خانهاخبار
سامسونگ پتنت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را ثبت کرد

سامسونگ پتنت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را ثبت کرد

در حالی که شایعه‌های مختلفی مبنی بر احتمال همکاری سامسونگ و Synaptics برای استفاده از حسگر اثرانگشت Clear ID منتشر شدند، این غول تکنولوژی امروز طرح حسگر اختصاصی اثرانگشت خود را برای تعبیه زیر صفحه نمایش گوشی به ثبت رساند.
۱۳۹۶/۱۱/۴

شایعه معرفی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش از نیمه دوم سال 2017 قوت گرفت تا اینکه Synaptics اولین حسگر مبتنی بر این تکنولوژی را سرانجام معرفی کرد. اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش Vivo X20 Plus UD است و 4 بهمن معرفی می‌شود. این گوشی به حسگر Clera ID کمپانی Synaptics مجهز شده است و از پنل نمایش OLED بهره می‌برد. Synaptics پیش از این اعلام کرده بود که قرار است با 5 سازنده برتر گوشی‌های همراه در این زمینه همکاری کند و حدس می‌زدیم که سامسونگ یکی از این کمپانی‌ها باشد. امروز خبر تازه‌ای منتشر شد و ادعا کرد که سامسونگ می‌خواهد طرح اختصاصی خود را مبنی بر یک حسگر اثرانگشت برای تعبیه زیر صفحه نمایش به ثبت برساند.

image

اسناد این طرح نشان می‌دهند که تکنولوژی حسگر اثرانگشت تازه سامسونگ درست مانند حسگر Clera ID در گوشی Vivo X20 Plus UD است. هر دو از قطعه‌ای به نام حسگر اثرانگشت اپتیکال بهره می‌برند که سازوکار عملکردش را برایتان شرح می‌دهیم. وقتی کاربر صفحه نمایش را به آرامی فشار می‌دهد، حسگر تشخیص اثرانگشت کمی نور تولید می‌کند و برای اسکن کردن اثرانگشت کاربر  حاضر می‌شود. علاوه بر این، نمای اثرانگشت کاربر هم روی صفحه در همان موقعیت به نمایش درمی‌آید و از آنجا که این اثر در افراد متفاوت است، اثرانگشت هر شخص هم کاملا متفاوت روی صفحه ظاهر می‌شود. آنچه کاربر در عملکرد این حسگر می‌بیند این است که پس از فعال شدن آن نمای اثرانگشتش به صورت بازتاب نور روی پنل به نمایش درمی‌آید. البته کاربر پیش از آن باید اثرانگشتش را در هنگام تنظیم این روش بیومتریک برای گوشی تعریف کرده باشد. وقتی حسگر توانست اثرانگشت کاربر را اسکن کند، آن را با اطلاعات قبلی مقایسه می‌کند و در صورت تطابق آن‌ها قفل گوشی باز می‌شود.

خبر بد این است که این تکنولوژی تازه روی گوشی‌های دوگانه Galaxy S9 سامسونگ تعبیه نمی‌شود چراکه طرح آن به‌تازگی ثبت شده اما گوشی‌های مذکور تقریبا یک ماه دیگر در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌شوند. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که Galaxy Note 9 به این حسگر نوین مجهز شود. درباره این فبلت مرموز همچنین گفته شده است که از قلم استایلوس بهبودیافته با طراحی تازه بهره می‌برد و از هر دو امکان لمس انگشت و قلم به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

شایعه شده است که Galaxy Note 9 سامسونگ هم مانند اغلب پرچم‌داران سطح بالای 2018 از پردازنده تازه کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد اما احتمالا برخی بازارها نسخه اگزینوس آن را دریافت می‌کنند. سامسونگ همچنین قرار است این فبلت پرچم‌دار را به دوربین دوگانه اصلی باکیفیت مجهز کند و ویژگی‌های پردازش هوش مصنوعی و حفاظت امنیتی آن را هم ارتقا دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۱/۸
عزیزدلم ثبت پتنت به منزله همون ثبت اختراعه :|
هنوز چیزی تولید نشده :|

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۱/۸
قبل از همه این پتنت رو Synaptics ثبت کرده یعنی سنسور انگشت زیر صفحه نمایش ، پس دعوای الکی برای تقدم و تاخر نکنین :|

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۷
آره تو خواب البته بوت لوپ رو خیلی وقته ال جی ثبت کرده به نام خودش خخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۶
نه ژیان جان سامسونگ این پتنت رو ثبت کرده میفهمی یعنی چی؟یعنی خودش زده نه vivo

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۶
اشتباه میکنی سامسونگ چند وقته این کارو شروع کرده ولی یکم دیر تر از vivo معرفی کرد و به هیچ وجه کپی نیست چون این پتنت رو به ثبت رسونده میفهمی یعنی چی؟