خانهاخبار
لپ‌تاپ‌های جدید 200 دلاری مایکروسافت با ویندوز 10 معرفی شد

لپ‌تاپ‌های جدید 200 دلاری مایکروسافت با ویندوز 10 معرفی شد

شرکت مایکروسافت، اخیراً لپ‌تاپ‌های جدیدی را معرفی کرده است که برای استفاده به عنوان ابزار آموزشی کاربرد دارد. تمامی مدل‌ها به سیستم‌عامل ویندوز 10 یا 10 اس مجهز شده‌اند.
۱۳۹۶/۱۱/۳

شرکت مایکروسافت با تعداد لپ‌تاپ 200 دلاری به جنگ با کروم‌بوک‌های ارزان‎قیمت بازار می‌رود. تمامی مدل‎های جدیدی که اخیراً توسط ردموندی‏ها معرفی شده است، از سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‏کند و با نرم‌افزارهای رایگان آموزشی همراه خواهد بود.

اولین مدل ارائه شده، Lenovo 100e است که تنها 190 دلار قیمت دارد و از پردازنده Celeron اینتل (مدل Apollo Lake) استفاده می‎کند. این شرکت، همچنین مدل 300e را نیز به عنوان یک لپ‌تاپ هیبریدی ارائه داده است که از قلم پشتیبانی می‎کند. Trigono V401، مدل دیگری است که از سوی مایکروسافت معرفی شده و به عنوان یک لپ‎تاپ هیبریدی، از قلم و فرامین لمسی پشتیبانی می‏‎کند. در نهایت، مدل Classmate Leap T303 ارائه شده است که تنها 200 دلار قیمت دارد و از سیستم احراز هویت Windows Hello پشتیبانی می‎کند.

image

لازم به‌ذکر است که دو مدل Trigono V401 و Classmate Leap T303 توسط شرکت JP عرضه می‎شود. اگر در رابطه با رزولوشن صفحه‎نمایش، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی این مدل‌ها کنجکاو هستید؛ فعلاً جزئیات بیشتری ارائه نشده است. البته مایکروسافت یک لپ‎تاپ ارزان‌قیمت دیگر را نیز تحت نام Steam 11 Pro G4 EE ارائه می‎دهد که توسط HP آماده شده است و نمایشگر HD، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه از نوع eMMC دارد؛ به همین جهت، مدل‌های دیگری که اخیراً توسط ردموندی‌ها معرفی شده است، احتمالاً مشخصات سخت‌افزاری نزدیک به لپ‌تاپ 225 دلاری HP خواهند داشت.

image

لازم به‌ذکر است که نرم‎افزار به‌کار گرفته شده روی لپ‌تاپ‏های جدید مایکروسافت، بیشتر از 200 دلار ارزش دارد. روی تمامی مدل‌ها سیستم‌عامل ویندوز 10 اجرا می‌شود؛ البته برخی مدل‌ها به ویندوز 10 S مجهز شده‏‎اند که تنها می‌توانید از برنامه‌های ویندوز استور روی آن‌ها استفاده کنید. به عبارت ساده‌تر، سیستم‌عامل ویندوز 10 اس اجازه نصب برنامه‌های جانبی را به شما نمی‌دهد. در تمامی این مدل‌‏ها، دسترسی به سرویس Office 365 فراهم شده است و می‌توانید از برنامه‎های OneNote و Teams استفاده نمایید؛ این موضوع باعث خواهد شد تا همکاری‌ بین دانش‌آموزان در مدارس تسهیل شود.

image

مایکروسافت با شرکت‌های مختلفی وارد همکاری شده است تا ابزارهای دیجیتالی مختلفی را برای یادگیری دانش‌آموزان، ارائه دهد؛ از هدست‎های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) 300 دلاری گرفته تا مدل‌هایی نظیر هولولنز که قیمت بیشتری دارد. کمپانی Pearson (بزرگ‎ترین شرکت آموزشی جهان)، محتوایی را برای هدست‎های واقعیت مجازی ارائه خواهد داد. ضمن اینکه مجموعه Oceans: Our Blue Planet در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. Lego نیز محتوای آموزشی را ارائه خواهد داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)