینده شیائومی، معرفی شود. در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری این مدل، اطلاعات چندانی وجد ندارد اما چندان دشوار نیست تا برخی از مشخصات‌فنی ردمی نوت 5 را حدس بزنیم؛ این مدل احتمالاً نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 خواهد داشت و تراشه اسنپدراگون 625 یا اسنپدراگون 630 کوالکام به آن قدرت می‌دهد.

انتظار می‌رود Redmi Note 5 در چندین مدل مختلف در دسترس قرار بگیرد؛ احتمالاً خریداران، خواهند توانست نسخه‌ای از آن را با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی انتخاب نمایند. چندان بعید نیست میان‌رده جدید شیائومی به تبعیت از تِرِندهای بازار، به دوربین دوگانه مجهز شده باشد؛ این شرکت، پیش‌تر مدل Mi A1 را با دوربین دوگانه عرضه کرده است. ضمن اینکه شیائومی در اواخر سال گذشته، اعلام کرده بود توجه خود را بر بخش عکاسی معطوف خواهد کرد و امکان‌پذیر است که Redmi Note 5 پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه داشته باشد تا به رقیب‌ قدرت‌مندتری برای گوشی‌های هم‌رده خود تبدیل شود!

در رابطه با مشخصات نرم‌افزاری، انتظار می‌رود Redmi Note 5 با رام MIUI 9 عرضه شود که بر مبنای اندروید نوقا توسعه یافته است. رام MIUI 10 نیز به صورت رسمی توسط شیائومی معرفی شده است اما مشخص نیست کدام‌یک از محصولات این شرکت به اندروید اوریو آپدیت خواهند شد؛ به همین جهت، بعید نیست در هفته آینده جزئیات بیشتری توسط چینی‌ها اعلام شود.

با اینکه گمان می‌رود شیائومی در سال 2018 از فبلت میان‌رده Redmi Note 5 رونمایی کند، برخی منابع مدعی هستند این مدل عرضه نخواهد شد! پیش‌تر یکی از مدیران انجمن وب‌سایت شیائومی، اعلام کرده بود Redmi 5 Plus فبلت میان‌رده این شرکت برای سال جدید میلادی باقی خواهد ماند و در حال‌حاضر، تصمیمی برای عرضه ردمی نوت 5 وجود ندارد! مدل مذکور به نمایشگر 5.99 اینچی Full HD+ با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل مجهز شده است و نمایشگری با نسبت ابعاد 18 به 9 دارد؛ همین موضوع باعث شده است در هر اینچ از نمایشگر، نزدیک به 403 پیکسل وجود داشته باشد.

مدل Redmi 5 Plus فاقد دوربین دوگانه است و یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد؛ در جلوی گوشی نیز، از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. این فبلت 6 اینچی، به پردازنده اسنپدراگون 625 کوالکام مجهز شده است و با سه یا چهار گیگابایت رم عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)