خانهاخبار
جاسوس‌افزاری ایتالیایی زبان برای گوشی‌های اندروید

جاسوس‌افزاری ایتالیایی زبان برای گوشی‌های اندروید

این جاسوس‌افزار با نصب بر روی دستگاه قربانی، کنترل کامل دستگاه را در دست می‌گیرد، و می تواند طوری تنطیم شود که در هنگامی که تلفن همراه اندرویدی به مکان خاصی رسید، صداهای محیط را ضبط نماید.
۱۳۹۶/۱۱/۳

شرکت کسپرسکی از جاسوس افزار جدیدی به نام Skygofree‌ خبر داده که ویژگی‌های آن منحصربفرد است. بر اساس این گزارش، یک شرکت فناروی ایتالیایی با استفاده از صفحات وب فریبنده خود از سال ۲۰۱۴، مشغول توسعه این جاسوس افزار بوده و  از طریق صفحات جعلی وب که اپراتورهای اصلی تلفن همراه را شبیه ‏سازی می‏ کنند، آن را توزیع می‏‌کند.

image

این جاسوس‌افزار با نصب بر روی دستگاه قربانی، کنترل کامل دستگاه را در دست می‌گیرد، و می تواند طوری تنطیم شود که در هنگامی که تلفن همراه اندرویدی به مکان خاصی رسید، صداهای محیط را ضبط نماید. این جاسوس افزار در مخفی کردن فیلم ها و تصاویر، سرقت اسناد تماس و پیام های اس ام اس، سرقت پیام‏ های WhatsApp، توانایی اتصال دستگاه ‏به شبکه ‏های آلوده Wifi، گرفتن اطلاعات موقعیت جغرافیایی، رویدادهای تقویم و سایر اطلاعات یکتا و خاص است.

نکته جالب توجه این است که این برنامه با اضافه‌کردن خود به فهرست برنامه های حفاظت‌شده اندروید، باعث می‌شود زمانی که صفحه گوشی خاموش می‌شود، این برنامه کماکان در حال اجرا باشد. Skygofree شامل ۴۸ دستور مختلف است و به راحتی از طریق اینترنت، اس ام اس و سرویس های معمول دیگر از راه دور قابل مدیریت و کنترل است. تا به حال تمامی قربانیان این جاسوس‌افزار ایتالیایی زبان بوده اند.

در عین حالی که توصیه می‌شود همیشه از ابزار امنیتی قوی‌ای بر روی دستگاه تلفن همراه استفاده کنیم، ولی نمی توان از آگاهی نسبت به بازدید و یا دانلود از وب سایت‌های غیرمعمول و ناآشنا چشم پوشید. یک بخش مهمی از دنیای مجازی ما، که مورد توجه و حمله مهاجمان سایبری قرار می‌گیرد، ناآگاهی سایبری ماست که توسط هیچ ابزاری به صورت کامل قابل محافظت و کنترل نیست. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)