خانهاخبار
پرچم‌دار Nokia 8 Sirocco با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

پرچم‌دار Nokia 8 Sirocco با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

براساس اطلاعات تازه منتشر شده، شرکت HMD ممکن است در ماه آتی از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نمایشگر 5.5 اینچی OLED، شش گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون 845 رونمایی کند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

یکی از مقامات اجرایی شرکت HMD در صفحه توئیتر خود، اعلام کرد که محصولات «هیجان‌انگیزی» با برند نوکیا در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد؛ با این‌حال، هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است چه محصولاتی در ماه آینده به نمایش گذاشته می‌شود.

برخی مدعی هستند شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال، نسخه ارتقا یافته گوشی Nokia 8 را با پسوند Sirocco ارائه خواهد داد؛ این گوشی، با شماره مدل TA-1005 در حال توسعه است. ضمن اینکه در یک نسخه از برنامه دوربین گوشی‌های نوکیا، به عرضه مدلی با نام Nokia 8 Sirocco اشاره شده است. در گذشته، شرکت نوکیا گوشی را با پسوند Sirroco عرضه کرده بود که یک گوشی رده‌بالا محسوب می‌شد؛ به عنوان مثال، نسخه رده‌بالای نوکیا 8800 با پسوند Sirroco ارائه شده است. به همین جهت، در صورتی‌که از پسوند Sirroco برای نامیدن مدل جدید پرچم‌دار 2018 شرکت HMD استفاده شود؛ این گوشی بر مبنای نوکیا 8 توسعه یافته است.

image

شرکت HMD، گوشی جدید Nokia 8 Sirocco را به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز کرده بود؛ برای مقایسه، نسل قبل از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‌کند که در سال 2017، به عنوان پردازنده پرچم‌دار این شرکت معرفی شده است. پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام به گوشی‌های پرچم‌دار زیادی قدرت خواهد داد؛ از جمله این مدل‌ها، می‌توان به اعضای جدید سری Galaxy S اشاره نمود که در اوایل ماه اسفند معرفی خواهند شد. ضمن اینکه شیائومی اعلام کرده است گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه می‌کند؛ این مدل، احتمالاً Xiaomi Mi 7 خواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که پرچم‌دار جدید HMD Global، شش گیگابایت رم خواهد شد؛ این شرکت فنلاندی، پیش‌تر نوکیا 8 را با این مقدار حافظه رم عرضه کرده بود. البته مدل پایه پرچم‌دار 2017 فنلاندی‌ها، به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و تنها در صورتی‌که هزینه بیشتری پرداخت کنید، خواهید توانست نسخه مجهز به شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه را خریداری کنید.

باتری 3250 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده گوشی Nokia 8 Sirroco را تأمین خواهد کرد. گفته می‌شود جانشین Nokia 8 به نمایشگر 5.5 اینچی OLED مجهز خواهد شد؛ ظاهراً شرکت HMD تصمیم دارد تا اولین گوشی مجهز به پنل اولد را با برند «نوکیا» عرضه نماید. تمامی گوشی‌هایی که این شرکت در سال گذشته عرضه کرده بود، از نمایشگر IPS LCD استفاده می‌کنند. در حال‌حاضر، رزولوشن صفحه‌نمایش مشخص نشده است اما احتمال می‌دهیم Quad HD باشد؛ همچنین با توجه به شباهت‌های سخت‌افزاری میان Nokia 8 Sirroco و پرچم‌دار دیگر این شرکت یعنی Nokia 9، احتمالاً نسخه جدید Nokia 8 به یک نمایشگر با نسبت ابعاد 16 به 9 مجهز خواهد شد و خبری از صفحه‌نمایش کشیده نیست.

دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی، از دیگر مشخصاتی است که Nokia 8 Sirroco ارائه خواهد داد؛ ضمن اینکه از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها استفاده می‌شود. 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی، کافی به‌نظر می‌رسد. گوشی جدید HMD با قیمت 793 دلار عرضه خواهد شد و شاسی ضدآب دارد.

علاوه‌بر نوکیا 9، احتمالاً شاهد معرفی گوشی‌های دیگری نظیر نسخه Plus نوکیا 7، مدل 2018 نوکیا 6 و ... خواهیم بود. از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Genius Man

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
نوکیا اسطوره تاریخ موبایل در دنیاس من مطمئنم نوکیا مثل قدیما کل بازار دنیارو به دست خواهد گرفت و تمام برندهای دیگه رو به تعظیم در خواهد آورد
من همیشه گوشی پرچمدار به دست گرفتم اما در مورد نوکیا 7 پلاس باید تجدید نظر کنم چون مطمئنم خیلی شیک خواهد بود

امین

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
با اوج گرفتن نوکیا جایی واسه برند های نزول کرده مثل اچ تی سی و ال جی وجود نداره.احتمالا با اوج گیریش مربع اپل سامسونگ هواوی نوکیا شکل میگیره بسیار جذاب و دیدنیه