خانهاخبار
سه ماهه‌ی پایانی سال 2017 پردرآمدترین سه ماهه‌ تاریخ اپل شد

سه ماهه‌ی پایانی سال 2017 پردرآمدترین سه ماهه‌ تاریخ اپل شد

اپل با انتشار گزارش عملکرد مالی سه ماهه‌ی پایانی سال 2017 اعلام کرده که توانسته رکورد بیشترین درآمد در یک بازه‌ی سه ماهه را در تاریخ این شرکت جا‌به‌جا کند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۴
image

اپل اخیرا گزارش عملکرد مالی سه ماههی پایانی سال 2017 خود را منتشر کرده که باز هم حاکی از رکوردشکنیهای جدید این شرکت است.

بر اساس گزارش اپل، درآمد این شرکت در این سه ماه 88.3 میلیارد دلار بوده که  نسبت به بازهی مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته و با این آمار سه ماه پایانی 2017 تبدیل به پردآمدترین بازهی سه ماههی تاریخ اپل شده است. سود خالص اپل در این بازه 17.9 میلیارد دلار بوده که به ازای هر سهم 3.36 دلار میشود و از نظر سود خالص هم این عدد رکوردی در تاریخ عملکردهای سه ماههی اپل محسوب میشود. بر اساس آمار کوپرتینوییها فروش محصولات اپل در آمریکا سهمی 35 درصدی و فروش بینالمللی محصولات سهمی 65 درصدی در درآمد این بازه داشته‌‌اند.

اپل در این سه ماه موفق به فروش 77.316 میلیون دستگاه آیفون، 13.7 میلیون دسگاه آیپد و 5.112 دستگاه مک شده است. آمار فروش آیفون نسبت به بازهی مشابه سال گذشته 1 درصد و آمار فروش مک 5 درصد کاهش داشته است. از طرفی آمار فروش آیفون این بار مطابق انتظار تحلیلگران پیش نرفته است. تحلیلگران انتظار داشتند آیفون در این بازه فروش 80 میلیون دستگاهی را تجربه کند.

image

سهم بخشهای مختلف از درآمد این سه ماهه بدین ترتیب بوده است: فروش آیفون 70 درصد، فروش مک 8 درصد، فروش آیپد 7 درصد، سرویس و خدمات 10 درصد و سایر موارد (مانند اپل واچ) 6 درصد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، میگوید:

بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم پردرآمدترین سه ماههی مالی را در تاریخ اپل تجربه کردهایم که حاصل رشد گسترده درآمد در تمامی بخشها از جمله آیفونهای جدید بوده که بیشترین درآمد تاریخ آیفون را به همراه داشتهاند. آیفون 10 بسیار فراتر از پیشبینیهای ما عمل کرده و از ماه نوامبر که وارد بازار شده هر هفته در صدر پرفروشترین مدلهای آیفون قرار داشته است. علاوه بر این ما توانستهایم به موفقیت دیگری نیز دست پیدا کنیم و آن این است که در ماه ژانویه تعداد دستگاههای فعال متعلق به اپل در سراسر دنیا به 1.3 میلیارد دستگاه رسید که 30 درصد رشد نسبت به دو سال گذشته را نشان میدهد و گواهی بر محبوبیت محصولات ما و وفاداری و رضایت مشتریان ماست.

لوکا ماستری، مدیر ارشد امور مالی اپل، میگوید:

به لطف عملکرد خوب در حوزهی اجرا و تجارت، موفق شدهایم به بیشترین میزان سود به ازای هر سهم عادی در تاریخ شرکت دست پیدا کنیم که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است. در این بازه ما جریان مالی بسیار قدرتمند 28.3 میلیارد دلاری را تجربه کردیم و موفق شدیم طبق برنامهی بازگشت سرمایهای که داریم، 14.5 میلیارد از سرمایهی سرمایهگذاران را به آنها باز گردانیم.

اپل همچنین برای سه ماههی اول سال 2018 اهداف زیر را برای خود تعیین کرده است:

  • درآمدی بین 60 تا 62 میلیارد دلار
  • حاشیهی سودی بین 38 تا 38.5 درصد (حاشیه سود عبارت است از سود خالص تقسیم بر درآمد)
  • هزینههای عملیاتی بین 7.6 تا 7.7 میلیارد دلار
  • سایر درآمد یا هزینهها 300 میلیون دلار
  • نرخ مالیات حدودا 15 درصد

هیئتمدیرهی اپل عنوان کرده که سود قابل پرداخت به ازای هر سهم عادی به سهامداران برای این سه ماه 0.63 دلار است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)