خانهاخبار
تصویر شماتیک نوکیا 10 با دوربین 6 گانه فاش شد

تصویر شماتیک نوکیا 10 با دوربین 6 گانه فاش شد

شایعه شده است که نوکیا قصد دارد یک گوشی هوشمند پرچم‌دار را به نام نوکیا 10 با دوربین اصلی 6گانه معرفی کند. این خبر فعلا در حد شایعه ظاهر شده و تصویر شماتیک آن در فضای وب منتشر شده است.
۱۳۹۶/۱۱/۳

در حالی که همه منتظر معرفی پرچم‌دار نوکیا 9 در نمایشگاه MWC 2018 هستند، اولین شایعه‌ها درباره نوکیا 10 سطح بالا منتشر شده است. دو روز پیش گزارشی منتشر شد که به نقل از یک منبع چینی ادعا می‌کرد نوکیا 10 گوشی پرچم‌دار سطح بالای نوکیا است و HMD قصد دارد آن را به دوربین اصلی با 5 لنز مختلف مجهز کند. حالا شاهد انتشار تصویر شماتیک منسوب به این گوشی هستیم و به نظر می‌رسد که نوبت به نوکیا 10 رسیده است تا رسانه‌ها را با این ویژگی فوق العاده دوباره مشغول کند. البته یک اختلاف کوچک در این میان دیده می‌شود. تصویر شماتیک تازه به دوربین اصلی با 6 لنز اشاره دارد در حالی که منبع قبلی ادعا می‌کرد دوربین اصلی 5 لنز خواهد داشت. ماژول دوربین این گوشی به شکل مدور طراحی شده و همه لنزها دور این محور قرار گرفته‌اند. یک حسگر هم در میان این ماژول تعبیه شده است که حدس می‌زنیم فلش LED باشد. از طرفی به نظر می‌رسد که هرکدام از لنزها به همراه یک فلش طراحی شده باشد.

زیر این ماژول بزرگ شاهد حسگر دیگری هستیم که احتمالا متعلق به حسگر اثرانگشت است. اگر این تصویر صحت داشته باشد، نوکیا 10 از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش پشتیبانی نمی‌کند. از طرفی به خاطر داشته باشید که این تصویر رسمی نیست و فعلا در حد شایعه منتشر شده است. به همین خاطر نمی‌توانیم صحت آن را 100%  در نظر بگیریم؛ همچنین ممکن است به روند توسعه نوکیا 10 واقعی تعلق داشته باشد اما طراحی نهایی این گوشی نباشد.

image

با فرض واقعی بودن این تصویر شماتیک انتظار می‌رود که دوربین 6‌گانه نوکیا 10 با همکاری کمپانی زایس ساخته شود. نوکیا در گذشته هم با این کمپانی نامی همکاری می‌کرد و حتی دوربین گوشی‌های پایین رده‌اش را هم به لنز کارل زایس مجهز می‌کرد. این برند پس از احیا شدن در سال گذشته توسط HMD Global هم گوشی‌های هوشمند خود را که از نیمه دوم معرفی شدند، به لنز زایس مجهز کرد. سایر شایعه‌ها درباره نوکیا 10 همچنی به نسبت تصویر 18:9 با حاشیه‌های بسیار باریک اشاره کرده‌اند. البته این موارد اصلا ویژگی‌های فوق العاده‌ای به شمار نمی‌روند چراکه بسیاری از پرچم‌داران معرفی شده اخیر با همین مشخصات روانه بازار شدند.

در حال حاضر اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرتمندترین پردازنده کمپانی کوالکام است و انتظار می‌رود نوکیا 10 از آن قدرت بگیرد. 8 هسته این پردازنده از نوع Kryo 385 هستند که با قدرت حداکثر 2.8 گیگاهرتز پردازش می‌کنند و پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 630 است. پردازنده مذکور همچنین دارای ماژول اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است و شامل مودم X20 LTE کوالکام اسنپ‌دراگون هم می‌شود. این مودم قادر است فایل‌ها را با سرعت 2.2 گیگابایت بر ثانیه دانلود کند.

بار دیگر باید اشاره کنیم که شماتیک نوکیا 10 با این ماژول 6تایی کاملا انقلابی و مفهومی به نظر می‌رسد. آنچه در این شایعه‌ها شاهدش هستیم، هنوز در هیچ گوشی هوشمند مدرن دیگری دیده نشده است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این طراحی به حقیقت می‌پیوندد و نوکیا چنین گوشی هوشمندی را برای تولید انبوه در سال جاری میلادی آماده می‌کند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۱۱/۵
اخه شیش تا لنز به چه کارمون میاد همون دوتا دوربین بس بود

فرزاد

۱۳۹۶/۱۱/۳
باز پی 20 یه قدم برداشت بقیه هم دنبالش

moula

۱۳۹۶/۱۱/۳
نوکیا تو دوربین امتحان خودشو پس داده
رو دست هم نداره
حتی پرچمدارای امروزی مقابل نوکیا ۸۰۸ تو دوربین کم میارن

متین

۱۳۹۶/۱۱/۳
چخبره؟؟
مود نشه صلوااات

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۱/۳
این فقط باعث کل کل میشه، از فردا برند های چینی پشت گوشی و مث مداد رنگی 24 تایی و 36 تایی لنز میذارن... باید در عمل دید که چجوری عمل میکنه به تعداد نیس که به کیفیت و تصویر خروجیه